Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Palmnoot

20 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
4,456 Bekeken
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hallo allemaal,

Is er iemand van jullie die mij kan vertellen waar ik palmnoten kan kopen?
Ik woon in Friesland en wil mijn grijze roodstaarten graag palmnoten geven maar ik kan ze nergens krijgen, ja via Internet,maar ik wil ze graag uit een winkel of bij een kweker kopen, dat zodra ze op zijn ik kan halen en niet eerst een week moet wachten en 10 euro extra moet betalen aan verzendkosten, het zou fijn zijn als iemand van jullie iets weet.

Groetjes van Jannie en de grijze roodstaarten Jojo en Jacko 😉


 
Geplaatst : 25 juli 2010 12:37
wing lady
(@wing lady)
Berichten: 421
Betrouwbaar lid
 

hallo ,

palmnoten kan je verkrijgen bij Dieca , lorre& co, en in andere papgegaaien speciaalzaken , palmnoten zijn meestal ingevroren , dus als je ver moet rijden , een speciale tas meenemen zodat ze niet ontddooit zijn tegen je thuis komt .
Palmnoten zijn heel gezond voor je gaaien en ze smullen er echt van .
groetjes


tel wat je hebt , niet wat je mist .

:oranjekuif-kaketoe2 Luna , Zazou:rose-kaketoe: :blauwgele-ara: Yara :groenvleugel-ara:Charlie

en Christel

 
Geplaatst : 25 juli 2010 13:29
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

Dank je wel!

Ik wil morgen graag naar Veldhoven naar de papegaaienopvang, dagje uit, ik ga dan ook maar langs Dieca,maar het zou zo fijn zijn als ik ergens een adresje had wat iets dichter in de buurt zou zijn.


 
Geplaatst : 25 juli 2010 13:47
wing lady
(@wing lady)
Berichten: 421
Betrouwbaar lid
 

naar dieca moet je op maandag niet rijden , is gesloten dan
groetjes


tel wat je hebt , niet wat je mist .

:oranjekuif-kaketoe2 Luna , Zazou:rose-kaketoe: :blauwgele-ara: Yara :groenvleugel-ara:Charlie

en Christel

 
Geplaatst : 25 juli 2010 14:50
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hahaha, dan moeten we ons dagje uit maar naar dinsdag verschuiven.

Dank je wel !


 
Geplaatst : 25 juli 2010 17:08
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

www.papegaaienshop.nl heeft ze ook, komt meer bij jullie in de buurt


 
Geplaatst : 25 juli 2010 17:12
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hahaha, winkel in Friesland gezocht met palmnoten en suikerriet!!
Morgen dus naar Veldhoven en Dieca, ik ben benieuwd of ik met palmnoten thuis zal komen .


 
Geplaatst : 26 juli 2010 12:51
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
 

Krijgt jullie grijsje de noot doormidden. Ze eet netjes de buitenkant eraf, daarna komt die hele harde binnennoot. Daar doet ze niets mee want die krijgt ze niet stuk. dan sla ik het met de hamer stuk dan krijg je die binnennoot met dat wit erin. Die maak ik stuk en dat witte peuzelt ze op.

Maar ik begrijp niet dat ze daarvan in het echt Congo van kunnenleven laat staan stuk maken.

Of ligt dat aan mijn grijsje.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 29 juli 2010 21:48
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Op ten duur als ze ouder is krijgt ze hem met gemak open, zelfs een walnoot kunnen ze kraken straks je moet niet teveel willen al ze is pas 22 weken ofzo ze gaat nog mischien wel 70 jaar mee

orpington;287370 wrote: Krijgt jullie grijsje de noot doormidden. Ze eet netjes de buitenkant eraf, daarna komt die hele harde binnennoot. Daar doet ze niets mee want die krijgt ze niet stuk. dan sla ik het met de hamer stuk dan krijg je die binnennoot met dat wit erin. Die maak ik stuk en dat witte peuzelt ze op.

Maar ik begrijp niet dat ze daarvan in het echt Congo van kunnenleven laat staan stuk maken.

Of ligt dat aan mijn grijsje.


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 29 juli 2010 23:57
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

De palmnoten heb ik dus nog steeds niet,maar goed, heb ik altijd wel gehad en nooit geweten dat je die pit ook nog kan kraken, wat een leuke tip!
Zelfs de walnoten laat madam door mij kraken, ik zal ze een poosje hele walnoten aanbieden, heeft ze ook weer wat te peuzelen, dat doet ze graag.


 
Geplaatst : 30 juli 2010 02:45
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Je kan de palmnoteb ook bestellen bij lorre en Co. Bv


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 30 juli 2010 11:22
jojo
 jojo
(@jojo)
Berichten: 20
Aanwezig lid
Topic starter
 

Dat weet ik, maar ik wil graag een adres vinden waar ik ze kan halen.
In iedergeval bedankt voor het meedenken 🙂


 
Geplaatst : 30 juli 2010 11:39
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
 

Showtime;287373 wrote: Op ten duur als ze ouder is krijgt ze hem met gemak open, zelfs een walnoot kunnen ze kraken straks je moet niet teveel willen al ze is pas 22 weken ofzo ze gaat nog mischien wel 70 jaar mee

70 jaar dan besta ik helemaal niet meer en hoe het dan met mijn grijsje ???:shock: :confused:


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 30 juli 2010 16:16
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Ze KUNNEN zo oud worden jah volgens mij gemiddeld 50 jaar. Maar ze zeggen niet voor niks de papegaai overleeft de baas en dat ze nog wel eens Ge-erft worden hoor je ook weleens maar lijkt me dat je dit toch wel wist?


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 30 juli 2010 17:53
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
 

In gevangenschap gemiddelde leeftijd 32 jaar nou dat kan ik nog wel overzien, maar voor haar gun ik er 70 hoor. Maar ik heb nog een gaaien van zo oud in gevangenschap meegemaakt


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 30 juli 2010 18:21
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven