Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Krijg hem niet op de pellets

40 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
5,313 Bekeken
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ik heb nu 3 soorten pellets gebruikt maar jet lukt mij niet om haar op de pellets te krijgen. Harde methode, zachte methode, week maken hard laten, mengen enz. wat nu te doen:grijze-roodstaart-p


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 6 juni 2010 22:26
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Hallo hoe oud is het grijsje? En wat eet hij wel


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 6 juni 2010 22:54
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Hij is 15 weken vanaf 14 weken van 2 x pap naar 1 x met spuit ingegeven. verder eet hij zaat mengsel maar het lekkere eruit en walnoot en fruithapje met ei mengsel


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 6 juni 2010 23:01
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

O ja toen hij vanaf 13 weken van de kwker kwam en 2 x pap kreeg en zaat woog hij 400 gr nu zit hij op 370, maar is al 355 geweest maar ben ik weer overgegaan op zaat om hem weer wat bij te krijgen


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 6 juni 2010 23:04
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Okey heb je niet eerder hierom al gevraagd? En was hier al div antwoorden op gegeven? Heb je toen ook verteld geloof ik dat mijn grijze van 14 weken gewelde Pellets eet 2x per dag Sabines nog 1 x p dag pap maar die gaan we bijna vervangen voor pellets. Stuur in een pm je adres ik stuur er een paar op met instructie en die eet ie wel. Volgend de vogelarts kun je hem daarmee op de pellets krijgen voor de structuur. Wanneer hij deze eet en steeds harder kun je andere pellets proberen ik heb scenic handweaning. Ik hoor wel of je intresse hebt 🙂


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 6 juni 2010 23:08
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Pakketje pellets ligge klaar:)Met briefje hoe en wat hoop dat het lukt denk morgen op de brievenbus en graag je bevindingen ervan hihi. Leuke foto's opje site trouwens


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 7 juni 2010 21:58
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Bedankt, alvast trouwens ik had haar nog gewogen en ze weegt 390 gram is dat goed ik kan wel haar borstbeen voelen maar of daar nu een hoeveelheid vet tussen zit weet ik niet moet ik eerst een vet gevuld borstbeen voelen. Ze is nadat we van 2x daags pap terug gegaan zijn naar 1x daag iets lichter geworden. Mijn vraag is dat normaal ???.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 7 juni 2010 22:16
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

orpington;284778 wrote: Bedankt, alvast trouwens ik had haar nog gewogen en ze weegt 390 gram is dat goed ik kan wel haar borstbeen voelen maar of daar nu een hoeveelheid vet tussen zit weet ik niet moet ik eerst een vet gevuld borstbeen voelen. Ze is nadat we van 2x daags pap terug gegaan zijn naar 1x daag iets lichter geworden. Mijn vraag is dat normaal ???.

Het verschilt per gaaitje denk ik Sjors is nu 434gram gewogen voor het eten vanmorgen. Maar de vogelarts zei dat ik een forse heb. Bij mijne voel ik ook duidelijk het borstbeen ligt eraan hoe groot ze is denk ik. Maar gewoon die pellets proberen erbij en dan straks daarop over en lekker fruit groente en noten erbij. Mijne is ook super actief contant fladerren. Dus hier valt ze ook regelmatig vanaf.

Het gaat erom dat ze constant gewicht heeft is ze 100% zelfstandig kun je kijken of je een iets wat vetter dieet nodig vind kun je ook vinden op koppiekrauw. Ze ziet er mooi uit iedergeval


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 7 juni 2010 22:41
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Vanmorgen zijn de pellets op de post gegaan denk dat je er wel even mee vooruit kan 🙂


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 8 juni 2010 23:20
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Showtime;284839 wrote: Vanmorgen zijn de pellets op de post gegaan denk dat je er wel even mee vooruit kan 🙂

Bedankt ga kijken, gisteren gewogen had hem wat meer zaat gegeven en geen pellets meer die liet ze staan, en was weer boven de 400 gr.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 9 juni 2010 10:06
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Je hebt een kieskeurige eter maar ja jij bent de baas. Ik denk dat je de pellets vandaag binnen krijgt! gewoon een paar laten weken het word net pap bolletjes
en geef je der afentoe een paar beste is na de pap maar ik deed het ook overdags paar keer aan bieden. toen werd het ipv pap gaf ik dat maar deed ze steeds minder zacht aanbieden, en gister dus getest ze eet ze nu hard zelf nutriburd p15 eet ze nu gewoon stond er ook van te kijken hihi.

Geef er savonds nog pap 1x maar denk dat het eigenlijk niet nodig meer is ze wilt het nog wel dus even aankijken. Volgens mij word het echt een kliko.

Ik hoor graag hoe het verloopt en mischien kan ik je nog tips geven 😛


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 9 juni 2010 13:53
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Nog niets ontvangen dus zal morgen wel komen je hebt tovh wel 29E erop gezet en niet zo'n schrijf e want dan gooit de post hem op C


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 9 juni 2010 18:58
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Zal vandaag wel komen heb E gezet dus moet goed zijn maar ja soms weet je het niet,..


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 10 juni 2010 11:34
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ja het is vandaag gekomen dus het project gaat beginnen en hou je giro in de gaten, alvast bedankt nms Floortje


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 10 juni 2010 20:54
miriam
(@miriam)
Berichten: 681
Eervol lid
 

orpington;284723 wrote: Hij is 15 weken vanaf 14 weken van 2 x pap naar 1 x met spuit ingegeven. verder eet hij zaat mengsel maar het lekkere eruit en walnoot en fruithapje met ei mengsel

Met 14 weken nog 2x pap?? en nu is hij 15 weken en nog steeds aan de pap?? Grijsjes zijn vrijwel altijd zelfstandig met 12-13 weken (misschien soms met 14 weken).
Hij eet nu zelfstandig - dan hooguit nog een weekje 1x per dag pap als pretvoeding, maar daarna stoppen met de pap!
Zolang je hem nog pap geeft, zal hij inderdaad alleen de lekkerste dingen uit zijn voer pikken en zeker ook pellets laten staan. Ik raad aan te stoppen met de pap en wees consequent als hij er nog wat dagen om bedelt, niet meer geven dus.
Probeer hem dan weer op pellets te zetten, denk dat de harde manier de beste is, maar geef hem dan ook absoluut niets anders, alleen pellets! Hij laat zichzelf echt niet verhongeren, na een paar dagen zal hij echt wel aan de pellets beginnen omdat hij honger zal hebben. Probeer dan verschillende soorten pellets en kijk welke hij graag lust.

Overigens is gewichtsverlies als hij van de pap af komt en vast voer gaat eten heel normaal. Hij zal wellicht ook tijdelijk weer wat verliezen wanneer je hem op pellets gaat overzetten. Hij is goed op gewicht, tijdens het overzetten kan je hem dagelijks wegen, het is beter dat hij niet meer dan 10% van zijn gewicht verliest.

Als hij eenmaal pellets eet, kan je hem bv sochtends pellets geven en savonds zaad. Of je kunt hem dagelijks pellets geven en bv slechts een paar keer per week zaad geven.
Als je pellets gebruikt die niet specifiek voor Afrikaanse soorten gaaien of voor grijsjes zijn (in die pellets zit extra kalk), vergeet dan niet om hem 1-2 keer per week wat extra kalk te geven. Calci-lux van Versele Laga is een kalk poeder dat oplost in water/vocht: geef een heel klein mespuntje per keer, bv gemixt door groente met beetje water/sap of door eivoer of zn fruithapje. Je kunt Calci-lux online bestellen bv bij www.lorreco.nl

Succes en laat ons weten hoe het gaat!


Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam 🙂 & Nico [SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 10 juni 2010 22:36
Pagina 1 / 3
Deel:

Scroll naar boven