Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

ervaring met Zupreem pellets

15 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
3,336 Bekeken
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Wie heeft ervaring met Zupreem pellets. Wilde dat ons nieuwe floortje gaan geven alleen is nog niet overal te verkrijgen.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 9 mei 2010 07:30
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Kun je gewoon bestellen bij www.lorreco.nl

Ervaringen met pellets zijn altijd wat wisselend dus zou je gewoon eens moeten proberen.


 
Geplaatst : 9 mei 2010 09:41
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ja dat klopt had ik ook gegoogled maar ervaring hoe ze het eten en de resultaten ervan


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 9 mei 2010 10:00
miriam
(@miriam)
Berichten: 681
Eervol lid
 

Ik geef al een paar jaar Zupreem pellets. Ik heb allerlei merken pellets geprobeerd, de één lustte de grijze wel, de andere weer niet. Zupreem lustte hij meteen dus hij vondt het lekker, vandaar dat ik dat geef. Hij kreeg eerst Zupreem fruitblend, maar omdat het de ontlasting verkleurde probeerde ik ook eens Zupreem Natural, en bleek dat hij dat nóg liever at!
Overigens zijn de kleurstoffen in Zupreem fruitblend onschadelijk, maar ik koos er voor om hem dan toch Natural te geven, omdat ik het handig vind om ook door zijn ontlasting in de gaten te houden, zijn gezondheid te kunnen toetsen. Dat was wat moeilijker met gekleurde ontlasting natuurlijk!
De grijze eet Zupreem dus goed, en hij ziet er prima uit.
Omdat dit echter universele pellets zijn (niet specifiek voor grijsjes - Afrikaanse gaaien dus) geef ik hem 1-2 keer per week wel extra kalk, iets waar de Afrikaanse soorten behoefte aan hebben.


Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam 🙂 & Nico [SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 9 mei 2010 20:30
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ja ik had al begrepen dat afrikaantjes extra kalk nodig hadden dus dat was ik al van plan. Jou reactie had ik al eerder gelezen bij andere papegaaien dan grijsjes dat de vogels het graag eten. 😀


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 9 mei 2010 20:39
Prowma
(@Prowma)
Berichten: 376
Betrouwbaar lid
 

Mijn grijsje is ook dol op Zupreem (fruit blend) al was de samenstelling de afgelopen keer iets anders, hij was veel harder en rook zoeter. Ik krijg deze week optibird via de post. Deze pellet is behoorlijk nieuw en het lijkt me wel wat op die uit te proberen. 😀
Ik zal het wel laten weten hoe die beviel!


:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 10 mei 2010 15:09
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Is dat een nieuw type pellet van Zupreem dan, ben benieuwd hoe ze het zullen eten.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 10 mei 2010 19:24
Prowma
(@Prowma)
Berichten: 376
Betrouwbaar lid
 

Nee Optibird is niet van Zupreem, maar van Nederlandse makelaardij. 🙂


:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 10 mei 2010 19:28
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ia ik zag het ben net even naar hun website gegaan ben benieuwd lees het wel hoe het resultaat is. Vond je zupreem niet meer goed dan of wat is de reden waarom je er af bent gestapt


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 10 mei 2010 19:32
Prowma
(@Prowma)
Berichten: 376
Betrouwbaar lid
 

YAY, hij is heel netjes vandaag bezorgt! Het pak opengemaakt en het zag er erg goed uit vond ik. Meteen door Karel laten keuren en die vond de eerste hapjes erg lekker! 😀
Ik geef hem nu nog een mengelmoesje van Zupreem en Optibird. Dan steeds minder Zupreem geven tot hij helemaal aan optibird is gewend.

Ik wilde overstappen omdat Optibird uit Nederland komt en in Nederland hebben we een heel strenge controle op het produceren van pellets. (je moet er ook een speciale vergunning voor hebben, de fabriek wordt ook regelmatig door een onafhankelijke instantie gecontroleerd en de producent moet alle informatie en data verplicht voor zoveel jaar opslaan)
En wat ik helemaal top vind aan de pellet is dat ze grove deeltjes in de pellet hebben die de spiermaag actief houden. Deze heb ik wel gemist in geëxtrudeerde pellets zoals Zupreem.


:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 11 mei 2010 12:45
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ok goed houdt ons op de hoogte heet het optibird of heeft het nog een type nummer bv optibird grijsje of zoiets.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 11 mei 2010 18:38
Prowma
(@Prowma)
Berichten: 376
Betrouwbaar lid
 

Nou Karel smult er van! Hij eet het als warme broodjes! Vooral de rozenbottels is een succes bij Karel.

Het is Optibird M (van medium), dat is voor grijsjes en amazones. Je hebt dan nog S voor de kleine gaaitjes, L voor de grote soorten en M plus speciaal voor edels.


:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 11 mei 2010 20:07
burdies
(@burdies)
Berichten: 385
Prominent lid
 

waar kan je optiebird krijgen dan?


Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
www.burdies-papegaaien.nl

4x:rose-kaketoe: 5 x:blauwvoorhoofd-amaz 1 x:edelpapegaai-vrouw- 1 x:groene-edelpapegaai
en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

 
Geplaatst : 11 mei 2010 20:22
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Ed

Kun je bij Hoca kopen je kunt ook een proefverpakking aanvragen.
Dat zou ik maar eerst doen. Ik vond het toen 3 keer niks en mijn kaketoes ook.

Henk


 
Geplaatst : 11 mei 2010 20:41
burdies
(@burdies)
Berichten: 385
Prominent lid
 

is ook niet goedkoop!


Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
www.burdies-papegaaien.nl

4x:rose-kaketoe: 5 x:blauwvoorhoofd-amaz 1 x:edelpapegaai-vrouw- 1 x:groene-edelpapegaai
en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

 
Geplaatst : 11 mei 2010 20:50
Deel:

Scroll naar boven