Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

welke takken kan je je grijsje geven?

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
3,136 Bekeken
rabbya
(@rabbya)
Berichten: 24
Aanwezig lid
Topic starter
 

hallo:grijze-roodstaart:

Nu heb ik zo hier en daar gelezen over takken geven aan je :grijze-roodstaart-p wie kan mij zeggen welke takken ze mogen hebben en welke niet?
Ik woon zelf in Egypte en weet dus niet wat ik dan kan geven je hebt hier natuurlijk andere planten soorten dan in Nederland.
Kan iemand mij een site of zelf tips geven?

Groetjes Rabbya


 
Geplaatst : 7 mei 2010 22:47
meidoorn24
(@meidoorn24)
Berichten: 364
Betrouwbaar lid
 

Hallo verweg van hier, in een lekker warm land
ik heb even gezocht hier op het forum en kwam deze eerder gevoerde discussie tegen.
waarje vast iets mee kan, ik weet niet wat voor bomen jullie daar hebben maar je zult er vast iets aan hebben.
http://www.araforum.nl/ara-huisvesting/85-takken-papagaaien.html


Gevleugelde groeten van :edel-papegaai: Joepie :edelpapegaai-vrouw- Tica :agapornis: tweety :grijze-roodstaart-pen Coco
Gerrit Visser

 
Geplaatst : 8 mei 2010 01:02
rabbya
(@rabbya)
Berichten: 24
Aanwezig lid
Topic starter
 

dank je voor je tip heb hier inderdaad veel fruitbomen dus kan lekker aan de gang en kan rico lekker spelen. Trouwens misschien een domme vraag maar weet je ook of palmpitten het zelfde is als dadels? of mogen ze dadels hebben?
Alvast bedankt
Groetjes rabbya


 
Geplaatst : 8 mei 2010 14:50
meidoorn24
(@meidoorn24)
Berichten: 364
Betrouwbaar lid
 

[quote=rabbya;283360 Trouwens misschien een domme vraag maar weet je ook of palmpitten het zelfde is als dadels? of mogen ze dadels hebben?

nee dat is niet het zelfde, ik heb dit even voor je op gezocht, misschien kan hier iets mee.
http://www.papegaaienvrijenblij.nl/index.php?option=com_content&view=category&id=41&Itemid=54


Gevleugelde groeten van :edel-papegaai: Joepie :edelpapegaai-vrouw- Tica :agapornis: tweety :grijze-roodstaart-pen Coco
Gerrit Visser

 
Geplaatst : 8 mei 2010 16:24
rabbya
(@rabbya)
Berichten: 24
Aanwezig lid
Topic starter
 

heb gekeken maar zag niets staan over palmpitten of dadels? wij hebben hier namelijk heel veel palmbomen in het wild groeien en er zitten altijd heel veel dadels aan. vandaar deze vraag.

Verder krijgt hij van mij zonnebloempitten, graan, mais en lip gemenkt door elkaar, wij kunnen hier geen pellets krijgen dus moet zelf een samenstelling maken hoop dat ik het zo goed doe?


 
Geplaatst : 10 mei 2010 20:46
meidoorn24
(@meidoorn24)
Berichten: 364
Betrouwbaar lid
 

Ja hoor, ze mogen dadels hebben, mits als ze ook voor menselijke consumptie zijn, en met mate natuurlijk


Gevleugelde groeten van :edel-papegaai: Joepie :edelpapegaai-vrouw- Tica :agapornis: tweety :grijze-roodstaart-pen Coco
Gerrit Visser

 
Geplaatst : 10 mei 2010 22:32
rabbya
(@rabbya)
Berichten: 24
Aanwezig lid
Topic starter
 

hartelijke dank allemaal !!!!!!!!!!!!!!!!!


 
Geplaatst : 12 mei 2010 00:34
sam5
 sam5
(@sam5)
Berichten: 500
Prominent lid
 

En zonenbloem pitten niet teveel. Dat is het zelfde als voor ons iedere dag patat....


Groet Sam,

 
Geplaatst : 13 mei 2010 20:12
rhadamantis
(@rhadamantis)
Berichten: 763
Eervol lid
 

Van tropische bomen zijn palm takken van de kaneelboom (Cinnamomum zeylanicum) geschikt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaneel
Blijkbaar groeit deze ook in Egypte.
Ik heb een tijd in de serres in Laken (Brussel) gewerkt, daar stonden die ook, en mijn ara vond ze in alle geval erg lekker.

Ook bladeren van Palmbomen kan je perfect geven om afgebroken te worden. (Phoenix canariensis, washingtonia, ...) De bladeren van de Washingtonia palm heb ik zelf ook al gebruikt, omdat we hier eentje in pot staan hebben.

Voor de rest ken ik de Egyptische fauna niet zo goed 🙁


http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

 
Geplaatst : 14 mei 2010 12:40
rabbya
(@rabbya)
Berichten: 24
Aanwezig lid
Topic starter
 

dank je, wij hebben inderdaad de Phoenix canariensis hier vol op groeien in het wild, zelfs voor mijn duur whahahhahaha, kan ik wat afsnijden voor hem en goed schoon maken...


 
Geplaatst : 20 mei 2010 01:22
rhadamantis
(@rhadamantis)
Berichten: 763
Eervol lid
 

Verder is Eucalyptus ook bruikbaar. De takken zouden zelfs erg gezond zijn, en vol mineralen zitten. Als ik me niet vergis komen die ook massaal voor in het zuiden daar. (Laatst was ik op Sicilië en daar stonden ze werkelijk overal) Dus ik vermoed dat ze ook in Egypte voorkomen.
Eucalyptus mag je met blad en al aan je gaai geven!

p.s.: Hij zal dan nog lentefris ruiken achteraf 😉


http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

 
Geplaatst : 20 mei 2010 14:39
Deel:

Scroll naar boven