Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Ik heb een zak van 9.1 pretty bird pellets gekocht, Hoe bewaar ik die nu het beste eens hij open is?? Ik heb een speciale ton gekocht ervoor, maar is dit voldoende? Ik heb al gelezen van Diepvries en frigo ...
Graag wat meer info rond het bewaren van pellets.
Alvast bedankt
je kan pellets wel invriezen en in de koelkast bewaren
De agapornissen : Chippie en Luna & Nina en Bummie.
En Diesel, de Bonte Boer, te zien naast mijn naam.
Bedankt voor het vlugge antwoord! Kunnen ja, maar moet dat ook? of mag ik gewoon de pellets in de ton laten zoals ze doen met andere dierenvoeders?
Nee volgens mij "moet" dat niet. De zuurstof die in de lucht zit "tast" de pellets aan, waardoor op den duur de smakelijkheid en de versheid van de pellets achteruit gaan. Ook het vitaminegehalte zal langzaam afnemen.
Je zou de hoeveelheid pellets voor 1 week uit de ton kunnen halen, en bewaren in een afsluitbaar blik. Dan hoeft de grote ton maar 1x in de week open waardoor je pellets langer vers blijven. Erg belangrijk is om de ton regelmatig schoon te maken (bijv. bij het volstorten met een n ieuwe zak pellets)
Hier heb ik iets aan! Bedankt voor je goede uitleg!!
Graag gedaan hoor 🙂
Ik bewaar de pellets in een container in de koelkast. Wel heb ik een plastic doosje waar ik voor een week pellets in doe. Bewaar ik ook in de koelkast.
Ik doe een pak en een bus (1,4 kilo pak) daar krijgt hij elke dag zijn portie uit. het reserve pak heb ik in de diepries liggen en die gaat dan weer in die bus las die op is en bestellen we weer het volgende pak dat dan weer de diepvries in gaat.
Het is overigens Zupreem en in het weekend zaad dat ik niet in vries maar gewoon ook in afgesloten bus heb.
