Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Bewaren Pellets

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,824 Bekeken
(@Rampage)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ik heb een zak van 9.1 pretty bird pellets gekocht, Hoe bewaar ik die nu het beste eens hij open is?? Ik heb een speciale ton gekocht ervoor, maar is dit voldoende? Ik heb al gelezen van Diepvries en frigo ...

Graag wat meer info rond het bewaren van pellets.

Alvast bedankt


 
Geplaatst : 4 augustus 2010 22:36
Wendy106
(@Wendy106)
Berichten: 154
Waardevol lid
 

je kan pellets wel invriezen en in de koelkast bewaren


De agapornissen : Chippie en Luna & Nina en Bummie.

En Diesel, de Bonte Boer, te zien naast mijn naam.

 
Geplaatst : 4 augustus 2010 22:39
(@Rampage)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Bedankt voor het vlugge antwoord! Kunnen ja, maar moet dat ook? of mag ik gewoon de pellets in de ton laten zoals ze doen met andere dierenvoeders?


 
Geplaatst : 4 augustus 2010 22:52
miranda zanting
(@miranda zanting)
Berichten: 188
Waardevol lid
 

Nee volgens mij "moet" dat niet. De zuurstof die in de lucht zit "tast" de pellets aan, waardoor op den duur de smakelijkheid en de versheid van de pellets achteruit gaan. Ook het vitaminegehalte zal langzaam afnemen.

Je zou de hoeveelheid pellets voor 1 week uit de ton kunnen halen, en bewaren in een afsluitbaar blik. Dan hoeft de grote ton maar 1x in de week open waardoor je pellets langer vers blijven. Erg belangrijk is om de ton regelmatig schoon te maken (bijv. bij het volstorten met een n ieuwe zak pellets)


 
Geplaatst : 4 augustus 2010 23:55
(@Rampage)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hier heb ik iets aan! Bedankt voor je goede uitleg!!


 
Geplaatst : 5 augustus 2010 19:58
miranda zanting
(@miranda zanting)
Berichten: 188
Waardevol lid
 

Graag gedaan hoor 🙂


 
Geplaatst : 6 augustus 2010 10:18
marpia
(@marpia)
Berichten: 71
Vertrouwd lid
 

Ik bewaar de pellets in een container in de koelkast. Wel heb ik een plastic doosje waar ik voor een week pellets in doe. Bewaar ik ook in de koelkast.


 
Geplaatst : 11 augustus 2010 11:22
orpington
(@orpington)
Berichten: 253
Betrouwbaar lid
 

Ik doe een pak en een bus (1,4 kilo pak) daar krijgt hij elke dag zijn portie uit. het reserve pak heb ik in de diepries liggen en die gaat dan weer in die bus las die op is en bestellen we weer het volgende pak dat dan weer de diepvries in gaat.

Het is overigens Zupreem en in het weekend zaad dat ik niet in vries maar gewoon ook in afgesloten bus heb.


www.denethor.nl

 
Geplaatst : 11 augustus 2010 12:07
Deel:

Scroll naar boven