Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Ondanks verschillende diktes van stokken en ook een slijtstok zijn mijn grijze roodstaart Nico's nagels opeens heel scherp geworden, ondanks dat ze er niet echt te lang uitzien. Ik heb eerst geprobeert om ze te knippen en dat is me maar (net aan!) met 1 nagel gelukt tot nu toe.
Nico wil er niets van weten en het lukt me dan ook niet om zijn pootje vast te kunnen houden.
Heeft iemand een suggestie hoe ik Nico het beste vast kan houden zodat ik kan knippen of vijlen?
Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.
Miriam 🙂 & Nico [SIGPIC][/SIGPIC]
Hoi Miriam,
als de nagels niet te lang zijn kan je ze beter vijlen in plaats van knippen.
het beste de papegaai met een handoek over zijn kop vast laten houden door iemand anders, deze grijpt de vogel van achteren stevig met duim en wijsvinger om de nek vast.
Zelf je beide handen vrij houden om een voor een een teentje te pakken en het nageltje te vijlen.
met een elektrisch pedicureset gaat hert helemaal handig.
Succes en groet,
frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
Hoi Miriam,
Ik heb zelf een hele makkelijke oplossing gevonden.
Je kan namelijk ook gewoon betonnen zit stokken in de kooi plaatsen en je zal merken dat de nagels vanzelf afslijten en botter worden.
Je hoeft dan je vogel ook niet te knippen.
Met de stokken kunnen ze hun snavel ook goed bij houden.
Groetjes van Silvia en Sammie.
Sammie;80820 wrote: Hoi Miriam,
Ik heb zelf een hele makkelijke oplossing gevonden.
Je kan namelijk ook gewoon betonnen zit stokken in de kooi plaatsen en je zal merken dat de nagels vanzelf afslijten en botter worden.
Je hoeft dan je vogel ook niet te knippen.
Met de stokken kunnen ze hun snavel ook goed bij houden.Groetjes van Silvia en Sammie.
Hoi Sammie,
Een pracht oplossing en deels werkt het ook nog!
Alleen mijn ervaring is dat de nagels van de grijze roodstaarten welliswaar kort blijven maar ook vlijmscherp worden.
Dito met de snavel.
Houd ik de papegaai op mijn hand of arm kan dat soms best pijnlijk zijn daarom ook dat ik zo nu en dan heel even het scherpe er vanaf vijl.
Groet,
Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
Bedankt Frans, een goeie tip. Inderdaad, m'n handen en armen zien er niet uit 😀 , vol met krassen van Nico's scherpe nagels!
Een slijtstok heeft hij al, maar toch bedankt Silvia.
Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.
Miriam 🙂 & Nico [SIGPIC][/SIGPIC]
hallo
ik heb binky al us geknipt
en nu vijl ik het wat bij
heb ook van die stokken erin
scheeld wel wat maar hij staat er dan ook niet altijd op
heb ook andere materiaal en verschilende diktes in de kooi
ik vijl het nu dus bij
en ben begonnen met één nagel
en een pot met lekkere zonnepitten erbij
hij was bezig met de pitten te eten
en ik met de nagels te vijlen/puntjes knipen! en zo meer laten wennen!!
maar nu heb ik van mijn schoonzusje gehoord dat het vijlen ook niet goed is voor de nagels?
kan gaan scheuren of iets dergelijks??
wie weet er hier wat meer over??
groetjes aurelia en binky!

binky 1;87770 wrote: hallo
ik heb binky al us geknipt
en nu vijl ik het wat bij
heb ook van die stokken erin
scheeld wel wat maar hij staat er dan ook niet altijd op
heb ook andere materiaal en verschilende diktes in de kooiik vijl het nu dus bij
en ben begonnen met één nagel
en een pot met lekkere zonnepitten erbij
hij was bezig met de pitten te eten
en ik met de nagels te vijlen/puntjes knipen! en zo meer laten wennen!!maar nu heb ik van mijn schoonzusje gehoord dat het vijlen ook niet goed is voor de nagels?
kan gaan scheuren of iets dergelijks??wie weet er hier wat meer over??
groetjes aurelia en binky!
Hoi aurelia en binky,
Heb ik nog nooit van gehoord!
Eigenlijk meen ik dat het vijlen van nagels, mits met een correcte vijl uitgevoerd, juist het scheuren en breken tegengaat.
Groet,
Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
o oke
ja mijn schoonzus vertelde me dit van de week
an de ene kant klinkt het wel logich!!
maar ik vijl één kant open met de ronding mee
is ook meer om het scherpe eraf te halen!!
goetjes aurelia en binky

