Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daar is hij dan!!! Kleine Kiwi!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Joppie is enorm gulzig wat de pap betreft! Hij reageerd echt als een pas geboren kuiken en gaat als een razende tekeer om zijn honger te stillen. Het liefst heeft hij de spuit helemaal achter in zijn keel, hahaha. Binnen no time heeft hij bijna 4 spuiten leeg. En dan is hij klaar. Dan hoef je ook niet meer te proberen, want dan is het gewoon goed.
    Hij vindt het heerlijk om lekker te kroelen, maar dan moet ik hem wel in een kommetje in mijn hand houden.
    Gisterenavond lag hij bij me op mijn borst met mijn hand onder hem. Op een gegeven moment lag hij helemaal op zijn zij te slapen. Dat was maf om te zien, maar ook heel schattig. Zijn pootjes had hij ingetrokken en toen ik stopte met het aaien over zijn snavel ging zijn oogje open van......hè hoeist, ga eens door met aaien, hihi!!

    Vandaag toen Kiwi los was moest ik echt met hem naar de kooi van Joppie lopen om hem even te laten kijken. Zelf zoekt hij de kooi niet op en wil hij er niks van weten. Toen ik later ook Joppie uit de kooi had wilde ik even kijken hoe Kiwi nu zou reageren. Mmmm.....niet zo best dus. Kiwi ging naar hem toe en Jopppie opende zijn bek, die dacht volgens mij eten te krijgen, maar Kiwi haalde uit naar zijn snavel. In eerste instantie schrok Joppie daarvan en deinsde terug. Maar toen Kiwi het nog een keer deed pikte Joppie het niet en haalde ook uit naar Kiwi. Ik heb Kiwi toen even weg gehaald en daarna weer laten kijken. Meteen haalde Kiwi weer uit en Joppie werd er toen wel banger van en dook helemaal weg in mijn hand onder mijn vingers.
    Ik probeerde Kiwi te corrigeren door nee te zeggen, maar hij vond Joppie gewoon echt niet leuk. Ik heb hem toen terug in zijn kooi gezet. Hij moet wel lief zijn voor Joppie anders gaat hij terug in de kooi.
    Daarna nog wel met Joppie gekroeld zodat hij weet dat hij bij mij verder wel gewoon veilig is.

    Ik merk dat ik het lastig vind hoe ik dit moet aanpakken. En uiteraard is die band niet in 2 dagen ontstaan, dus zal het nog heel wat weken gaan duren. Ik heb het gevoel dat Kiwi mij ook nog steeds als van hem ziet en Joppie mag dus niet bij mij zitten of zo, want dat is concurrentie voor hem. Ik hoop echt dat dit nog wel zal veranderen bij Kiwi.

    Verder is Joppie erg snel vind ik. Hij kan al heel goed op mijn vinger zitten en hij fladddert regelmatig met zijn vleugels. Het liefst zit hij bovenop zijn nestje want dan kan hij me in de gaten houden. Zodra ik lang de kooi loop of hij me ziet begint hij volop te piepen. Dat doet hij heel vaak. Kiwi heeft de eerste weken niet eens geluid gemaakt en Joppie al wel.
    Hij klom zelfs al een stukje in de tralies. Daar heb ik 'm wel weer vanaf gehaald want hij wist niet goed hoe hij terug moest. Ook met de trosgierst is hij bezig geweest. Of hij het ook echt al op heeft weet ik niet, maar hij knabbelt er wel al aan. In vergelijking met Kiwi zou je bijna denken dat hij al een week of 6 is of zo, maar hij is toch net pas de 4 weken gepasseerd. Hij heeft ook nog volop dons onder zijn vleugels. Meer dan Kiwi had zelfs!!
    Kortom......gewoon een snelle dus, hihi!!

    Van de week volgen wel weer fotootjes en als iemand advies heeft m.b.t. tot het laten slagen van de "vriendschap" dan hoor ik dat heel erg graag!!!
    Groetjes van Corina en Kiwi en Joppie

    Comment


    • #92
      Pfffff.......nou.....het loopt nog niet echt gesmeerd tussen Kiwi en Joppie!

      Als Kiwi los is gaat hij niet bij Joppie zijn kooi kijken. Het interesseerd 'm gewoon niet. Als ik met hem op mijn hand naar de kooi loop, dan kijkt hij wel boeiend naar Joppie, maar verder niet.
      Joppie zelf is enorm snel met alles vind ik. Ieder moment dat hij me ziet piept hij. Houdt me continu in de gaten en vraagt enorm veel aandacht. Dit negeer ik maar, want anders kan ik helemaal niks meer doen zonder hem aandacht te geven.
      Ik heb nog maar 1 stok in de kooi die zo laag mogelijk zit. Toch klimt hij al omhoog om boven de bak uit te komen, hihi. Hij wil gewoon alles zien. Bovendien zit hij al heel stabiel op 1 vinger. Erg knap voor zo'n kleintje.
      Ook zit hij al volop aan zijn voer, al krijgt hij de zaadjes nog niet echt open, maar hij doet zijn best. Pap eet hij ook erg goed. Met gemak gaan er minimaal 3 spuiten naar binnen, dus dat is wel fijn.

      Gisterenavond had ik Kiwi er ook uit toen ik Joppie pap moest geven. Ik wilde zien hoe Kiwi zou reageren. Het leek in het begin of Kiwi mee wilde helpen met voeden, maar omdat Joppie Kiwi's aanval van de dag ervoor nog kon herinneren was het dit keer Joppie die uithaalde naar Kiwi. Hierop ging Kiwi weer in de verdediging en haalde ook weer uit. Mmmmm.....niet best dus. Tijdens het pap voeren bleef Kiwi zeer geïnteresseerd kijken. Hij vond het wel leuk om te zien, maar Joppie vond het niks dat hij zich ermee bemoeide. Om Kiwi te betrekken gaf ik hem ook wat pap, maar hij vond het helemaal niks, hahaha. Hij schudde zijn koppie alle kanten op.
      Eenmaal klaar met de pap wilde ik zien hoe ze toen op elkaar reageerde. Maar nee......Het bleef een beetje een snavelgevecht, met mijn vinger er min of meer tussen. Ik heb ze dan ook allebei in de kooi gezet.

      Vanmiddag hield ik Kiwi op mijn hand bij Koppie zijn kooi en Kiwi bleef rustig en vond het wel interessant. Maar Joppie haalde vanuit zijn kooi al weer uit. Das niet best voor zo'n kleintje, om nu zo jong al zo te reageren, of is dat normaal?

      Na een halve verhuizing en een hoop gedoe heb ik de kooien nu naast elkaar gezet. Hierdoor kunnen ze dichter bij elkaar komen zonder elkaar aan te raken. Zeker als ik werken ben hebben ze dus wat aan elkaar en ik hoop hierdoor echt dat de band gewoon beter zal worden en dat ze elkaar zullen gaan accepteren. We zullen nog wel een lange weg te gaan hebben, maar ik hoop dat ik het hiermee een beetje op de goede weg help!

      Ik hoor dan ook graag adviezen of tips om te horen of ik het goed doe of hoe ik het eventueel anders moet aanpakken.

      Via een ander topic waarin ik naar de kleur van Joppie vraag werd al gezegt dat Joppie wellicht een popje is. Dat was niet echt mijn keus, maar goed......wie weet verloopt het dan wel beter.
      Ik zou het in ieder geval heel erg vinden als de klik niet komt, want ik heb eigenlijk geen plaats voor 2 kooien.

      Ach ja.....posititief blijven en we hopen er het beste van.

      Ik hou jullie weer op de hoogte!
      Groetjes van Corina en Kiwi en Joppie

      Comment


      • #93
        Wat een liefie is Joppie.

        Ik denk dat Joppie nog iets te jong is voor de kennismaking. Wat ik zo heb gelezen kun je beter wachten tot het vogeltje 10 weken is om ze te koppelen. Dan is de kleine oud genoeg om goed voor zich op te komen.
        Kiwi moet natuurlijk ook nog echt wennen dat hij niet meer het enige vogeltje is. Geeft wat tijd. Het komt dan vast goed.
        Als een vogeltje in een kooi zit en een andere niet dan geeft dit ook vaak ruzie. Daarom kun je Kiwi beter niet op de kooi van Joppie laten en andersom. Het beste is om ze in een voor beide onbekende omgeving aan elkaar te laten wennen. Ik denk in dit geval dat het verstandig is om Joppie eerst wat ouder te laten worden, voordat je dit gaat doen.
        Groetjes,
        Chantal, Peach & Duuk

        Comment


        • #94
          Ik vind het ook logisch dat Kiwi jaloers is. Er komt zo maar een ander gaatje in zijn kamer, bij zijn kooi, op zijn bank op zijn baasje, je zou om minder jaloers kunnen worden!
          Agaatjes zijn vogeltjes met territorium drift, het is daarom niet handig de kennismaking bij de kooi van een van beiden te laten plaatsvinden. En al helemaal niet als er een uit de kooi is terwijl de andere er nog inzit. Handiger is om ze te laten kennismaken op redelijk neutraal terrein, zoals de speelplaats, speelboom of speelstandaard of wat je ook hebt waar je agaatje op zit als die los is.
          Dus ik ben het voor een groot deel met Chantal eens.
          Ook al is Joppie jong toch kan je ze al wel kennis met elkaar laten maken, maar stel het samen gaan in een kooi nog maar even uit.

          Probeer het spelen met Joppie en aandacht geven ook niet gelijk met de voeding te doen. Ook de kennismaking met Kiwi kan je beter niet vlak voor of vlak na een voeding van Joppie doen.

          Als ze met elkaar snavelen, waarom houd je dan je vinger ertussen? Zo kunnen ze nl niet echt kennismaken.

          Dat Joppie vanuit zijn kooi probeert uit te halen naar Kiwi die jij op je hand voor de kooi houdt, is heel natuurlijk gedrag, dat is de territoriumdrift die er al jong inzit, zowel bij mannetjes als popjes. Door dit soort dingen te doen, werk jij de territoriumdrift in de hand en het leuk kennismaken maak jij nu zelf moeilijker. Dus dat kan je beter niet op die manier doen.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X