Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep medewerking aan onderzoek om ziekte van Cushing bij papegaaien vast te stellen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vandaag met vriendin Barbara naar Viviana, Prinsenbeek, gegaan om haar as op te halen. Wat een mooie locatie, pand, tuin etc.
    We zijn uiterst vriendelijk ontvangen en kregen eerst koffie. Toen ging die vrouw Mickey's halen voor me, het zat inderdaad in zo'n bamboe buisje waar haar naam op staat.

    Zoals ik al aangaf wilde ik een urn, iets in de vorm van een hartje. Ik heb gelukkig daar iets gevonden, want ik wilde het allemaal 't liefst zsm afsluiten. Het is bruin/donkerrood van keramiek waar een theelichtje in kan!

    Ze hebben aldaar haar as erin gedaan.




    Daarna nog even met Bar naar Ikea gegaan. Heb een fotolijstje gekocht en ga binnenkort een bijzet tafeltje kopen. Nu heb ik tijdelijk een heel oud (wit) nachtkasje neergezet, op de plaats waar haar kooi stond. Dat is en BLIJFT haar plekje.







    Van Barbara kreeg ik nog een balletje van soort plexiglas en daarin heb ik de paar veertjes en haar ringetje ingedaan:


    Een Amerikaanse Facebook vriendin heeft (in twee dagen!!) een schilderijtje gemaakt, die krijg ik nog opgestuurd.




    Ze is zo onverwacht van me weggegaan... ik kan het nog steeds niet bevatten en ik vrees dat ik nog een tijd enorm verdrietig zal zijn.......

    Gone to the Rainbow Bridge

    Hey baby girl, so sweet and so dear,
    We thought you’d be with us year after year.
    An unforeseen happening snatched you away,
    Yet here in our hearts you will always stay.

    We loved you so much, our dear little bird,
    Now tears fill our eyes, and we have pain in our heart,
    With sadness and grief, they’re so heavy it seems,
    As visions of you fill our thoughts and our dreams.

    The great Rainbow Bridge seems so far away,
    Yet it took but an instant, and it’s there that you lay.
    A new day is dawning as I look to the sky,
    And then with excitement you have started to fly.

    ‘Up up’ and away so many birdies to greet,
    Lined there upon Heaven’s most glorious street.
    Don’t worry Mama, my Mama, so dear,
    I have arrived.......I am now safely here!

    No more suffering or pain, I’m free as a bird,
    Isn’t this true, and what you have heard?
    When it's your time to join me, here I will wait,
    We’ll be together again, I'll greet you at the gate.

    I'll always love you, Mama, My Mama So Dear!
    Ellen & her Parrots

    Comment


    • Oh Ellen dat gevoel is vreselijk! Wij hebben vier weken geleden plotseling onze amazone verloren, en dat niet beseffen is heel raar. Wij snapten het gewoon niet. Hoe kon Apie in een keer dood zijn? Zo onverwacht en plotseling. Bij mij begint nu het gemis, zijn gebabbel en zijn eeuwige Apie slaap als hij s' avonds in zijn kooi wilde. Hij heeft een mooi plekje in de tuin gekregen en zijn foto hangt aan de muur, zo zie ik hem iedere dag nog. Want je kindje missen doet pijn. En voor jou is het nog zwaarder. Wat hebben jullie samen meegemaakt. De vogelartsen die alles voor Mickey hebben gedaan. Echt petje af. Mickey word een heel mooi voorbeeld voor andere vogels met Cushing. Zij zal altijd in herinnering voort leven. Lieve Ellen, nogmaals heel veel sterkte en wat zal je meisje gemist worden. Door iedereen want wie was nu niet verliefd op dat lekkere smoeltje van der. Geniet van de mooie herinneringen die je aan jou Fluffy girl hebt.

      Dikke knuffel Linda

      Comment


      • Heel erg veel sterkte !!!
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • dank jullie wel en jij, Linda, ook heel veel sterkte. Ook al heb ik dan misschien heel veel extra zorg gehad voor Mickey, het is niet minder verdrietig...
          ik ben nog steeds vreselijk uit het veld geslagen...

          Mickey at the rainbow bridge:

          Ellen & her Parrots

          Comment


          • In 't eerstkomende Pakara magazine komt een artikeltje over het overlijden van Mickey. Uiteraard zal in de nabije toekomst nog een artikel volgen door Yvonne van Zeeland zelf. Zij is nu eerst druk met afstuderen en promoveren.
            Ellen & her Parrots

            Comment


            • Ik heb Tony Sanchez gevraagd een schilderij te maken van mij met Mickey. Ik ben helemaal weg van zijn werk. Hier een voorbeeld


              Ik ben zeer benieuwd!

              Hopelijk mag deze cushings topic nog een tijdje vast blijven staan op het forum?? ik hoor het graag.
              Ellen & her Parrots

              Comment


              • Hoi Ellen,

                Wat een prachtig kunstwerk, ik hoop ook dat dit topic voorlopig open blijft, het is te ontroerend en leerzaam om gesloten te worden, waar kun je het pakara magazine kopen.

                Mvg Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
                  Hoi Ellen,

                  Wat een prachtig kunstwerk, ik hoop ook dat dit topic voorlopig open blijft, het is te ontroerend en leerzaam om gesloten te worden, waar kun je het pakara magazine kopen.

                  Mvg Julia
                  Dank je wel Julia. Tony is inmiddels begonnen met het schilderij. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden.
                  Ellen & her Parrots

                  Comment


                  • Artikel Pakara Magazine 1, 2013: Pakara Magazine 1pag.26-29 Mickey heeft verloren.pdf
                    Ellen & her Parrots

                    Comment


                    • Een mooie afsluiting en een monument voor wat jullie beiden hebben doorgemaakt .


                      Henk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
                        Een mooie afsluiting en een monument voor wat jullie beiden hebben doorgemaakt .


                        Henk
                        Nog bedankt Henk!

                        Inmiddels is het artikel ook geplaatst op de website van de faculteit Diergeneeskunde:
                        http://www.diergeneeskunde.nl/zorgvr...ng/#meer-weten
                        Ellen & her Parrots

                        Comment


                        • Hoi Ellen!

                          Ik wist wel iets van dat je een vogeltje had dat is overleden, Micky, maar niet precies wat er aan de hand was geweest.
                          Ik lees nu dit hele toppic en het grijpt me echt onwijs aan.
                          Omdat je zoveel vogeltje hebt gedaan, en ook Mickey zoveel heeft moeten doorstaan.
                          Het had gewoon nooit mogen gebeuren dit, maarja dat is met zoveel dingen in de wereld.
                          Dit verdienden jullie echt niet.
                          Ze heeft ze gevochten voor haar leven.. Ik weet wel zeker dat ze verschrikkelijk veel van je houdt.
                          Ik leef heel erg met je mee, en ik wens je nog heel veel sterkte!
                          Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
                          Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door chaaaahr Bekijk Berichten
                            Hoi Ellen!

                            Ik wist wel iets van dat je een vogeltje had dat is overleden, Micky, maar niet precies wat er aan de hand was geweest.
                            Ik lees nu dit hele toppic en het grijpt me echt onwijs aan.
                            Omdat je zoveel vogeltje hebt gedaan, en ook Mickey zoveel heeft moeten doorstaan.
                            Het had gewoon nooit mogen gebeuren dit, maarja dat is met zoveel dingen in de wereld.
                            Dit verdienden jullie echt niet.
                            Ze heeft ze gevochten voor haar leven.. Ik weet wel zeker dat ze verschrikkelijk veel van je houdt.
                            Ik leef heel erg met je mee, en ik wens je nog heel veel sterkte!
                            Dank je wel!! Het is idd nog steeds erg moeilijk voor mij. Mickey was zo enorm speciaal voor mij, op alle fronten. Maar reacties zoals deze doen mij heel goed.
                            Ik kreeg afgelopen week ook een persoonlijk emailtje van Gerry Dorrestein met erg mooie woorden. Dit alles geeft mij veel steun.

                            Dank je wel.

                            Ellen & her Parrots

                            Comment


                            • Mickey op de site van diergeneeskunde Utrecht KLIK
                              Mickey op de site van dierenkliniek De Baronie KLIK
                              Ellen & her Parrots

                              Comment


                              • Dit heeft iemand van Facebook gemaakt met gaaitjes erin die inmiddels overleden zijn én die zij ook heeft gekend (via FB dan). Mickey staat er ook in .. zo grappig!!



                                Mickey gevonden???
                                Ellen & her Parrots

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X