Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Taranta met Roseicolli?

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,742 Bekeken
Taranta
(@Taranta)
Berichten: 15
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb thuis een Taranta mannetje en een Roseicollis popje. Die hebben vorige week eitjes gelegd. Iemand enig idee of dat kan lukken?
Mijn 2de vraag is hoe koppeltjes zich gedragen tijdens het broeden?

Het meest van de tijd houdt hij de wacht buiten het nestkastje. Het gekke is dat het popje heel weinig aandacht voor hem heeft. Ze komt zo af en toe uit het nest en gaat dan twijgjes verzamelen zonder echt naar hem om te zien!? Hij daarentegen lijkt op haar te wachten en vaak ook te roepen. Af en toe mag hij haar voeden maar dat is het dan. Is dit normaal?

Zij is er pas gekomen nadat onze andere taranta was gaan vliegen en we vonden geen geschikt popje voor hem. Alvast bedankt voor jullie hulp.


Uit liefde voor al de wonderen die de natuur ons biedt en in herinnering aan mijn Lovebird Sparrow...
http://birdcageisopen.blogspot.be/

 
Geplaatst : 25 mei 2009 16:31
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

hallo,

geen idee of dit wil een taranta met collie.

en ja de man zal de pop voeren tijdens het broeden en bemoeit zich niet veel met nestbouw dat ze helpen met broeden verschilt nog al eens.

normaal zal de man de pop voeden en zij zorgt dan voor de jongen indien die er zouden komen en als ze een week of 3 zijn zal de man zich ook daadwerkelijk gaan bemoeien om de jongen zelf ook te voeren.

ff een kritische noot die mij niet door een ieder indank afgenomen zal worden maar ja dat zij zo.

ik vind sneu voor jou maar hoop niet dat het lukt en zou je toch willen adviseren zoek dan ff wat langer naar een taranta pop en houd de soorten zuiver met deze jonge vogels die er uit zouden kunnen komen weet niet of kan hoop van niet maar daar kan men niet veel meer mee dus.
en of je je nou druk maakt met voeren van een taranta en een collie of met een koppel van 2 gelijke de verzorging blijft zelfde het plezier ook en vande jongen kom je ook makkelijker af dus.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 26 mei 2009 00:43
(@kareltje)
Berichten: 30
Aanwezig lid
 

Taranta;220555 wrote: Hallo,

Ik heb thuis een Taranta mannetje en een Roseicollis popje. Die hebben vorige week eitjes gelegd. Iemand enig idee of dat kan lukken?
Mijn 2de vraag is hoe koppeltjes zich gedragen tijdens het broeden?

Het meest van de tijd houdt hij de wacht buiten het nestkastje. Het gekke is dat het popje heel weinig aandacht voor hem heeft. Ze komt zo af en toe uit het nest en gaat dan twijgjes verzamelen zonder echt naar hem om te zien!? Hij daarentegen lijkt op haar te wachten en vaak ook te roepen. Af en toe mag hij haar voeden maar dat is het dan. Is dit normaal?

Zij is er pas gekomen nadat onze andere taranta was gaan vliegen en we vonden geen geschikt popje voor hem. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hallo Taranta,

Geweldig, eitjes uit een Taranta en Roseicollis.
Nu maar hopen dat de eitjes bevrucht zijn en er leuke kleurige kuikens uitkomen.
Ik ben me echt benieuwd hoe ze er uit gaan zien.

Het voordeel van het kweken van die kleine "bastaardjes" dat vaak de sterke kanten van beide geslachten in één jong gebundeld wordt.
Je krijgt er vaak een supersterk diertje uit.

Bang zijn dat het soort Taranta of het soort Roseicollis uit gaat sterven hoef je niet... er zijn genoeg "raszuivere" vogeltjes.

Overigens is het ook niet tegennatuurlijk hoor dat rassen zich mengen, je ziet het in de fauna best vaak voorkomen.
Bovendien heeft juist ook de mix van verschillende rassen de ontwikkeling van de inmiddels "erkende" rassen beïnvloed!!

Groet en heel veel succes gewenst,


 
Geplaatst : 26 mei 2009 08:22
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Bang zijn dat het soort Taranta of het soort Roseicollis uit gaat sterven hoef je niet... er zijn genoeg "raszuivere" vogeltjes.

uitsterven zal voorlopig wel niet maar genoeg :confused:

Zij is er pas gekomen nadat onze andere taranta was gaan vliegen en we vonden geen geschikt popje voor hem.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 26 mei 2009 20:02
Taranta
(@Taranta)
Berichten: 15
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ik ben ook razendbenieuwd. Ik zal foto's nemen zodra het mogelijk is. Heb wel gelezen dat men van het eerste nest niet teveel moet verwachten.

Het voordeel van het kweken van die kleine "bastaardjes" dat vaak de sterke kanten van beide geslachten in één jong gebundeld wordt.
Je krijgt er vaak een supersterk diertje uit.

Zo had ik het nooit eerder gezien:). Normaal zou ik wel kiezen voor diertjes van het zelfde ras maar we vonden geen taranta popje. En die eitjes zijn er nu ondertussen.

Overigens is het ook niet tegennatuurlijk hoor dat rassen zich mengen, je ziet het in de fauna best vaak voorkomen.
Bovendien heeft juist ook de mix van verschillende rassen de ontwikkeling van de inmiddels "erkende" rassen beïnvloed!!

Helemaal mee eens! Het maakt deel uit van de evolutie en gebeurt overal.


Uit liefde voor al de wonderen die de natuur ons biedt en in herinnering aan mijn Lovebird Sparrow...
http://birdcageisopen.blogspot.be/

 
Geplaatst : 26 mei 2009 20:28
zazouzira
(@zazouzira)
Berichten: 84
Vertrouwd lid
 

hay taranta,

Was eigenlijk erg benieuwd of het nog iets geworden is met je nestje we zijn inmiddels enkele weken verder?


groetjes Patricia

[SIGPIC][/SIGPIC]
lori :rose-kaketoe:

 
Geplaatst : 17 juni 2009 21:02
Taranta
(@Taranta)
Berichten: 15
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hallo,

Vala (de pop) bleef maar broeden en het begon wel erg lang te duren. Het mannetje begon 's morgens luid te roepen op haar en ik had het gevoel dat er iets aan de hand was. Tenslotte bleek dat de eitjes niet bevrucht waren. We hebben ze dan verwijderd en Vala leek een beetje aangedaan. Ik heb zo het idee dat het mannetje het wist en zij toch nog wou blijven broeden.
Nu is haar gedrag anders, ze is veel rustiger, slaapt veel overdag en is niet meer bezig met twijgjes verzamelen. Ze heeft nu ook tijd voor haar mannetje en zijn veel met elkaar bezig. Misschien gaat het de 2de keer beter.
Sorry Kareltje, In mijn vorige bericht heb ik de citaten niet op de juiste manier ingevoegd.


Uit liefde voor al de wonderen die de natuur ons biedt en in herinnering aan mijn Lovebird Sparrow...
http://birdcageisopen.blogspot.be/

 
Geplaatst : 21 juni 2009 12:51
Deel:

Scroll naar boven