Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Het Kuikenfeest is hier weer begonnen:)
Trof dit zojuist aan 😎
Echt net deruit Maximaal 5 uur oud !
Ben benieuwt hoeveel Kuikens er dit keer uitkomen van het 1ste Nest waren 3 van de 4 eieren bevrucht
Hoi Johnny, heb je alweer een update?
Sillie;212688 wrote: Hoi Johnny, heb je alweer een update?
Ja Zeker:)
Het eerste Kuiken is inmiddels een week oud en heeft gezelschap gekregen van twee andere
Zit zeker al eentje tss met een inofactor.
mvg
joselito;213683 wrote: Zit zeker al eentje tss met een inofactor.
mvg
Ja klopt das het oudste kuiken
kan al zien dat deze lichte ogen heeft
wauw, echt schattig hoor. Waar is je nestje van gemaakt? lijkt op een combi van wilgen en stro of hooi? Mijn vogeltje wil niets weten van wilgentakken, hooi, stro of welk ander materiaal dan ook. Alleen papier!
Sillie;213718 wrote: wauw, echt schattig hoor. Waar is je nestje van gemaakt? lijkt op een combi van wilgen en stro of hooi? Mijn vogeltje wil niets weten van wilgentakken, hooi, stro of welk ander materiaal dan ook. Alleen papier!
🙂 Ja echt leuk
dit is hun tweede nest en een paar jaar terug had ik van een andere koppel
ook een paar nestjes gehad
maar ik blijf het super mooi en leuk vinden om dit hele proces van paren/baren en opgroeien van de kuikens mee temaken schiterend gewoon !
het nest is gemaakt van die
stroeve dunne bruine sliertjes ben vergeten hoe het heet gemixt met stro
hallo,
stroeve dunne bruine sliertjes ben vergeten hoe het heet
waarschijnlijk bedoel je kokosvezel
ik weet niet alles maar doe mijn best
Update
Zowel
slecht als goed nieuws
begin maar met het slechte
afgelopen dinsdag is der een vierde kuiken bijgekomen
en daar het niet goed mee het wordt leterlijk en figuurlijk vertrapt door diens oudere nestgenoten volgens mij gaat tie het niet veel langer overleven:(
hoop niet dat er nog wat de overige twee eieren wat komt
gelukkig gaat het met de drie oudere kuikens wel goed
worden goed gevoedt en zijn levendig alle drie hebben ze de ogen nu slaperig open zien er nus echt uit als lelijke eendjes:D
Trof vanmorgen het 4de kuiken stijf en koud op diens rug maar nog levend aan stukje verder van de andere kuikens
heb het weer op diens buik gelegt en bij de andere geschoven
maar het is duidelijk dat het einde in zicht is
moet ik gewoon wachten tot van zichzelf sterft of kan ik het beter snel uit diens lijden helpen lijkt me teminste wel dat tie op deze manier behoorlijke aan het lijden is
och wat zielig...hoe kan zoiets toch he? Zou het verstoten zijn? en hoe is het nu?
JOhnny,
Ik zou het beestje maar snel uit zijn lijden helpen.
Groet, Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
Sillie;215533 wrote: och wat zielig...hoe kan zoiets toch he? Zou het verstoten zijn? en hoe is het nu?
omdat het een stuk kleiner is het onder de voet gelopen door diens oudere nestgenoten
het is 5 dagen jonger dan het jongste van de drie andere en maar liefst 9 negen jonger dan het oudste van het nest
zonet gekeken en het leefde nog niet verstoten dus anders zou het al lang gestorven zijn en hoe wreed het ook klinkt dat zou mss het beste zijn
het beestje heeft twee gebroken poten lijkt het de ene poot is naar binnen gedraait het andere poot is stijf gestrekt zelfs als dit beestje verder niet verwondt wordt het zal voor het leven gehandicapt zijn 🙁
fkbmac;215541 wrote: JOhnny,
Ik zou het beestje maar snel uit zijn lijden helpen.
Groet, Frans
Tjah vindt het erg moeilijk om een beslising temaken
maandag na het typen van mijn bericht hier wilde ik het 2 uur later verlosen
maar opeens was het weer een beetje op krachten gekomen waardoor ik het weer niet kon en nu leeft het dus nog steeds het is zelfs gegroeit vertstoten is het dus niet en kennelijk heeft het nog voldoende levenskracht
weet niet wat ik er mee moet
met twee verminkte poten zal dit nooit een waardig leven hebben
maar om het nu aftemaken 🙁 en wat zou dan de beste methode zijn
harde klap tegen de muur ? nekbreken ?
hallo,
er zijn verschillende manieren de twee die jij noemt kan heel goed als het gebeurt door iemand zonder enige vorm van twijvel zodat het dussnel en resoluut kan gebeuren.
wat ook mogelijk is kijk op
http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/pape-zieke_gaai/papez-PBFD%20interview.htm#Euthanasie :
even naar beneden scrolen.
ik weet niet alles maar doe mijn best
