Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hoe handelen jullie in geval van ongedierte bij broedende koppels
gewoon de standaard spray gebruiken :confused:
:rolleyes: of.......
heb hier het vermoede dat er 😡 ongedierte 😡 in het spel is hoor de Man die snachts boven op het blok waakt zich nl bijna constant kraben
Alvast Bedankt !
hallo johnny,
in geval van bloedluis adviseer ik duchty's zijn mij toen prima bevallen.
ik weet niet alles maar doe mijn best
dijkkamp;210974 wrote: hallo johnny,
in geval van bloedluis adviseer ik duchty's zijn mij toen prima bevallen.
Wat is dat Zalf :confused:
hallo johnny,
nee dit is een natuurlijke vijand van ze zie ,
http://www.refona.nl/refona/?gclid=CLyjzry59ZkCFYh_3godYUyoPg
ik weet niet alles maar doe mijn best
dijkkamp;211005 wrote: hallo johnny,
nee dit is een natuurlijke vijand van ze zie ,
http://www.refona.nl/refona/?gclid=CLyjzry59ZkCFYh_3godYUyoPg
Merci
Heb het bestelt maar volgens mij duurt het makelijk een week voordat het in huis is
:rolleyes: kan ik de gewone spray die ik normaal gebruik ondertussen gebruiken of is dit schadelijk voor de eieren / eventuelen kuikens:confused:
op het etikete staat niet op de naakte huid spuiten van de vogels
maar kan ik deze spray wel spuiten rondom het broedhok en eventuel op de ouder vogels :confused:
hallo johnny,
ik vind die spuitbussen altijd maar zo zo he , niet op naakte delen spuiten ja en wat als de vogels dan gaan pikken in de veren weet het niet dan.
wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is om de nesten waar je ongedierte vermoed om deze even in de magnatron te zetten.
even 1 min op hoogste stand en het ongedierte overleeft het niet even uitschudden en blok weer terug hangen.
de spuit bus zou ik nu niet meer gebruiken weet niet welke uitwerking dit heeft op de door jou bestelde roofmijten dus.
ik weet niet alles maar doe mijn best
dijkkamp;211229 wrote: hallo johnny,
ik vind die spuitbussen altijd maar zo zo he , niet op naakte delen spuiten ja en wat als de vogels dan gaan pikken in de veren weet het niet dan.
wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is om de nesten waar je ongedierte vermoed om deze even in de magnatron te zetten.
even 1 min op hoogste stand en het ongedierte overleeft het niet even uitschudden en blok weer terug hangen.
de spuit bus zou ik nu niet meer gebruiken weet niet welke uitwerking dit heeft op de door jou bestelde roofmijten dus.
OOPS!!!
Nesten in de magnetron zetten.
Vergeet dan niet de kuikens en de ouders er even uit te halen.
Groet, Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
OOPS!!!
Nesten in de magnetron zetten.
Vergeet dan niet de kuikens en de ouders er even uit te halen.
Groet, Frans
haal de eieren er ook maar uit dan 😀
ik weet niet alles maar doe mijn best
en dat is de magnetron dan :rolleyes:
Gevleugelde groeten van :edel-papegaai: Joepie :edelpapegaai-vrouw- Tica :agapornis: tweety :grijze-roodstaart-pen Coco
Gerrit Visser
dijkkamp;211229 wrote: hallo johnny,
ik vind die spuitbussen altijd maar zo zo he , niet op naakte delen spuiten ja en wat als de vogels dan gaan pikken in de veren weet het niet dan.
wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is om de nesten waar je ongedierte vermoed om deze even in de magnatron te zetten.
even 1 min op hoogste stand en het ongedierte overleeft het niet even uitschudden en blok weer terug hangen.
de spuit bus zou ik nu niet meer gebruiken weet niet welke uitwerking dit heeft op de door jou bestelde roofmijten dus.
Tjah gebruik de spuitbus liever ook niet maar als het moet is er geen keus
waneer de roofmijten binnen zijn ga ik de spuitbus dan ook niet meer gebruiken
:confused: magnatron vind het sowieso al een groot risco om broedende dieren teverstoren :rolleyes: en het nest in de magatron zetten mag dan het ongedierte in het nest doden maar het ongedierte elders in de kooi en op de ouder dieren hou je toch gewoon :rolleyes:
dat er echt ongedierte is duft ik niet tezeggen het is dat ik het mannetje zich snachts regelmatig hoor kraben
maar zijn er nog andere oplosingen om eventuele ongedierte tebestijden terwijl ik op de roofmijten wacht :confused:
