Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hoi mensen ik ben dries en ik ben nieuw op dit papegaaienforum!:)
had eens een vraagje, ik heb Jules al een aantal weken maar als hij alleen in zijn kooi zit dapt hij op het rooster(de bodem) van de kooi!
Vraagt hij dan om aandacht of is er iets mis ??
dank u!:grijze-roodstaart:
hallo
welkom op deze forum:D
maarrruuuuh wat is in hemelsnaam dapt :confused: :confused: :confused:
ik ken heel veel belgen maar dit woord staat niet in me woordenboek 😀
ik hoor het wel van je
veel succes op de forum 😉
Diana DJ [SIGPIC][/SIGPIC]
hey, welkom :D.
Ik denk dat het met de kop er tegen aan tikken is zoiets?
net als je dept met een doek??
DOet de papagaai het als er mensen zijn, of doet de papagaai het ook als er niemand is?
En geef je de papagaai aandacht als hij dat doet?
dabben
hoi diana en anderen!
alvast bedankt voor te antwoorden!:)
dabben is een ander woord voor stampen en trekken met z'n pootje tegen de bodem van de kooi!als ik jules er uithaal doet hij het zelfs op de tafel, dus misschien ligt het niet aan de aandacht die ik hem geef:o
weten jullie er meer over ?:confused:
:grijze-roodstaart:
hallo welkom
als ik het goed begrepen heb
doen dit alle jonge vogels!!!!
die van mij (ook grijze) deed het ook veel nu niet zoveel meer
heb ook gelezen dat dit een gedrag is van uit het nest in het wild???
dit doen ze normaal in het wild om de nest schoon te houden een beetje graven zo zie ik het
binky deed het ook wel op een tafel of op de grond
ik weet niet zeker of jij dit ook bedoeld!!
het gaat vanzelf over en word langzamerhand minder
binky is nu 5 maand is van 9 juni 2007
in ieder geval veel succes ermee
groetjes binky 1 !!!!

merci
oké bedankt binky en anderen!
en het is te hopen dat het naar een tijd overgaat!
maar volgens mij wel!
tot nog is, papegaaienlover :grijze-roodstaart: dries
graag gedaan
groetjes binky 1!!

die van ons "dapt :)" nog altijd en hij is al meer dan 2 jaar
volgens mij doet die van ons dat als hij aandacht wil
vroeger was ik daar ook ongerust over wat hij daar aan het doen was,
en ik ging iedere keer kijken.
als hij nu dapt dan zeggen we altijd "op stok of doek"
en dan gaat hij, als hij flink is op zijn stok zitten,
nu zitten we zelf al zover dat hij tijdens het dappen zelf zegt
"op stok of doek" en dan gaat hij op een van zijn stokken zitten 😀
"op stok of doek" betekent dat hij op zijn stok moet gaan zitten of anders leggen we zijn doek erover voor een tijdje
ah oke merci !!
dat kan ik misschien ook eens probere !
:grijze-roodstaart: jules
