Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Ei op grond wat nu?

30 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
4,364 Bekeken
Astrid74
(@Astrid74)
Berichten: 896
Eervol lid
 

Ja, vrouwtjes paren ook. Ik heb dit zelf aan de hand gehad met 2 blauwgele ara's :p0:


:oranjekuif-kaketoe2Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha :kaketoe::blauwgele-ara:Max, Tica, Rheia, Loki:groenvleugel-ara:

 
Geplaatst : 15 juni 2012 16:59
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Astrid74;325485 wrote: Ja, vrouwtjes paren ook. Ik heb dit zelf aan de hand gehad met 2 blauwgele ara's :p0:

Oké dat wist ik dus niet.
Ach we zullen zien. Als er jongen uitkomen dan zal ukkie wel een man zijn.
Dit is het eerste nest nog maar van hope en ook van ukkie.
Dus ik verwacht er nog niet veel van.

De toekomst zal wijzen hè haha
Maar ik weet nu dat ik de kapotte eieren weg kan halen.
Ze zit vandaag weer de heletijd op het nest dus Miss toch weer een ei of aan het broeden nu.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 17:23
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Mss lag er maandag wel een ei maar was het verstopt onder de houtsnippers. Alle agaporniden leggen om de dag. Mss lag er zondag een ei en heeft ze deze maandag er dan uitgegooid en wie weet lag er al een ei in het nest maar onder de snippers want zoals ik het lees voetbalt hij of zij of in slechtste geval twee zij's met de eitjes.
Eitjes liggen nooit bij de ingang maar juist op het eind van het blok.

Grtjs


 
Geplaatst : 15 juni 2012 18:25
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

joselito;325496 wrote: Mss lag er maandag wel een ei maar was het verstopt onder de houtsnippers. Alle agaporniden leggen om de dag. Mss lag er zondag een ei en heeft ze deze maandag er dan uitgegooid en wie weet lag er al een ei in het nest maar onder de snippers want zoals ik het lees voetbalt hij of zij of in slechtste geval twee zij's met de eitjes.
Eitjes liggen nooit bij de ingang maar juist op het eind van het blok.

Grtjs

Wat je zegt kan niet nadat ik het eerste ei vond heb ik er pas houtsnippers in gedaan.
Wat wel kan is dat het eerste ei op zondag is gelegt. En maandag er uit gegooit is.
Maar dan blijven de andere twee op dinsdag nog een raadsel.
Woensdag en donderdag heeft ze niks meer gedaan.
Vandaag zat ze heledag op het net en heeft nu weer een ei gelegt.
In totaal nu dus vier eieren waarvan twee er kapot zij. Gegaan


 
Geplaatst : 15 juni 2012 21:03
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
 

Ik denk dat er al eerder een eitje was dat je niet gezien hebt.
Even geduld houden, kom je er vanzelf achter 😉


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 15 juni 2012 21:18
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Antonia 1968;325514 wrote: Ik denk dat er al eerder een eitje was dat je niet gezien hebt.
Even geduld houden, kom je er vanzelf achter 😉

Ja dat komt ook wel goed. We wachten af


 
Geplaatst : 15 juni 2012 22:15
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Vandaag heeft ze haar vijfde ei gelegt.
Waarvan dus twee kapot en uit het nest.
Ze doet het echt goed zit veel op de het nest.
En vraagt de man om hulp.
Hij brengt eten naar huis en hout snippers en takken.
Als zij er even uit wil gaat hij op het nest tot ze weer terug komt
Mooi om te zien z'n teamwork


 
Geplaatst : 17 juni 2012 19:27
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
 

Leuk hoor 🙂


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 17 juni 2012 20:17
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Ei zes is vandaag ook gelegt. Nu heb ik dus vier eieren in het nest.
Deze zijn heel.


 
Geplaatst : 19 juni 2012 09:39
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;325470 wrote: Hallo,

Beschouw het niet als een persoonlijke aanval,maar wat je hier neer schrijft is pure onzin.
Inprincipe leggen ze om de dag,heel soms wil het wel eens lijken of er geen dag tussen zit maar dat ligt vaak dan aan tijdstip controlle.

Maar 2 eieren op 1 dag :stom::paashaas:

Dit allemaal ervan uit gaande dat jij gelijk hebt en dat het een koppel is(man en pop).

En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.

Vandaag even de vier eieren geschouwd.
Wat ik zie is dat er drie bevrucht zijn.
Ei vier is denk nog een beetje te kort

Dus ik had best me handen in het vuur kunnen steken 😉
Want dan heb ik geen twee vrouwtjes maar echt een man en vrouw zo als ik al zij


 
Geplaatst : 23 juni 2012 17:14
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Dus ik had best me handen in het vuur kunnen steken 😉
Want dan heb ik geen twee vrouwtjes maar echt een man en vrouw zo als ik al zij

Dan klopte de informatie niet van wanneer de eieren zijn gelegd.
Zoals ik ook al schreef,

En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.

De informatie van 2 eieren op 1 dag was dus niet correct en er zal ergens dan een ei gelegen hebben of eieren die jij niet hebt opgemerkt.

Wel leuk dat er bevruchte eieren zijn en veel succes met verdere verloop van het kweken.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 24 juni 2012 12:32
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Hier verstopte 1 koppl pyrrhura's de eitjes in de houtsnippers, ik vond er perongeluk 5 :p0:


 
Geplaatst : 24 juni 2012 14:02
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;326060 wrote: Dan klopte de informatie niet van wanneer de eieren zijn gelegd.
Zoals ik ook al schreef,

De informatie van 2 eieren op 1 dag was dus niet correct en er zal ergens dan een ei gelegen hebben of eieren die jij niet hebt opgemerkt.

Wel leuk dat er bevruchte eieren zijn en veel succes met verdere verloop van het kweken.

Zo is het toch echt gegaan. Maar goed laten we daar maar geen lang discusies over doen.
Vind het al leuk dat ze toch bevrucht zijn en dat het zo goed gaat.
Hoe wat en wanneer dat ene ei is gelecht is niet van toepassing.:-)


 
Geplaatst : 26 juni 2012 11:22
Joseetje
(@Joseetje)
Berichten: 541
Prominent lid
 

Gefeliciteerd! Hopelijk weten deze kersverse ouders wat ze moeten doen en kun je binnenkort genieten van een blok vol piepende jongen! :chick:

(Nog een theorie over het eier-wonder: zondag vrij vroeg ei 1 gelegd, maandag uit het blok gegooid, maandag nadat ze hebben gekeken ei 2 gelegd en dinsdag laat op de dag ei 3... is wat snel maar zou in theorie kunnen met de "meer-dan-24uur-tussen-de-eieren-regel" Toch?)


:blauwgele-ara: Nikki
:dwergara-arasevera2 Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

 
Geplaatst : 26 juni 2012 11:58
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

A dat zou ook een verklaring kunnen zijn.


 
Geplaatst : 29 juni 2012 10:03
Pagina 2 / 2
Deel:

Scroll naar boven