Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Ja, vrouwtjes paren ook. Ik heb dit zelf aan de hand gehad met 2 blauwgele ara's :p0:
:oranjekuif-kaketoe2Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha :kaketoe::blauwgele-ara:Max, Tica, Rheia, Loki:groenvleugel-ara:
Astrid74;325485 wrote: Ja, vrouwtjes paren ook. Ik heb dit zelf aan de hand gehad met 2 blauwgele ara's :p0:
Oké dat wist ik dus niet.
Ach we zullen zien. Als er jongen uitkomen dan zal ukkie wel een man zijn.
Dit is het eerste nest nog maar van hope en ook van ukkie.
Dus ik verwacht er nog niet veel van.
De toekomst zal wijzen hè haha
Maar ik weet nu dat ik de kapotte eieren weg kan halen.
Ze zit vandaag weer de heletijd op het nest dus Miss toch weer een ei of aan het broeden nu.
Mss lag er maandag wel een ei maar was het verstopt onder de houtsnippers. Alle agaporniden leggen om de dag. Mss lag er zondag een ei en heeft ze deze maandag er dan uitgegooid en wie weet lag er al een ei in het nest maar onder de snippers want zoals ik het lees voetbalt hij of zij of in slechtste geval twee zij's met de eitjes.
Eitjes liggen nooit bij de ingang maar juist op het eind van het blok.
Grtjs
joselito;325496 wrote: Mss lag er maandag wel een ei maar was het verstopt onder de houtsnippers. Alle agaporniden leggen om de dag. Mss lag er zondag een ei en heeft ze deze maandag er dan uitgegooid en wie weet lag er al een ei in het nest maar onder de snippers want zoals ik het lees voetbalt hij of zij of in slechtste geval twee zij's met de eitjes.
Eitjes liggen nooit bij de ingang maar juist op het eind van het blok.Grtjs
Wat je zegt kan niet nadat ik het eerste ei vond heb ik er pas houtsnippers in gedaan.
Wat wel kan is dat het eerste ei op zondag is gelegt. En maandag er uit gegooit is.
Maar dan blijven de andere twee op dinsdag nog een raadsel.
Woensdag en donderdag heeft ze niks meer gedaan.
Vandaag zat ze heledag op het net en heeft nu weer een ei gelegt.
In totaal nu dus vier eieren waarvan twee er kapot zij. Gegaan
Ik denk dat er al eerder een eitje was dat je niet gezien hebt.
Even geduld houden, kom je er vanzelf achter 😉
Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
[SIGPIC][/SIGPIC]
Antonia 1968;325514 wrote: Ik denk dat er al eerder een eitje was dat je niet gezien hebt.
Even geduld houden, kom je er vanzelf achter 😉
Ja dat komt ook wel goed. We wachten af
Vandaag heeft ze haar vijfde ei gelegt.
Waarvan dus twee kapot en uit het nest.
Ze doet het echt goed zit veel op de het nest.
En vraagt de man om hulp.
Hij brengt eten naar huis en hout snippers en takken.
Als zij er even uit wil gaat hij op het nest tot ze weer terug komt
Mooi om te zien z'n teamwork
Leuk hoor 🙂
Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
[SIGPIC][/SIGPIC]
Ei zes is vandaag ook gelegt. Nu heb ik dus vier eieren in het nest.
Deze zijn heel.
dijkkamp;325470 wrote: Hallo,
Beschouw het niet als een persoonlijke aanval,maar wat je hier neer schrijft is pure onzin.
Inprincipe leggen ze om de dag,heel soms wil het wel eens lijken of er geen dag tussen zit maar dat ligt vaak dan aan tijdstip controlle.Maar 2 eieren op 1 dag :stom::paashaas:
Dit allemaal ervan uit gaande dat jij gelijk hebt en dat het een koppel is(man en pop).
En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.
Vandaag even de vier eieren geschouwd.
Wat ik zie is dat er drie bevrucht zijn.
Ei vier is denk nog een beetje te kort
Dus ik had best me handen in het vuur kunnen steken 😉
Want dan heb ik geen twee vrouwtjes maar echt een man en vrouw zo als ik al zij
Dus ik had best me handen in het vuur kunnen steken 😉
Want dan heb ik geen twee vrouwtjes maar echt een man en vrouw zo als ik al zij
Dan klopte de informatie niet van wanneer de eieren zijn gelegd.
Zoals ik ook al schreef,
En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.
De informatie van 2 eieren op 1 dag was dus niet correct en er zal ergens dan een ei gelegen hebben of eieren die jij niet hebt opgemerkt.
Wel leuk dat er bevruchte eieren zijn en veel succes met verdere verloop van het kweken.
ik weet niet alles maar doe mijn best
Hier verstopte 1 koppl pyrrhura's de eitjes in de houtsnippers, ik vond er perongeluk 5 :p0:
dijkkamp;326060 wrote: Dan klopte de informatie niet van wanneer de eieren zijn gelegd.
Zoals ik ook al schreef,De informatie van 2 eieren op 1 dag was dus niet correct en er zal ergens dan een ei gelegen hebben of eieren die jij niet hebt opgemerkt.
Wel leuk dat er bevruchte eieren zijn en veel succes met verdere verloop van het kweken.
Zo is het toch echt gegaan. Maar goed laten we daar maar geen lang discusies over doen.
Vind het al leuk dat ze toch bevrucht zijn en dat het zo goed gaat.
Hoe wat en wanneer dat ene ei is gelecht is niet van toepassing.:-)
Gefeliciteerd! Hopelijk weten deze kersverse ouders wat ze moeten doen en kun je binnenkort genieten van een blok vol piepende jongen! :chick:
(Nog een theorie over het eier-wonder: zondag vrij vroeg ei 1 gelegd, maandag uit het blok gegooid, maandag nadat ze hebben gekeken ei 2 gelegd en dinsdag laat op de dag ei 3... is wat snel maar zou in theorie kunnen met de "meer-dan-24uur-tussen-de-eieren-regel" Toch?)
:blauwgele-ara: Nikki
:dwergara-arasevera2 Fleur
Zazu & Zoë (forpusjes)
A dat zou ook een verklaring kunnen zijn.
