Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Ei op grond wat nu?

30 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
4,363 Bekeken
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Maandag morgen zag ik op de bodum van de kooi een ei liggen.
Had op internet gelezen dat je deze in het broedhokje moest doen.
Dit heb ik gedaan. Waarbij madam dinsdag ineens drie eieren in het broedhokje had liggen.
Had ze verder maar niet gestoord. Maar kon vanuit buiten de kooi zien dat er in eentje een gaatje/deukje in zat dit was nog niet toen ik maandag het eitje er in legde.
Het hun eerste nest. Dus ze zullen dit moeten leren daarom wil ik ook niet veel storen.
Maar net kwam ik thuis en zag een ei liggen op de bodum van de kooi. Dit is het ei met de deuk/ scheur/gaatje maar keek in het blok waar er dus nog maar twee in zitten. Dus denk dat ze deze eruit gegooid heeft.
Kan dat?waarom?
En wat moet ik hier mee doen?
Moet ik deze weg gooien of terug doen in het blok?
De andere eitjes waren nog heel.


 
Geplaatst : 14 juni 2012 23:12
annekebijouke
(@annekebijouke)
Berichten: 297
Betrouwbaar lid
 

Nee het eitje niet terug leggen! Ze zal weten dat het eitje stuk is of ze moet het gewoon niet! Is hier ook al gebeurd hoor!


Haiko :roseicoll-Oranje3: Loeke :roseicoll-aqua: Bobke :agapornis-fischeri: en Coco :agapornis-fischeri:

 
Geplaatst : 14 juni 2012 23:34
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Als ik het goed lees dan had je maandag dus 1 ei op de grond die heb je in het blok gelegd en toen je dinsdag weer keek lagen er 3 eieren.

Als dit klopt en jij weet dat zeker dan heb je 2 popjes.

De eitjes lekker laten liggen tot ze er geen interesse meer voor hebben.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 14 juni 2012 23:57
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;325421 wrote: Hallo,

Als ik het goed lees dan had je maandag dus 1 ei op de grond die heb je in het blok gelegd en toen je dinsdag weer keek lagen er 3 eieren.

Als dit klopt en jij weet dat zeker dan heb je 2 popjes.

De eitjes lekker laten liggen tot ze er geen interesse meer voor hebben.

Het zijn echt een man en vrouw hoor ik heb deze laten testen.
En ze paren ook. Vrouw zit veel op het nest en man eigenlijk
Maar heel weinig.
En ja eerste ei is maandag gelegt en dinsdag lagen er drie in.
Ze heeft nu al vanaf dinsdag niks meer gelegd.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 00:08
(@Lejah)
Berichten: 1540
Beroemd lid
 

In 2 dagen kan een popje geen 3 eitjes leggen, normaal legt een popje om de dag een ei.
Of je bent in de war met de dagen.

Hoe heb je ze eigenlijk op geslacht laten testen?
Via dna of via een bekkentest?


 
Geplaatst : 15 juni 2012 01:20
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Lejah;325424 wrote: In 2 dagen kan een popje geen 3 eitjes leggen, normaal legt een popje om de dag een ei.
Of je bent in de war met de dagen.

Hoe heb je ze eigenlijk op geslacht laten testen?
Via dna of via een bekkentest?

Dat had ik idd ook gelezen. Vond dat ook raar maar het is toch echt gebeurt.
Ik heb ze via een DNA test laten testen.
En als ik naar het gedrag kijk zijn het ook twee verschillende vogels.
Hope vrouw krijg ik kei moeilijk van mijn kleren of klemt zich helemaal vast.
Terwijl ukkie dat niet doet.
Ook toen ze kleiner waren en pap voer hadden.
Uk at op zijn gemak en hope weer heel snel.
En zo echt meer verschillen van de vogels.

Maar dat eitje kan ik gewoon uit de kooi halen dan?
Daar hoef ik ook geen nep ei voor neer te leggen?


 
Geplaatst : 15 juni 2012 10:03
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Ze heeft er alweer een kapot in het blok liggen.
Die zal ze er binnen kort ook wel uit gooien denk.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 10:09
(@Lejah)
Berichten: 1540
Beroemd lid
 

Wat kapot is kan je na een paar uur beter weghalen. Hoeven ook geen neppers voor in de plaats.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 10:44
(@Ineke)
Berichten: 63
Vertrouwd lid
 

leuk hoor eitjes! Inderdaad kapotte eitjes zal ik ook weg halen. maar 4 eitjes in amper 5 dagen?? klinkt toch echt als 2 poppen. zijn je vogels tam? kan je controleren wie er een dikke buik heeft? en of het morgen anders is??


 
Geplaatst : 15 juni 2012 12:39
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

Ineke;325458 wrote: leuk hoor eitjes! Inderdaad kapotte eitjes zal ik ook weg halen. maar 4 eitjes in amper 5 dagen?? klinkt toch echt als 2 poppen. zijn je vogels tam? kan je controleren wie er een dikke buik heeft? en of het morgen anders is??

Het waren drie eieren. Maandag ei 1 en dinsdag ei 2+3 waarvan er nu twee kapot zijn
mijn vrouwtje kun je echt over duidelijk zien dat ze eendikke buik heeft.
De man heeft geen dikke buik.

Ik ben er echt heilig van overtuigt dat het een man en een vrouw zijn.
Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken


 
Geplaatst : 15 juni 2012 13:26
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Het waren drie eieren. Maandag ei 1 en dinsdag ei 2+3 waarvan er nu twee kapot zijn

Beschouw het niet als een persoonlijke aanval,maar wat je hier neer schrijft is pure onzin.
Inprincipe leggen ze om de dag,heel soms wil het wel eens lijken of er geen dag tussen zit maar dat ligt vaak dan aan tijdstip controlle.

Maar 2 eieren op 1 dag :stom::paashaas:

Dit allemaal ervan uit gaande dat jij gelijk hebt en dat het een koppel is(man en pop).

En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 15 juni 2012 14:05
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;325470 wrote: Hallo,

Beschouw het niet als een persoonlijke aanval,maar wat je hier neer schrijft is pure onzin.
Inprincipe leggen ze om de dag,heel soms wil het wel eens lijken of er geen dag tussen zit maar dat ligt vaak dan aan tijdstip controlle.

Maar 2 eieren op 1 dag :stom::paashaas:

Dit allemaal ervan uit gaande dat jij gelijk hebt en dat het een koppel is(man en pop).

En als werkelijk klopt wat je schrijft 2 eieren op 1 dag,en niet dat er al eerder is gelegd en niet is op gemerkt door jou.
Zou ik mijn handen als ik jou was maar niet in het vuur steken.

Kan het ook niet zo zijn dat ze de tweede ei in de ochtend heeft gelegt en de derde tegen de avond.
Want ik heb met het eerste ei een houtsnippers in het broedblok gelegt want dit lag er niet in.
Waarbij ik toen ook het eerste ei het neer gelegt er was toen dus geen ei aanwezig in het blok.
De volgende dag tegen het avond eten keek ik door de ingang van het blok en lagen er drie eieren in.
Dus ik twee dagen echt drie eieren.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 14:11
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Dus ik twee dagen echt drie eieren.

Dan heb ik een vervelende mededeling voor je,

je hebt geen koppel!


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 15 juni 2012 14:49
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;325478 wrote: Hallo,

Dan heb ik een vervelende mededeling voor je,

je hebt geen koppel!

Ach ja we zullen zien ik ben weet het haast zeker.
We zullen zien wat het gaat doen.


 
Geplaatst : 15 juni 2012 14:56
ukkie
(@ukkie)
Berichten: 103
Waardevol lid
Topic starter
 

dijkkamp;325478 wrote: Hallo,

Dan heb ik een vervelende mededeling voor je,

je hebt geen koppel!

Dat heb ik eigenlijk ook nog een vraagje
Paren vrouwtjes ook dan.
Want een man kan geen eieren leggen


 
Geplaatst : 15 juni 2012 14:58
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven