Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Wanneer kan ik mijn eerste eitje verwachten?

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
994 Bekeken
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

Ik heb namelijk 2 agapornissen een mannetje en een vrouwtje en ze paren bijna elke dag.
Ik merk dat het vrouwtje ook veel dikker begin te worden. Ze zit ook vaak in haar nestblok te schuilen en
te slapen en ze houdt ook haar nestje telkens bij. Maar ik zie nog steeds geen eitjes tevoorschijn komen hoe kan dit?


 
Geplaatst : 30 september 2011 12:15
shivas
(@shivas)
Berichten: 1374
Beroemd lid
 

in het slechste geval zit er een eitje vast maar
maar het kan ook echt wel een dag of 10 duren voor er een eitje komt
dus kwestie van afwachten


 
Geplaatst : 30 september 2011 17:19
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

ze is sowieso al langer dan 10 dagen zwanger. ik schat zo uit me hoofd 2 weken al.
maar ik heb ook sinds gister pas een nestblok gekocht dus ze is toen ook pas begonnen met haar nest.
misschien dat het daaraan kan liggen. Want k had hiervoor wel een vogelnestje gekocht bij de dierenwinkel
maar daar schonk ze niet echt aandacht aan. Vandaar dat ik dus die nestblok had gekocht waar ze nu wel
voldoende aandacht aan besteed. Misschien wou ze gewoon privacy. kan dat kloppen ?


 
Geplaatst : 30 september 2011 17:37
shivas
(@shivas)
Berichten: 1374
Beroemd lid
 

vogels zijn niet 'zwanger', zoals bij zoogdieren

ze dragen niet bijvoorbeeld 2 weken een eitje , vogels leggen die als de eitjes klaar zijn, anders kunnen ze niet vliegen

dus zoals jij het hier schrijft kan niet.

alleen als er een eitje vast zit, en dat is foute boel.

daarover kan je hier op het forum het een en ander lezen, en anders even googlen wat de symptonen zijn en wat je er aan kan doen.

als het dat niet is zou ik inderdaad rustig afwachten en kijken of ze het nieuwe broedhok in gebruik nemen,
maar het is niet zo dat ze een eitjes vast houden omdat de omstandigheden niet naar hun zin was. desnoods leggen ze de eitjes gewoon op de bodem van de kooi, het eitjes wil er namelijk toch uit


 
Geplaatst : 1 oktober 2011 11:01
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

oh oke dan had ik het mis bedankt !
maar je zou toch wensen dat er een eitje zit in haar buikje want ze is wel
behoorlijk dik geworden?

Ik denk niet dat ze legnood heeft want ze is voor de rest wel heel vrolijk, ze eet goed, ze is nog heel actief en af en toe nog aan het paren maar voor de rest zit ze alleen maar in haar nestblok heel rustig te zitten ik kijk ook telkens naar der of alles wel goed gaat of als er een eitje is gekomen maar nog steeds niks.


 
Geplaatst : 1 oktober 2011 20:27
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

weet iemand het probleem? kan geen legnood zijn want ze is gewoon heel vrolijk en actief en eet heel goed?


 
Geplaatst : 3 oktober 2011 19:53
AmberE
(@AmberE)
Berichten: 53
Vertrouwd lid
 

Ik heb toevallig net iets over legnood gelezen en daar stond in dat ze 10 dagen lang nog vrolijk kunnen zijn. http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Legnood/legnood.html


 
Geplaatst : 3 oktober 2011 23:42
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

ja ik weet niet zeker of ze dat wel heeft. Ik zie wel dat ze heel bol zit de hele tijd en bijna zowat
de hele dag in haar nestkast zit en je ziet haar buikje ook bewegen op en neer en haar kont ook.


 
Geplaatst : 3 oktober 2011 23:53
(@undercover7)
Berichten: 222
Betrouwbaar lid
Topic starter
 

nou ik ben naar de dierenarts geweest die heeft effe gekeken naar haar. En ze had helemaal geen eitje
zo jammer ze is gewoon heel erg broeds geworden dus ik kan wel elk moment binnen 24 uur een eitje verwachten
maar wanneer dat gaat zijn dat weet ik ook niet.


 
Geplaatst : 4 oktober 2011 19:07
Deel:

Scroll naar boven