Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Ik heb namelijk 2 agapornissen een mannetje en een vrouwtje en ze paren bijna elke dag.
Ik merk dat het vrouwtje ook veel dikker begin te worden. Ze zit ook vaak in haar nestblok te schuilen en
te slapen en ze houdt ook haar nestje telkens bij. Maar ik zie nog steeds geen eitjes tevoorschijn komen hoe kan dit?
in het slechste geval zit er een eitje vast maar
maar het kan ook echt wel een dag of 10 duren voor er een eitje komt
dus kwestie van afwachten
ze is sowieso al langer dan 10 dagen zwanger. ik schat zo uit me hoofd 2 weken al.
maar ik heb ook sinds gister pas een nestblok gekocht dus ze is toen ook pas begonnen met haar nest.
misschien dat het daaraan kan liggen. Want k had hiervoor wel een vogelnestje gekocht bij de dierenwinkel
maar daar schonk ze niet echt aandacht aan. Vandaar dat ik dus die nestblok had gekocht waar ze nu wel
voldoende aandacht aan besteed. Misschien wou ze gewoon privacy. kan dat kloppen ?
vogels zijn niet 'zwanger', zoals bij zoogdieren
ze dragen niet bijvoorbeeld 2 weken een eitje , vogels leggen die als de eitjes klaar zijn, anders kunnen ze niet vliegen
dus zoals jij het hier schrijft kan niet.
alleen als er een eitje vast zit, en dat is foute boel.
daarover kan je hier op het forum het een en ander lezen, en anders even googlen wat de symptonen zijn en wat je er aan kan doen.
als het dat niet is zou ik inderdaad rustig afwachten en kijken of ze het nieuwe broedhok in gebruik nemen,
maar het is niet zo dat ze een eitjes vast houden omdat de omstandigheden niet naar hun zin was. desnoods leggen ze de eitjes gewoon op de bodem van de kooi, het eitjes wil er namelijk toch uit
oh oke dan had ik het mis bedankt !
maar je zou toch wensen dat er een eitje zit in haar buikje want ze is wel
behoorlijk dik geworden?
Ik denk niet dat ze legnood heeft want ze is voor de rest wel heel vrolijk, ze eet goed, ze is nog heel actief en af en toe nog aan het paren maar voor de rest zit ze alleen maar in haar nestblok heel rustig te zitten ik kijk ook telkens naar der of alles wel goed gaat of als er een eitje is gekomen maar nog steeds niks.
weet iemand het probleem? kan geen legnood zijn want ze is gewoon heel vrolijk en actief en eet heel goed?
Ik heb toevallig net iets over legnood gelezen en daar stond in dat ze 10 dagen lang nog vrolijk kunnen zijn. http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Legnood/legnood.html
ja ik weet niet zeker of ze dat wel heeft. Ik zie wel dat ze heel bol zit de hele tijd en bijna zowat
de hele dag in haar nestkast zit en je ziet haar buikje ook bewegen op en neer en haar kont ook.
nou ik ben naar de dierenarts geweest die heeft effe gekeken naar haar. En ze had helemaal geen eitje
zo jammer ze is gewoon heel erg broeds geworden dus ik kan wel elk moment binnen 24 uur een eitje verwachten
maar wanneer dat gaat zijn dat weet ik ook niet.
