Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Chill en Dolly hebben 2 eitjes

33 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
3,769 Bekeken
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Chill en Dolly hebben vrijdag 29 juni het eerste eitje gelegt, en zondag 31 juni de tweede:D
Ze is bij het tweede eitje begonnen met broeden.
Ze hebben nog geen ervaring, dus ik hoop dat het goed gaat.

De kleuren van dit koppel zijn pallid ino split turquoise x dominant bont opaline split turquoise.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 1 augustus 2011 16:21
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Vandaag 2-8-2011 is het derde eitje gelegt.
Ik heb ze geschoud, maar er is nog niks te zien.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 2 augustus 2011 17:50
(@hansie)
Berichten: 463
Betrouwbaar lid
 

Leuk hoor, maar hopen dat ze bevrucht zijn


 
Geplaatst : 3 augustus 2011 02:46
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Het vierde eitje is vandaag gelegt.
En ik heb ze weer geschoud, en er is er 1 bevrucht:chick::DYES.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 4 augustus 2011 22:03
aga
 aga
(@aga)
Berichten: 120
Waardevol lid
 

inderdaad hopen dat je jongen krijg 🙂
schouwen kan je niet na 3dagen zien dat duurt wel 7a8 dagen en dan kan je het pas zien omdat het dan goed begind te groeien.
groetjes


 
Geplaatst : 5 augustus 2011 09:47
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Het is ook alleen het eerste eitje, waar je al ziet dat ie bevrucht is, bij de rest zie ik nog niks, maar dat kan nog komen.
De tweede is dat vieze eitje, en daar is nog niks te zien, en de derde lijkt me sterk dat daar al wat te zien is en de vierde al helemaal niet, dus ik ga er van uit, dat het het eerste eitje is, dat te zien is, dat ie bevrucht is.

Ik zie het al heel snel of een eitje bevrucht is, en bij deze was het al heel duidelijk zelfs.

Als het zo'n regenachtig weer blijft, dan heb ik er al de vertrouwen in, dat het goed gaat met de eitjes, iedereen hoopt op mooi weer, ik niet, laat maar lekker af en toe een beetje regenen, goede luchtvochtigheid voor de eitjes hahaha:D


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 5 augustus 2011 10:01
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Het is bij 4 eitjes gebleven, en ook maar 1 bevrucht, maar dat vind ik niet erg, ze zijn onervaren, dus hebben ze alle tijd, voor maar eventueel 1 kuikentje, en kan ik een paar daagjes op vakantie zonder me al te veel zorgen te maken.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 7 augustus 2011 22:21
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Spannend. Vergeet niet foto's te maken van het kleintje als hij er is. hihi.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 7 augustus 2011 23:29
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Het eitje zou rond 22 augustus uit moeten komen, dan ben ik wel weer terug, ik ga niet aankomende week, maar de week daarop een paar daagjes weg, dan ga ik dat proberen te regelen in het begin van de week, anders ben ik op de valreep terug.
En dan zal ik natuurlijk foto's maken van de kleine:chick:


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 8 augustus 2011 00:44
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Er is toch mog een 5de eitje gelegt, maar die is wat kleiner dan de andere 4, en nog steeds maar 1 bevrucht, dus die andere 3 word niks meer, misschien de 5de nog, dan word het een liliputter kuiken hahahaha.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 10 augustus 2011 00:46
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Het 5de eitje is ook bevrucht, dit heb ik nog nooit meegemaakt de eerste en de laatste bevrucht en alles daar tussen in niet bevrucht, maar wel leuk, 2 eitjes bevrucht, ik ben benieuwd.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 13 augustus 2011 21:02
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Spannend. Dat zit er wel een leeftijdsverschil tussen straks.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 13 augustus 2011 21:43
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Ik ben gister terug gekomen van vakantie, ik was dus op de maandag, dat het eitje uit moest komen vertrokken.
Ik ben maandag nog wel wezen kijken, en toen zaten er al hele kleine barstjes in het eitje, dus zij zal wel van maandag op dinsdag geboren zijn, en het is een zij, heeft rode oogjes, dus is een pallid of lutino:) ik hoop lutino, maar ze is gezond en de krop zat goed vol, ze had wel voerresten op haar voorhoofdje, maar verder was ze levendig en zag er goed uit.

P.s, weet iemand de donsskleur van een lutino ?


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 26 augustus 2011 14:17
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
Topic starter
 

Nou begin ik toch benieuwd te worden naar de kleur die dit kuiken gaat krijgen, want het is volgens mij toch geen pallid of lutino, want het snaveltje is zwart, en een pallid of lutino hebben dat niet, dan hoop ik dat het een turquoise is, nou ja we zien wel.
De tweede donslaag is geel, dus misschien turquoise, maar hij/zij is gezond, das het belangrijkste.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 6 september 2011 00:21
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Wat een dotje.
Hij / zij lijkt wel blauw.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 6 september 2011 21:40
Pagina 1 / 3
Deel:

Scroll naar boven