Onverwacht, voorste...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Onverwacht, voorstellen

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
917 Bekeken
(@Annemiek053)
Berichten: 2
New lid
Topic starter
 

Hey mensen!
Ik zal me voorstellen, ben annemiek uit enschede.
Gister liep ik in de regen en zag een kraai op en neer vliegen richting grond,
die iets aan het aanvallen was..
Ik was wel benieuwd wat de kraai aanviel, dus ging kijken,
en daar zat ineengedoken een agapornis! heel sneu, heb m nu in een kooitje hier,
ik weet van wie hij waarschijnlijk is, die zou hem gedumpt hebben.
Weet iemand hoe oud hij misschien is? hij/zij heeft wel een ringetje om..
Hij is absoluuuut niet handtam 😡 dus ,heb de code van het ringetje nog niet ontcijferd 🙂
Overdwars staat iig een 05, is dat het uitbroedjaar?
Groetjes, Annemiek
ps hoop dat uploaden foto's is gelukt, dit is mijn eerste post:p


 
Geplaatst : 7 mei 2009 22:45
naninie
(@naninie)
Berichten: 6
Actief lid
 

Hoi Annemiek

Maar goed dat jij zag dat er iets aan de hand was anders had de aga het niet geredt.
Wat een mooie vogel erg als mensen die gedumpd hebben wat jij denkt, nare mensen zijn er toch.
Heb zelf sinds woensdag een nieuwe vogel snap niet dat mensen zo een dier weg kunnen doen, zijn zulke leuke beestjes.
Weet je al wat je gaat doen?
Groetjes Janine.


 
Geplaatst : 8 mei 2009 11:30
(@Annemiek053)
Berichten: 2
New lid
Topic starter
 

Hey!
Wat leuk, iemand uit deze omgeving!
Ja, ik weet het nog niet helemaal zeker, maar we zien het wel..
Zijn directe buurman heeft me geholpen met het vogeltje vangen, die weet ook waar ik woon, die zou het doorgeven..
De gordijnen zitten daar de hele week al potdicht, vandaag ook weer geen verandering..
Ik ben dus maar naar de dierenwinkel gegaan, ik zou zelf niet op het idee zijn gekomen om een agapornis aan te schaffen, maar ik vind het verhaal bij deze wel bijzonder, dus als hij niet opgehaald wordt hou ik m wel!
Ik hou buurtlink in de gaten, de dierenwinkel hier weet er ook van, dus mocht ik een oproep zien van de eigenaar breng ik hem erheen,
zoniet is het ook prima!
Vandaag heeft hij een paar keer uit zichzelf getjilpt, wel grappig. Heb nu voer, zon schraap-steen en zo'n stokje met voer gehaald,
maar meneer/mevrouw is nog heeel wantrouwig haha, maar normaal voer eet hij gelukkig wel!
Nou, hopelijk leer ik gauw meer over deze dieren, ik vind t wel interessant!
Hopelijk wordt ie gauw wat minder bang, echt sneu ik stofzuig ook al extra niet om dat beest niet nog banger te maken:rolleyes:
Waar heb je die van jou vandaan, hier uit de buurt?
Groetjes


 
Geplaatst : 8 mei 2009 17:09
(@Sillie)
Berichten: 16
Aanwezig lid
 

jeetje..wat een geluk dat jij het vogeltje hebt gevonden! Ze zijn zo lief en leuk! Echt zielig dat hij gedumpt is, maar wie weet...misschien is hij ontsnapt en is iemand nog driftig op zoek naar hem. Hopelijk vindt ie een goed tehuis (bij jou misschien? :)) en dat tam worden kan nog komen, hij is vast nog heel angstig en heeft tijd nodig om te wennen. Als je veel geduld hebt en hem veel aandacht geeft dan komt het ook goed. Veel succes! Ben benieuwd hoe het verder gaat!


 
Geplaatst : 8 mei 2009 18:05
(@Sillie)
Berichten: 16
Aanwezig lid
 

p.s. en ik vind m echt heel mooi!


 
Geplaatst : 8 mei 2009 18:07
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

Geweldig, Anemiek,

We hebben er een leuke vogelopvang in Enschede bij!
Heel fijn dat je de vogel gered hebt.
Groet en succes, je zult veel plezier aan de vogel beleven,
Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 9 mei 2009 10:14
naninie
(@naninie)
Berichten: 6
Actief lid
 

Hoi Annemiek

Heb mijn vogel uit Hengelo vond deze kweker via roseicollis.nl, bij haar gaan de vogels handtam weg worden ook gevoerd met pap.
Ze heeft een erg mooie site ook met allerlei tips heb je vast veel aan dit is de link http://www.roseicollis.nl/vogelparadijs-aagjes-eden/
Mijn vogel gaat s'avonds slapen in een zelf gemaakt zakje door de kweker gemaakt van fleece met een gat erin erg schattig.
Staat wel een foto van mijn vogel bij de andere foto's ook als ze in het zakje zit.
Veel succes met je vogel groetjes Janine.


 
Geplaatst : 9 mei 2009 11:18
Deel:

Scroll naar boven