Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit samen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
    het is wel handig dat de grootste de jongste is.
    en vogels kunnen zeker verliefd worden op mensen en op andere soorten vogels.
    Jaa gelukkig is dat ook zo! Ik hoop dat Bailey zich wat sterker in haar schoenen voelt staan doordat ze ouder is, het "haar huis" is & omdat zij kan vliegen en het grijsje dan geknipt is. Het handigste zou zijn dat zij de dominante van de 2 word
    & Denk wel dat we een goede kans daarop hebben, want het is een felle tante!

    & ja het zou super leuk zijn als het echt maatjes zou worden! Ben blij dat die mogelijkheid erin zit, maar het is natuurlijk altijd afwachten

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
      het is wel handig dat de grootste de jongste is.
      en vogels kunnen zeker verliefd worden op mensen en op andere soorten vogels.
      alleen niet zo snel dat ze met elkaar zullen paren haha
      Denzo Chica

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
        alleen niet zo snel dat ze met elkaar zullen paren haha
        daar kan je je nog wel eens in vergissen
        alleen komen er geen jongen van

        Comment


        • #19
          Hoi Sherina,

          Dierenliefde, mensenliefde, liefde laat zich niet dwingen, een papegaai eender welk soort ziet de mens niet als mens maar als soortgenoot, het is een groepsdier en het is zeker in het voordeel, voor het welzijn van de papegaai als er 2 of meer zijn.
          Een koppel in het wild laat de ander nooit alleen, 1 papegaai in huis met voldoende aandacht en voldoende verrijking en foerageer mogelijkheden zal zich niet snel vervelen of probleem gedrag krijgen. Toch verdiend het de voorkeur om een soortgenootje te hebben, dit hoeft niet per definitie dezelfde soort te zijn. Hoeveel aandacht je ook geeft, je kunt nooit dat geven wat ze elkaar geven. Ook de zekerheid dat ze samen in 1 kooi kunnen krijg je niet, dit alles zal in de loop van de tijd blijken na de aanschaf, zelfs in de pubertijd kunnen er tijdelijk problemen ontstaan. Je kunt je nog zo goed voorbereiden wat natuurlijk al veel hindernissen weg zal kunnen nemen, maar het is altijd afwachten hoe het e.e.a. zich gaat ontwikkelen. De 1e tijd goed observeren en in de buurt blijven en hun ieder een eigen kooi geven, mocht het heel goed gaan heb je altijd een reserve kooi, of zoals wij een buitenkooi onder de serre. Bij ons ging de kennismaking en het accepteren van elkaar heel voorspoedig, heel veel succes met jullie zoektocht.
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment


          • #20
            Hoi Althea,

            Dankjewel voor je reactie
            Ik weet dat alles afwachten is & dat er inderdaad niks te dwingen is, dat zou ik ook niet willen

            Wel wil ik heel graag weten hoe we ons het beste kunnen voorbereiden.
            Heb je nog tips daarvoor?

            Zal ik Bailey bijvoorbeeld nog voordat de grijze komt een keer een andere papegaai laten ontmoeten?
            Want ze heeft namelijk nog nooit een andere vogel ontmoet, ben bang dat ze zich rot schrikt als er ineens zo'n grote papegaai haar huis binnendringt.. & als zij hem gelijk met angst associeert, zal dat hun band niet positief bevorderen denk ik
            In onze vriendenkring heeft maar 1 vriendin een papegaai (ook een BB) maar die is niet getest. Dus daar durf ik niet aan te beginnen..
            Maar als je denkt dat een ontmoeting met een andere papegaai zou helpen om Bailey voor te bereiden, dan ga ik opzoek naar iemand die wel een geteste papegaai in huis heeft.

            Zou Bailey filmpjes van grijze roodstaarten laten zien misschien ook kunnen helpen?

            Comment


            • #21
              sherina waar kom je vandaan?
              mijn kleine bb's zijn beide getest wie weet kan ik eens langs komen of andersom
              Denzo Chica

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
                sherina waar kom je vandaan?
                mijn kleine bb's zijn beide getest wie weet kan ik eens langs komen of andersom
                We wonen in Leiden (vlakbij Den Haag). Zie dat jij in Hoogkarspel woont, dat is dus een uur rijden. Ga jou niet vragen dan om naar ons toe te komen, maar wij vinden dat geen probleem om een uurtje te rijden Leuk dat je het aanbied, we kunnen wel wat afspreken als dat je leuk lijkt!

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sherina Bekijk Berichten
                  We wonen in Leiden (vlakbij Den Haag). Zie dat jij in Hoogkarspel woont, dat is dus een uur rijden. Ga jou niet vragen dan om naar ons toe te komen, maar wij vinden dat geen probleem om een uurtje te rijden Leuk dat je het aanbied, we kunnen wel wat afspreken als dat je leuk lijkt!
                  Natuurlijk!

                  ik prive bericht je verder

                  Ps. Ik ben 2 uur rijden gewend dus das niks voor mij
                  Denzo Chica

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sherina Bekijk Berichten
                    Jaa daar zat ik ook aan te denken, dus word wel een duo kooi, mochten ze echt dikke vriendjes worden & zijn we er zeker van dat het goed gaat kunnen we altijd nog het tussenschot weghalen.

                    Kunnen 2 verschillende soorten ook verliefd worden op elkaar trouwens? Heb t nog nooit gezien, maar aangezien ze ook verliefd kunnen worden op mensen, is het misschien niet eens zo gek?

                    En ja we willen het grijsje dan knippen en Bailey niet, dat zij buiten de kooi gewoon weg kan vliegen is 1 van de redenen daarvoor
                    Ja het komt voor dat soorten verlieft op elkaar worden vaak is het dan een geel voorhoofd amazone met een blauw voorhoofds amazone maar ook een bb met een meyer papegaai
                    Ik heb een vriendin die een blauwvoorhoofds amazone heeft die een relatie heeft met een bbtje

                    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
                    Snoopy Cookie kiki Simba

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X