Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit samen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gaat dit samen?

    Hallo allemaal,

    Mijn vriend (Peter90) en ik hebben een (geteste) bonte boer Bailey van 11 maanden oud.
    & We willen misschien over een tijdje een (geteste, jonge maar zelfstandig etende) grijze roodstaart erbij nemen.

    Maar omdat ik daar niet zomaar aan wil beginnen heb ik de volgende vragen:

    1. Heeft iemand ervaring met deze combinatie van papegaaien?
    Ik heb ze in dierenwinkels wel een aantal keer samen zien zitten.. Maar ben benieuwd wat jullie ervaring is

    2. We hebben een vrij grote kooi voor onze BB --> 100 breed, 60 diep, 100 hoog (dit is echt de leefruimte, de poten etc niet meegeteld)
    En we waren van plan om wanneer er een nieuwe papegaai bij komt, deze kooi weg te doen & een duo-kooi te kopen..
    Maar nu vroeg ik mij af of we het misschien ook eerst samen in de kooi die we hebben kunnen proberen & als dat niet gaat ze dan apart te zetten?
    Of kan je dit beter niet doen??

    3. Hoe introduceer je ze het beste aan elkaar? Gewoon bij elkaar zetten of heb je hier betere manieren voor?

    Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden

  • #2
    Sorry geen ervaring mee... maar ik heb wel altijd gehoord dat je beter geen grote papegaai samen met een kleine in een kooi samen doen. mochten ze onenigheid hebben. Kan de roodstaart wel war schade aanrichten voor zon kleine vogel.Buiten de kooi is geen probleem want dan is een bbtje wat vlugger dan een grote papegaai. Persoonlijk zou ik het niet proberen samen in 1 kooi. leuk dat je er een gaai bij wil ;-)
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      we gaan met onze grijze wel eens vaker op visite bij een bb. em dat gaat nog altijd prima! ma dat is dam wel alle 2 buiten hun kooi.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
        Sorry geen ervaring mee... maar ik heb wel altijd gehoord dat je beter geen grote papegaai samen met een kleine in een kooi samen doen. mochten ze onenigheid hebben. Kan de roodstaart wel war schade aanrichten voor zon kleine vogel.Buiten de kooi is geen probleem want dan is een bbtje wat vlugger dan een grote papegaai. Persoonlijk zou ik het niet proberen samen in 1 kooi. leuk dat je er een gaai bij wil ;-)
        Jaa daar zat ik ook aan te denken, dus word wel een duo kooi, mochten ze echt dikke vriendjes worden & zijn we er zeker van dat het goed gaat kunnen we altijd nog het tussenschot weghalen.

        Kunnen 2 verschillende soorten ook verliefd worden op elkaar trouwens? Heb t nog nooit gezien, maar aangezien ze ook verliefd kunnen worden op mensen, is het misschien niet eens zo gek?

        En ja we willen het grijsje dan knippen en Bailey niet, dat zij buiten de kooi gewoon weg kan vliegen is 1 van de redenen daarvoor

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sjefke Bekijk Berichten
          we gaan met onze grijze wel eens vaker op visite bij een bb. em dat gaat nog altijd prima! ma dat is dam wel alle 2 buiten hun kooi.
          Dat is goed om te horen! hoe heb je hun eerste ontmoeting geregeld? Gewoon bij elkaar los gelaten?

          Comment


          • #6
            ja eerst heel voirzichtig op de grond dat je evtueel kan ingrijpe. en toen same op de speelboom, ging super bb was toen denk kaar of 6 en grijsje een half jaar. weet niet of dat mis verschil heeft gemaakt

            Comment


            • #7
              Wij hebben er een ruim jaar gleden een rose bij genomen.... Houd bij wat je doet rekening met alles wat je kan bedenken. Check mij gestarte toppics om te zien hoe het bij ons verlopen is...

              Ik weet niet hoe te delen zit nl op een telefoon app
              Groet Sam,

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Sherina Bekijk Berichten
                Jaa daar zat ik ook aan te denken, dus word wel een duo kooi, mochten ze echt dikke vriendjes worden & zijn we er zeker van dat het goed gaat kunnen we altijd nog het tussenschot weghalen.

                Kunnen 2 verschillende soorten ook verliefd worden op elkaar trouwens? Heb t nog nooit gezien, maar aangezien ze ook verliefd kunnen worden op mensen, is het misschien niet eens zo gek?

                En ja we willen het grijsje dan knippen en Bailey niet, dat zij buiten de kooi gewoon weg kan vliegen is 1 van de redenen daarvoor
                wat ik van BB's weet is dat zij niet verliefd worden op andere soorten, maar wie weet. de wereld zit vreemd in elkaar. er bestaan altijd uitzonderingen. Dus das nooit 100% met zekerheid gezegd.

                Alles heeft uiteindelijk ook met toeval te maken...
                het gaat of het gaat niet... op wat voor manier dan ook... niks is fout zolang het beestje maar gelukkig is
                Denzo Chica

                Comment


                • #9
                  Check mij gestarte toppics om te zien hoe het bij ons verlopen is...


                  https://www.papegaaienforum.nl/rose-k...-2e-vogel.html
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment


                  • #10
                    Xcodd# Jaa de wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig! En het is natuurlijk geen must dat ze verliefd worden, maar zou wel super leuk zijn!

                    De grootste reden dat we een papegaai erbij willen is omdat ik elke keer met een mega schuld gevoel wegga van huis. Dus ik hoop echt dat het klikt! En als het echt maatjes worden ben ik helemaal gelukkig!

                    Mijn schuldgevoel heeft zich al geuit in de hoeveelheid speelgoed die ik voor haar koop & maak haha!

                    image-268485695.jpg
                    En deze verzameling heeft zich in de tussentijd nog uitgebreid


                    Weet iemand trouwens dat wanneer het ECHT niet klikt, er nog iets te regelen valt met de fokker? Of heb je dan gewoon pech?

                    Comment


                    • #11
                      #Sam5 #Dijkkamp

                      Dank jullie wel! Heb alles gelezen & heb er weer nuttige info uit kunnen halen

                      Comment


                      • #12
                        Oh en kunnen we Bailey van te voren nog een beetje voorbereiden?

                        Want ik denk dat ze bang zal zijn als er ineens een andere grotere vogel haar huis binnendringt..

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sherina Bekijk Berichten
                          Xcodd# Jaa de wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig! En het is natuurlijk geen must dat ze verliefd worden, maar zou wel super leuk zijn!

                          De grootste reden dat we een papegaai erbij willen is omdat ik elke keer met een mega schuld gevoel wegga van huis. Dus ik hoop echt dat het klikt! En als het echt maatjes worden ben ik helemaal gelukkig!

                          Mijn schuldgevoel heeft zich al geuit in de hoeveelheid speelgoed die ik voor haar koop & maak haha!

                          [ATTACH]13675[/ATTACH]
                          En deze verzameling heeft zich in de tussentijd nog uitgebreid


                          Weet iemand trouwens dat wanneer het ECHT niet klikt, er nog iets te regelen valt met de fokker? Of heb je dan gewoon pech?


                          Gelukkig ben ik niet de enig met een groot assortiment aan speeltjes.
                          Ik heb een kliko bak van de yisk en die zit helemaal vol.
                          Kimo zal tzt ook een maatje krijgen dus ben erg benieuwd hoe dat bij jullie verloopt.
                          Minni Micky Kimo

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ellen68 Bekijk Berichten

                            Gelukkig ben ik niet de enig met een groot assortiment aan speeltjes.
                            Ik heb een kliko bak van de yisk en die zit helemaal vol.
                            Kimo zal tzt ook een maatje krijgen dus ben erg benieuwd hoe dat bij jullie verloopt.
                            Hahah ja erg he, m'n vriend word er niet goed van! ik blijf maar doorgaan dat ze niet genoeg heeft haha! Ik blijf er gewoon zo onzeker over ze is toch door de weeks ongeveer 6 uur per dag alleen & ben als de dood dat ze zich uit verveling gaat plukken of iets..

                            Comment


                            • #15
                              het is wel handig dat de grootste de jongste is.
                              en vogels kunnen zeker verliefd worden op mensen en op andere soorten vogels.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X