Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door keeskapstok Bekijk Berichten
    Inderdaad. En wat het straffen betreft, hij gaat zijn strafkooi in wanneer hij iemand bijt. Hij kent het verschil wel tussen normaal bijten en gemeen. Hij is dan ook aan het aanvallen zeg maar. Dan gaat ie zn kooi in en dat is in een andere ruimte idd. Ik ga zelf niet in de gang zitten, dat gaat wat ver vind je niet..?!
    ik blijf erbij strafkooi is geen optie... uit ervaring een tegengestelde richting van opvoeding. dat is iets wat ze niet leuk vinden, reageren ze dat op je af. (ieder zijn ervaring)

    wat je nu doet met de vogel zoveel mogelijk vrijheid geven is erg goed. Hoop dat je uiteindelijk word beloond na alles wat je heb geprobeerd...

    Volhouden! hoop voor je dat het lukt. succes!
    Denzo Chica

    Comment


    • #62
      Het probleem met de strafkooi is ook, dat je hem soms niet te pakken krijgt haha. Gisteren beet ie me, mijn vriendin kan hem altijd pakken. Alleen bv dan niet. En een kwartier later in de kooi stoppen slaat dan ook nergens op.

      Dus jouw manier gaan we zeker proberen.

      Comment


      • #63
        Beste baasjes van Jalo,

        graag wil ik je de volgende drie tips meegeven, die ik ook van de (papegaaien)-dierenarts kreeg.

        * Laat je papegaai nooit op je schouders zitten, maar hou ze altijd op borst-niveau. Schouders is een machtspositie, en papegaai voelt zich dan de baas over jou.
        * laat je vogel kortwieken. Lijkt zielig, maar doet geen pijn. Als je een vogel wiekt, dan kan hij niet vluchten. Een papegaai weet dondersgoed dat hij niet mag bijten, dus als hij het wel doet, en hij vliegt weg, ben jij al te laat om te straffen.
        * als je vogel agressief is; wikkel hem in een theedoek/handdoek, net zoals je een mensenbaby doet bakenen. Laat dan je vogel ingewikkeld in de theedoek zitten, totdat je merkt dat hij rustig wordt. Door de theekdoek/handdoek, kan hij je ook niet bijten, omdat hij hij beweginsvrijheid even kwijt is.
        Ikzelf gebruik bij één van mijn boertjes een fel blauwe keukenhanddoek. Inmiddels ben ik zo ver dat als ze agressief is (vooral als ze in haar kooi zit is ze dominant) dat als ik de blauwe handdoek pak, ze gelijk weet hoe laat het is, en dan is ze ineens weer kalm.

        Ik hoop dat je wat met deze tips kan.

        Ikzelf heb twee super makke boertjes van 6 jaar oud, allebei pop, en ze zijn ook echt een allemansvriend, man vrouw, jong oud, maar wel doordat ik zeer consequent ben met ze.

        Groetjes Miranda

        Comment


        • #64
          We zijn weer terug van vakantie. Hij heeft lekker bij mn ouders kunnen verblijven. Hij is me nog niet vergeten, aanvallen en bijten...

          Nu wilden we zeker nooit gaan kortwieken. Maar na het lezen op oa deze http://www.kliniekvoorvogels.nl/faqs...ieID=88&lang=0 pagina
          lijkt het niet zo zielig. Het is misschien zelfs wel fijner?
          Wat zijn jullie ervaringen met kortwieken en het gedrag van de vogel? Het lijkt me wel fijner als we hem meer mee kunnen nemen naar buiten enz. We hebben dat ook met een tuigje geprobeerd maar dat was ook geen succes.
          Wij wonen in de omgeveing van Breda. Heeft iemand een goed adres om te laten kortwieken? Die het dus ook symetrisch doet, zodat ie nog wel wat kan vliegen.

          Uiteraard gaan we verder met het letten op zn gedrag, er mee bezig zijn (trainen), ook niet meer op de schouder laten zitten. Strafkooi doen we ook niet meer. Ben benieuwd!

          Alvast bedankt voor de reacties

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door keeskapstok Bekijk Berichten
            We zijn weer terug van vakantie. Hij heeft lekker bij mn ouders kunnen verblijven. Hij is me nog niet vergeten, aanvallen en bijten...

            Nu wilden we zeker nooit gaan kortwieken. Maar na het lezen op oa deze http://www.kliniekvoorvogels.nl/faqs...ieID=88&lang=0 pagina
            lijkt het niet zo zielig. Het is misschien zelfs wel fijner?
            Wat zijn jullie ervaringen met kortwieken en het gedrag van de vogel? Het lijkt me wel fijner als we hem meer mee kunnen nemen naar buiten enz. We hebben dat ook met een tuigje geprobeerd maar dat was ook geen succes.
            Wij wonen in de omgeveing van Breda. Heeft iemand een goed adres om te laten kortwieken? Die het dus ook symetrisch doet, zodat ie nog wel wat kan vliegen.

            Uiteraard gaan we verder met het letten op zn gedrag, er mee bezig zijn (trainen), ook niet meer op de schouder laten zitten. Strafkooi doen we ook niet meer. Ben benieuwd!

            Alvast bedankt voor de reacties
            kortwieken doen veel mensen om hun papegaai eerst de basis dingen kwa opvoeding. (ik wiek ze zelf) maar een vogelarts is altijd wel geschikt.
            Meestal ongewiekte vogels vliegen erg gemakkelijk weg als ze iets niet aanstaan.
            Gewiekt... heeft de vogel vrij weinig keus, anders komt hij niet waar hij wil... en zijn oplossing is via jou hand, dus moet opstappen.
            Ik heb 2 bb's, allebei gewiekt en doen het erg goed. als ze niet willen opstappen, een beetje doordrukken op hun borstje dat ze bijna omvallen en wel moeten... (bij zulke momenten zullen ze dus vliegen) na een paar keer gevallen te hebben zullen ze merken dat wegvliegen geen optie voor ze is, maar door gewoon op te stappen.

            Ik heb een standaard in huis met een boompje en wat speeltjes... dat is hun plaats als ik er bijv. niet bij sta of even druk ben in de keuken.
            ze kunnen dus niet naar je toe vliegen...

            dit zijn wat kleine voorbeeldjes van hoe en wat allemaal voordelen hebben als ze gewiekt zijn.

            Sommige zijn tegen wieken, omdat een vogel hoort te vliegen.

            Als je hem eens gewiekt heb en het gaat in gedrag wat beter. kan je wachten tot hij weer nieuwe veertjes krijgt en dan beter luistert ook al vliegt hij...
            er zijn ongetwijfeld mensen die veel meer kunnen toevoegen, op internet is ook erg veel te lezen...
            Succes met je keus!

            Ik ben een voorstander van jou idee. Probeer het eens, wie weet gaat t beter.


            Gr. Marcel
            Denzo Chica

            Comment


            • #66
              Zo weer een week verder. Hij heeft het ons vergeven dat we op vakantie zijn geweest. In het begin was ik uiteraard de boeman. Maar nu lijkt ie wel weer in zn sas te zijn. Valt niet meer aan en bijten valt ook reuze mee!!
              Ik kan hem nu ook weer pakken.
              Het negeren lijkt dus wel te helpen. Ook het verliefde gedrag naar mn vriendin is wel over.
              We hadden ook een afspraak om hem te gaan kortwieken. Dat hebben we maar afgezegd. Misschien in het voorjaar een maand of twee voor zn rui. Als hij het dan helemaal niets vindt, duurt het niet zo lang voordat ie weer vliegen kan.
              Moet eerlijk toegeven dat we het gedrag aardig onderschat hebben.. Je leest er wel over en in het begin gaat alles goed. We hebben dan ook van alles verkeerd gedaan. Ik denk dat ie ook een beetje dacht dat hij de baas was/is. We lieten hem altijd op de schouder enz Ook had hij heel veel plekken waar hij lekker hoog kan zitten. Dat hebben we nu allemaal veranderd.
              We zijn blij dat het beter gaat!!

              Comment


              • #67
                Of een gaai wel of niet dominant word als je hem hoog, op je schouder of op je hoofd laat zitten is altijd een welles & nietes spelletje.
                Voor mijn gevoel is het onzin, maar ieder zo z'n mening.
                Als het bij jullie helpt, lekker blijven doen zou ik zeggen. Iedere papegaai heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing toch

                Maar ik denk toch dat het belangrijkste is dat hij geen van beide als partner gaat zien. Hij zag dat eerst wel in je vriendin & dat maakt jou tot een bedreiging..

                Als ik merk dat Bailey bv een dagje wat meer naar mij trekt dan neem ik gelijk een beetje afstand. Zet haar dan als ze bij mij komt zitten bij m'n vriend. Hij geeft haar dan weer extra aandacht & lekkers.. dan trekt ze weer wat meer naar hem en is het weer in evenwicht. Maar over 't algemeen is het niet echt te zeggen wie ze liever vind. Ze vertoont ook nooit jaloers gedrag. De truc zit hem in het op tijd ingrijpen.

                Wat ook misschien helpt is om met hem te trainen. Schept een band. Heb vaak gelezen dat dat heel goed kan helpen.

                Succes! En ben blij om te lezen dat het beter gaat nu

                Sherina
                Last edited by Sherina; 20-08-13, 14:02.

                Comment


                • #68
                  Goed om te horen dat het beter gaat met Jalo nu ze niet meer hoog kan zitten! Wat sommige mensen inderdaad zeggen; het is een welles nietus spelletje, maar datzelfde geldt bij opvoeding van kinderen; bij de één werkt in de hoek zetten wel, bij de ander niet, maar als het voor Jalo werkt zou ik zeggen; gewoon aanhouden.

                  Kortwieken zou ik gewoon gelijk doen, en niet mee wachten tot het voorjaar. Maakt qua rui niet veel uit, mijn vogels moet ik bijna iedere 6 weken één of 2 veren knippen, de slagpennen komen het hele jaar door nieuw door. Mijn boertjes gaan ook altijd lekker mee naar buiten, en dat vinden ze geweldig, dus door het kortwieken neem je een stukje vrijheid van vliegen af, maar je geeft ze er wel vrijheid van mee naar buiten gaan voor terug.

                  Heb je Jalo al geprobeerd in te wikkelen in een theedoek (lijfje inwikkelen, kopje eruit), en dan met Jalo op je borst te leggen, zoals je een baby ook op je borst neerlegd? Wellicht kan dit helpen dat ze kalm wordt bij je, waardoor je een band kan scheppen. Ze zal het eerst niet leuk vinden om ingewikkeld te zijn, en misschien even worstelen, maar zal waarschijnlijk gauw kalm worden. Door de theekdoek kan ze je niet onverwacht aanvallen. (dit theedoek verhaal is ook een welles-nietus spelletje, maar als het helpt!)

                  Succes

                  Comment


                  • #69
                    Super om te lezen! ga zo door.
                    Ook ik ben met het wellus nietus spelletje eens... ieder zn manier.
                    Met wieken sluit ik mij aan bij Mieps. Zitten veel voordelen aan vast en niet het risico lopen dat je kleine weg kan vliegen door een keer niet goed opletten, wat ik vaak genoeg lees in de krant of op internet.
                    Dan nog, doe waar je je goed bij voelt en wat jij denkt goed te helpen bij Jalo, succes verder! en houd ons op de hoogte
                    Denzo Chica

                    Comment


                    • #70
                      Het gaat goed, lijkt wel in oude doen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Jalo op te pakken. Al ben ik hem lekker aan het krabbelen hij houdt me heel de tijd in de gaten. Beetje met mn hand zn zicht blokkeren om hem vervolgens met de andere hand vast te pakken (tijdens het krabbelen), trapt ie niet in haha!
                      Dat is eigenlijk het enige nog! Bijten af en toe, maar das wel normaal denk ik? Veel andere manieren om aan te geven dat ie iets niet leuk vindt heeft ie niet..

                      http://youtu.be/DlEDUUe6INM

                      Comment


                      • #71
                        Het filmpje doet het niet hier.
                        Jalo

                        Comment


                        • #72
                          [h=1]Deze video is privé.[/h]
                          ik weet niet alles maar doe mijn best

                          Comment


                          • #73
                            Zie zo snel niet hoe ik het bericht wijzigen kan, misschien doet ie het nu wel. Net als de SSSSSSSSSSSSSS van mn laptop. Die had ie vakkundig verwijderd..

                            http://youtu.be/DlEDUUe6INM

                            Comment


                            • #74
                              Joris

                              hallo Jalo , wat zit je lekker te kroelen met je baasje. Wat ben je nu een schatje.
                              Bij mij doet het filmpje het wel. Erg lief om te zien. Gr. Joris. en Marian

                              Comment


                              • #75
                                hahaja ja zo zit ik ook altijd met Chica, zo schattig ^^
                                leuk filmpje ^^
                                Denzo Chica

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X