Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hier hebben wij 2 boertjes zitten van bijna 2 jaar. Ik heb de zelfde problemen gehad, ik kon alles met ze en mijn vrouw tot een bepaalde hoogte en alleen wanneer het hun uitkwam. Zij kon ze niet aanhalen en ze bleven ook niet bij haar zitten. Een half jaar geleden ben ik plotseling opgenomen in het ziekenhuis voor een periode van bijna 4 weken, in deze periode waren ze aangewezen op mijn vrouw. De eerste dagen bleven ze lekker opstandig en accepteerde ze mijn vrouw minimaal, daarna hebben ze haar volledig geaccepteerd. Nu zijn het beide allemans vrienden en absoluut niet meer eenkenning, wel hebben ze nog steeds de voorkeur om bij mij te zitten en te kroelen. Maar ze accepteren nu bijna iedereen. Mijn advies zal zijn trek er meer mee op, en laat je vriendin iets minderen met aandacht.

    Comment


    • #47
      We zijn nu een paar dagen bezig met de aandacht wat proberen te verleggen. Volgens mij is de rui ook wat minder aan het worden nu. Misschien dat dat ook wel mee helpt. Als ie bv wat geirriteerd reageert op mij dan laat ik het even. 5 minuten daarna doet ie weer ''normaal''

      Weet niet of het toeval is maar het lijkt wat beter te gaan. Alleen vindt mn vriendin het wat minder want ze is nogal gek op het beestje haha Maar het is voor een goede zaak zullen we maar zeggen.

      Comment


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
        Aah cuté!
        Van paco heb ik ook zo'n foto's als hij zichzelf gedoucht heeft
        maar daartegen is jouw jalo nog erg knap, de mijne is net een monster dan

        & het praten komt nog wel.
        Sjaakie is 3 en praat wel veel, doet ook snel geluidjes na.
        Zo denkt hij mij te roepen als hij kus geluidjes aan het maken is.

        Paco is 2j ong. en praat nog niet erg veel.
        Af en toe een woordje van sjaakie.
        maar fluiten & schreeuwen als de beste
        Vind je de mijne ook knap na een natte douche beurt? Haha

        supergave fotos. wou dat ik dat zo kon maken
        Bijgevoegde Bestanden
        Denzo Chica

        Comment


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door keeskapstok Bekijk Berichten
          We zijn nu een paar dagen bezig met de aandacht wat proberen te verleggen. Volgens mij is de rui ook wat minder aan het worden nu. Misschien dat dat ook wel mee helpt. Als ie bv wat geirriteerd reageert op mij dan laat ik het even. 5 minuten daarna doet ie weer ''normaal''

          Weet niet of het toeval is maar het lijkt wat beter te gaan. Alleen vindt mn vriendin het wat minder want ze is nogal gek op het beestje haha Maar het is voor een goede zaak zullen we maar zeggen.
          Zelf heb ik het niet zo op straffen. ik straf ze door bijv te negeren of geen aandacht geven... Daarmee bedoel ik uit zijn zicht zitten of hem in een andere ruimte zetten zonder dat het een strafkooi is. deze adviesen heb ik meegekregen van een zeer goede papegaaien kenner
          bij goede dingen dat jij hem beloond en hem wat meer verwend met wat lekkernij... vervelend dat de gedrag van je vogel zo kan omslaan... heb de rui zelf nog niet mee gemaakt. kheb ze nu 4 maanden
          Denzo Chica

          Comment


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
            Zelf heb ik het niet zo op straffen. ik straf ze door bijv te negeren of geen aandacht geven... Daarmee bedoel ik uit zijn zicht zitten of hem in een andere ruimte zetten zonder dat het een strafkooi is. deze adviesen heb ik meegekregen van een zeer goede papegaaien kenner
            bij goede dingen dat jij hem beloond en hem wat meer verwend met wat lekkernij... vervelend dat de gedrag van je vogel zo kan omslaan... heb de rui zelf nog niet mee gemaakt. kheb ze nu 4 maanden
            Hmm...nog ongeveer 3 a 4 maanden wachten en het is misschien wel feest bij jou!
            Jalo

            Comment


            • #51
              Inderdaad. En wat het straffen betreft, hij gaat zijn strafkooi in wanneer hij iemand bijt. Hij kent het verschil wel tussen normaal bijten en gemeen. Hij is dan ook aan het aanvallen zeg maar. Dan gaat ie zn kooi in en dat is in een andere ruimte idd. Ik ga zelf niet in de gang zitten, dat gaat wat ver vind je niet..?!

              Comment


              • #52
                Ah, ik ontdek dit topic nu pas. Wat een schitterende foto's en wat is Jalo schattig! Van mij mag je wel meer van die foto's van hem plaatsen hoor! Heerlijk om naar te kijken!

                Comment


                • #53
                  We zijn weer wat dagen verder. Hij is nog steeds in de rui. Nu verliest ie meer wat grotere veren. Zijn gedrag lijkt wel verbeterd. We zijn afgelopen weekend een paar dagen weg geweest. Hij was toen logeren bij mijn ouders. Toen we terug kwamen was kalmer dan normaal. Voorheen deed hij wel eens voer op kotsen of hoe noem je dat, naar mijn vriendin. Dat deden we altijd al meteen negeren, zodat ie er mee op hield. Alleen nu deed ie dat al niet meer!
                  Naar mij toe is ie ook een stuk liever, minder bijten. Al is het nog niet helemaal weg. Zal misschien ook wel niet gebeuren. Dat mijn vriendin een heeeeel stuk minder aandacht geeft en ik (ondanks dat bijten) telkens aandacht blijft geven lijkt zijn vruchten af te werpen!

                  Comment


                  • #54
                    het is even volhouden, maar kun je het doorbreken dan heb je gewonnen en zullen andere volgende eventuele puber pogingen veel minder lang duren. Ze zijn niet dom hoor zitten ook liever buiten de kooi dan erin

                    ik weet niet of jullie het kunnen zien aankomen het voer opgeven? als dat zo is dan voordat ie het voer kan opgeven even afleiden. bv simpel weg even met je hand omhoog of een geluidje maken iets waardoor je zeker weet dat je hem afleidt en dan heb je ook dat patroon snel doorbroken.

                    Comment


                    • #55
                      Een stap in de goede richting dus! Super!

                      Comment


                      • #56
                        Ja het is telkens 1 stap vooruit en dan weer 3 terug. Nu is het weer terug bij af lijkt het. Terwijl er niets veranderd. Net weer, hij komt bij me en laat zich krabbelen. Dan een minuut later beet ie snoeihard weer in mn nek. Gisteren ook een paar keer gebeten.. Nu gaan we straks op vakantie. Hij is dan twee weken bij mn ouders. Daarna gaan we het nog eens proberen. Ik heb ook geen idee hoe lang het zou moeten duren, zijn nu twee weken bezig ongeveer.
                        Anders vrees ik dat we een ander baasje moeten gaan zoeken voor Jalo...

                        Comment


                        • #57
                          [QUOTE=keeskapstok;352462 Ik heb ook geen idee hoe lang het zou moeten duren, zijn nu twee weken bezig ongeveer.
                          Anders vrees ik dat we een ander baasje moeten gaan zoeken voor Jalo... [/QUOTE]

                          Hier schrik ik een beetje van! Ik volg dit topic al een tijdje en vond het juist zo mooi om te zien dat je een goede band wil opbouwen & er moeite in wil steken!

                          Maar nu heb je er 2 weken aan gewerkt & je zit er nu al aan te denken dat je hem wil wegdoen als de poging na de vakantie niet wil lukken..?!

                          De aanhouder wint! Ookal moet het een jaar of langer duren, ik ben van mening dat als je een papegaai koopt, je hem neemt voor het leven. En hem pas weg doet als je echt ALLES hebt geprobeerd om het op te lossen..

                          Bijna het eerste wat je vind als je over het houden van papegaaien gaat lezen is dat je heeeel veel geduld & doorzettings vermogen nodig hebt..

                          Ik hoop echt dat jullie er nog intensief & zo lang mogelijk aan gaan werken. Want dit is echt geen onoplosbaar probleem

                          Comment


                          • #58
                            We zijn nu twee weken bezig om de aandacht te verleggen. Ik laat me al een paar maanden bijten. Blijkbaar doe ik iets wat hij(zij?) niet leuk vindt. We willen er zeker moeite in steken. Wat je allemaal op internet leest word je ook niet wijzer van. Er zijn een paar kleine overeenkomsten. Verder spreken de meesten zich tegen. Al is waarschijnlijk net als de mens ook niet iedereen hetzelfde en gelden er andere regels enz..

                            Ik ben niet van plan om me een jaar lang opgelaten te moeten voelen in mn huis. Misschien moeten we hem maar wat minder uit de kooi laten, nu is hij er zo'n beetje heel de dag uit. Al is dat misschien ook wel een beetje zielig. Tenminste, lekker vliegen enz is toch het fijnst voor hem. Maar als ie er dan uit is, moet ik constant op mn hoede zijn. Dat is niet prettig kan ik je melden. En er leek verbetering te zijn, maar dat is nu twee dagen niet meer te merken.

                            Het is allemaal een beetje dubbel, ik wil hem niet weg doen, maar uitzichtloos me laten bijten is ook niet fijn. Een ander leuk liefdevol huis met wellicht meer vogels zou misschien beter zijn.

                            Maar we geven het nog niet op..! Na de vakantie zijn we twee weken weggeweest en kunnen we onafgebroken er aan werken zeg maar.
                            Last edited by keeskapstok; 22-07-13, 19:07.

                            Comment


                            • #59
                              Ik zou eerst de rui afwachten voor je een beslissing neemt.
                              Tijdens de rui kan ik mijn valkjes ook niet goed benaderen, moet dan op letten dat ze niet bijten.
                              Minni Micky Kimo

                              Comment


                              • #60
                                Volhouden.... en een hoop geduld hebben.
                                Toen de grijzeroodstaart bij ons kwam kon ik er na 3 maanden aardig wat mee, bij mijn man heeft het zeker anderhalf jaar geduurd.
                                Nu kunnen we beide veel met hem/haar maar ik blijf voorkeur.

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X