Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Had hij soms al lang niet meer gebadderd?

    Als het broedsigheid is zijn ze ogen ook soms even bijna helemaal wit, zit hij met z'n kop te schudden en zit niet stil. Guus tenminste maar of een vrouwtjes gaai eenzelfde gedrag vertoont weet ik dan weer niet.

    Die gaai ziet er goed uit hoor.

    Comment


    • #17
      Dat breed zitten zie ik hier ook wel, maar alleen in situaties waarin hij wat wantrouwig is, buiten op de vrijplaats als er ook duiven in de buurt zitten bijvoorbeeld.
      Dan staan bij Guus buiten ook gelijk al z'n nekveren uit en maakt zich zo groot mogelijk.

      Comment


      • #18
        Hallo,


        Kan zijn doordat de vleugels hangen er een vertekent beeld is maar ik vind niet echt een volle vogel en lijkt mij te mager, maar misschien dat de gene met een grijsje eens kunnen vergelijken.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          Hallo,


          Kan zijn doordat de vleugels hangen er een vertekent beeld is maar ik vind niet echt een volle vogel en lijkt mij te mager, maar misschien dat de gene met een grijsje eens kunnen vergelijken.
          moet eerlijk zeggen, dacht ik ook dat het misschien een vertekend beeld was, maar hij komt idd mager over als ik hem met die van ons vergelijk of hij staat misschien erg hoog op zijn poten,je zou zijn gewicht eventueel even kunnen checken .

          Comment


          • #20
            Als ik zijn borst voel, voelt het gewoon stevig en rond. Hij eet goed, heeft veel beweging.

            Collega van mij die vogels had, zei wel dat vogels die meer beweging hebben er iets anders uitzien dan diegene met weinig beweging. Ik zal morgen met daglicht nog wel even een foto maken.

            Wat is ongeveer het streefgewicht van een grijze? Heb net geprobeerd om te wegen, maar dat beest moet er niets van hebben...
            Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

            Comment


            • #21
              heb je niet een stokje waar die op kan zitten? weeg je die later apart.

              Ik heb de mijne net weer gewogen, de pop weegt 437, is ook maar een klein meisje en de man weegt 473, is wel aan de magere kant, borstbeen is goed zichtbaar bij hem. Zie ook mijn avatar.

              Mijn vorige grijze was gemiddeld 460 gram en ook aan de magere kant.

              Comment


              • #22
                Hierbij wat foto's van het beesie.

                DSC_1962.jpgDSC_1965.jpg
                Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                Comment


                • #23
                  Mijn grijsje staat soms ook zo,hij doet soms wel meer van die "gekke" dingen,maar dat wil nog niet zeggen dat je daar direct iets ernstigs achter moet zoeken.En of jou vogel te mager is?Die grijze van mij is in ieder geval dikker,en die vliegt toch ook regelmatig door de kamer.Maar als je vogel goed eet en levendig is dan zou ik me geen zorgen maken
                  Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                  Annemoon
                  en Magnum

                  Comment


                  • #24
                    Persoonlijk vind ik hem er ook niet slecht uitzien En de ene vogel is nu eenmaal wat dikker dan de andere vogel. Net als met alles Ze kunnen trouwens beter een beetje te mager zijn dan te dik.
                    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                    Comment


                    • #25
                      Ik vind je grijsje er prima uit zien Sanblanco, hij zit mooi in de veren en volgens mij niet te mager.
                      Er bestaat geen streefgewicht voor grijsjes, daarvoor verschillen ze individueel teveel van elkaar.
                      Wél is er ''gemiddeld'' gewicht wat gezond geacht wordt, in relatie tot de bouw van je vogel.
                      Zo kan bv 440 gram voor een vrij klein popje een prima gewicht zijn, en 534 (!) gram van mijn grote, forse man ook een prima gewicht. Bij mijn grijze is het borstbeen goed te voelen, hij is zeker niet te dik, maar dus wel groot en fors gebouwd.
                      Wanneer een grijze zijn vleugels laat hangen en/of hijgt (even los van de redenen waarom), legt de vogel vaak ook zijn veren heel plat en gaat hoog op de poten staan: hierdoor lijkt hij meteen veel magerder!

                      Het gedrag wat jouw grijsje vertoont, zie ik ook bij de mijne - zowel als broeds gedrag, ook als hij het erg warm heeft, maar ook soms als hij gestressed is, bv in de bench in de auto, waar hij soms dan ook constant in de rondte klimt.
                      Hijgen hoort echt bij broeds gedrag, bij warmte, en ook bij inspanning, bv na vliegen.
                      Je zegt ook dat hij toen hij dit deed, niet bij je weg te slaan was - het lijkt mij in dit geval echt broeds gedrag!
                      Hij ziet er prima uit, ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken.
                      Als je je wél zorgen blijft maken, ga dan inderdaad even langs een vogelarts (géén gewone dierenarts!!!) voor een algemene gezondheids check - dat is zowiezo nooit weg!
                      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

                      Miriam & Nico sigpic

                      Comment


                      • #26
                        bedankt voor alle reacties! Gisteren was hij weer druk aan het spelen, dus zolang zijn eten goed wordt gegeten en actief blijft dan komt het wel goed.
                        Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                        Comment


                        • #27
                          is het je ooit opgevallen dat als je grijsje in zo'n bui is dat het wit van z'n kopje ietswat rozig/rood wordt?
                          daar kun je vaak ook aan opmaken of het opwinding is..

                          zie dat bij de mijne wel eens en dan voornamelijk bij Luca, 't popje..

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X