Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Is dit normaal?

    Dat beest van ons is nu in de rui en staat een beetje breed met zijn vleugels en hijgt wat eerder. Hij is verder behoorlijk speels (alleen niet met een camera erbij....)
    Zie video over dat breed staan -->
    Dus hebben andere grijs-eigenaren dit ook?
    Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

  • #2
    Dat breed zitten zie ik hier ook wel, maar alleen in situaties waarin hij wat wantrouwig is, buiten op de vrijplaats als er ook duiven in de buurt zitten bijvoorbeeld.

    Wat me bij Alex opvalt, is dat hijgen. Als ik naar zijn borstkas kijk, gaat z'n ademhaling behoorlijk snel en dat zie ik hier niet in combinatie met het breed zitten.

    Ik zou me over de ademhaling en dus het hijgen zorgen maken. En zoals meestal als je een dokter nodig hebt, is het weekend.

    Ben benieuwd wat andere forumleden hiervan vinden.

    Comment


    • #3
      Dat hijgen was tijdelijk, want hij was flink wat aan het rondvliegen, maar net was hij naar boven gevlogen en hoorde ik niets. Qua gedrag vond ik hem niet echt normaal vanmorgen. Moest niet veel van mij hebben, maar nu is hij niet weg te slaan. Kan dit iets met de rui te maken te hebben?
      Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

      Comment


      • #4
        is dit normaal

        het lijkt op broeds gedrag.
        van de rui kunnen ze ook anders reageren,maar die vleugels is broeds gedrag.
        als hij zo doet zou ik niet te veel aaien.dan stimuleer je het.

        Comment


        • #5
          Broeds gedrag heb ik op een andere manier gezien, want dan staan ze vleugels anders. Dat negeer ik dan ook en is het ook weer snel over.

          Zou het kunnen zijn dat hij niet zo lekker in zijn vel zat vanwege de rui?
          Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

          Comment


          • #6
            hier hebben ze het ook wel eens en meestal gaat dat gepaard met echt héél warm weer zoals laatst of een vorm van opwinding of het begin ervan, en de geluiden die er dan uitkomen...

            vaak als ze het warm hebben dan leggen ze de veren zo wat voor hun het koelst is dus weet niet of je verschil hebt gemerkt als de temperatuur wat hoger was? misschien is het dat wel...

            Comment


            • #7
              Ik heb hier een bont boertje die vanaf baby al zo om wat lekkers schooit of aandacht vraagt hahaha en soms piept ze er ook nog bij je zou bijna overstag gaan

              Comment


              • #8
                het lijkt erg veel op broedsgedrag,weet je trouwens 100 procent zeker dat het een mannetje is? want die van ons is een vrouwtje en als ze opgewonden raakte vertoonde ze dit gedrag, wij zetten haar dan terug op de kooi en negeren het gedrag, vaak is het ook even een periode waarin ze iets sneller opgewonden raken, kwestie van gewoon effe terugzetten op boom of standaard, dan is het eigenlijk zo over.

                Comment


                • #9
                  Ik weet zeker dat dit anders is door de andere stand van de vleugels. Bij een opgewonde Alex hangen de vleugels geheel los naast het lichaam en dat van gisteren alleen een beetje aan de voorkant.

                  Waar ik mij meer zorgen over maakte was dat hijgen. Dat was maar kort, maar gaf mij toch enige zorgen.
                  Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                  Comment


                  • #10
                    Hier doen mijn 2 grijsjes dit ook, maar alleen bij warm weer zoals 2 weken geleden.

                    Mvgr

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Esther Bekijk Berichten
                      het lijkt erg veel op broedsgedrag,weet je trouwens 100 procent zeker dat het een mannetje is? want die van ons is een vrouwtje en als ze opgewonden raakte vertoonde ze dit gedrag, wij zetten haar dan terug op de kooi en negeren het gedrag, vaak is het ook even een periode waarin ze iets sneller opgewonden raken, kwestie van gewoon effe terugzetten op boom of standaard, dan is het eigenlijk zo over.

                      Mijn bonte boertjes zijn beide mannetjes diegene Kid die het het meest doet is net een jaar ,en hij doet dat al vanaf hij hier woont (baby)

                      Comment


                      • #12
                        Is dit filmpje genomen op een heel warme dag? Want ik denk ook dat het met warmte te maken heeft. Zie je dit gedrag ook als het niet zo warm is?
                        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                        Comment


                        • #13
                          Ik neig ook naar het kwijtraken van warmte. Ook in de natuur zie je vogels bij hitte met de snavel open ademhalen om hun oververhitting kwijt te raken. (merel, kraai e.d) Anderzijds moet het dan in huis uit de volle zon voor de gaai erg warm/broeierig zijn geweest.
                          Het kan ook geen verzoek zijn om te badderen?
                          Zo te zien markeert die gaai verder niets zou ik zeggen. Hij is levendig.

                          Comment


                          • #14
                            Dit filmpje is van gisteren, dus echt warm is het niet meer, ook binnen niet. Ik zie het zelden dat hij zo hijgt, behoudens na wat buitenvliegen.

                            Mocht ik het nog een keer zien maak ik wel even een afspraak met de VA.
                            Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Guusvogel Bekijk Berichten
                              1:Ik neig ook naar het kwijtraken van warmte.
                              2:Het kan ook geen verzoek zijn om te badderen?
                              3:Hij is levendig.
                              1: hij was toen niet actief, wel wat gevlogen maar niet veel
                              2: Meestal moet hij niet veel van de douche hebben, maar vanmorgen zat hij weg te zwijmelen
                              3: check!!! hij terroriseert nu de boel
                              Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X