Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauw gele ara bijt kind

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
    Naarmate er meer generaties tussen zitten die niet uit het wild komen, vlakken allerlei "wilde" zaken natuurlijk af, want hoe minder wild, hoe makkelijker handel.

    Instinct is er niet uit te fokken.
    Instinct niet, maar huisdierengedrag is, net als menselijk gedrag, grotendeels aangeleerd. Anders zou het vragen om en geven van advies weinig zin hebben. Daarnaast zijn veel "natuurlijke" gedragingen wel door fokken te veranderen. Neem maar allerlei soorten honden, waarbij door fokselectie bepaalde eigenschappen zijn in- of uitgeteeld.

    Tamme vogels vallen binnen zeer korte terug naar hun natuurlijk gedrag als er een partner bij gezet wordt .
    Logisch, dat gedrag verandert bij verandering van omstandigheden. Dat is bij de "tamme" mens ook zo. ;-)

    Heeft niet zoveel met logica te maken.
    Ja, alles. Lees maar eens wat van het vele onderzoek naar diergedrag en wat dat aan het licht heeft gebracht.

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten

      Ik was er "even" niet, vandaar mij late reactie. Maar inderdaad is kennis belangrijker dan ervaring. Immers, "ervaringen" kunnen sterk gekleurd zijn door iemands visie of wensen. ;-)
      Hoe kom je aan kennis?

      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten

        Hoe kom je aan kennis?
        Door te lezen, te kijken en te luisteren. Jouw vraag is nogal open, vandaar dat ik hier wat verder op in ga. Wanneer je zelf iets overkomt of doet, doe je daar ook kennis door op. Ik heb er geen enkele moeite mee om dat "ervaring" te noemen. Waar ik wel moeite mee heb, is als iemand zich achter het begrip "ervaring" verschuilt en niet met steekhoudende argumenten komt. Vooral t.a.v. dieren is er vaak sprake van "projectie". Dit is het toeschrijven van menselijk gedrag aan dieren en dat vervolgens ook "ervaring" noemen. Ik hoop dat dit voldoende antwoord op jouw vraag is. Anders "hoor' ik het wel.

        Comment


        • #19
          Whaaaaahaahaahaahaaaaa.

          Jij vraagt iets, krijgt antwoord, bevalt jou niet en komt met nutteloze argumenten, en verwacht dan nog meer uitleg ?????

          En nu ga jij het hele verhaal omdraaien, alsof jij hier de expert bent, en de mensen met ervaring beschuldigen dat ze de vogels met mensen te vergelijken.....

          Ik weet niet uit welk ei jij ontstaan bent, maar laat het bouwen van die kooi en het aanschaffen van een ara maar achterwege.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #20
            Beste Gerard,

            Kennis krijg je door ervaringen c.q. van je zelf of van anderen door te lezen/luisteren. dus kennis bestaat niet zonder ervaring.

            Conclusie is dus ervaring is belangrijker als kennis, dat jij dan die ervaring kennis noemt en daarom een ander terecht wilt wijzen dat zij verkeerd zit omdat jij speelt met woorden zoals jou uitkomt is dan jammer.

            En zowel de ervaring als kennis kan gekleurd zijn.

            En als je alleen maar discuseieren wil om het discuseieren dan stopt het hier voor mij vind ik zonde van mijn tijd.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #21
              PUNT!
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                Whaaaaahaahaahaahaaaaa.

                Jij vraagt iets, krijgt antwoord, bevalt jou niet en komt met nutteloze argumenten, en verwacht dan nog meer uitleg ?????
                En nu ga jij het hele verhaal omdraaien, alsof jij hier de expert bent, en de mensen met ervaring beschuldigen dat ze de vogels met mensen te vergelijken.....
                Ik weet niet uit welk ei jij ontstaan bent, maar laat het bouwen van die kooi en het aanschaffen van een ara maar achterwege.
                Ach, weet je. Toevallig kwam ik elders op dit forum communicatie van jou tegen (o.a. met "koppiekrauw") en daaruit bleek mij, dat zodra iemand het niet met je eens is, je reageert alsof je door een horzel bent gestoken. Dat zal de aard van het beestje wel zijn en er zal weinig aan te doen zijn. Gelukkig zijn er vele meningen. Nee, ik ben geen expert en heb dat ook nooit beweerd. Wel ben ik een nuchter mens, die net zo gauw op z'n ... is getrapt. Goed lezen is een kunst. Ik neem aan, dat je niet verwacht, dat ik jouw adviezen als leidraad volg ;-)

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                  Beste Gerard,

                  Kennis krijg je door ervaringen c.q. van je zelf of van anderen door te lezen/luisteren. dus kennis bestaat niet zonder ervaring.
                  Conclusie is dus ervaring is belangrijker als kennis,
                  Natuurlijk kun je door ervaringen ook kennis op doen. Mijn punt was gewoon, dat wanneer iemand "ervaring" als argument gebruikt, dat een ander daar niet zo veel mee opschiet.

                  Conclusie is dus ervaring is belangrijker als kennis.
                  Wat iemand belangrijker vind, is een persoonlijke keus. Daar doe ik niets van af. Mij lijkt het niet zo belangrijk om het ene of het andere belangrijker te vinden.

                  dat jij dan die ervaring kennis noemt en daarom een ander terecht wilt wijzen dat zij verkeerd zit
                  Ik heb, volgens mij, niemand terecht gewezen, dat ie inhoudelijk verkeerd zit, maar alleen op het hierboven genoemde punt willen attenderen. Maar als die iemand dan als door een horzel gestoken reageert en kennelijk overgevoelig is voor andere meningen, heeft dat geen zin.

                  En zowel de ervaring als kennis kan gekleurd zijn.
                  Natuurlijk.

                  En als je alleen maar discuseieren wil om het discuseieren dan stopt het hier voor mij vind ik zonde van mijn tijd.
                  Nee, ik discussieer niet om het discussieren, maar ik vind het gewoon normaal om op iemands bericht, en dus ook het jouwe, te reageren. Waar iemand z'n tijd in wil steken is ook een persoonlijk keus. Jij startte met een vraag, toch?

                  Comment


                  • #24
                    Over 'het laatste woord' gesproken

                    Joh, doe en schrijf lekker wat je wilt, bijdehandje.

                    ​​​​​​Je doe iig erg je best om iets op te zoeken waarop je mij kunt wijzen.
                    Maar als je verwijst naar één van de veeeeele topics waar ik een reactie heb geplaatst, zet dan voortaan de link erbij, dan weet ik tenminste waarover je het hebt.
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                    Ken je papegaai

                    sigpic

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X