Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben ten einde raad... Wie wil/kan mij adviseren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    oke,succes dr mee.......laat je nog wel even horen hoe t verder gaat........ben benieuwd......amazones zijn pittige vogels en als we elkaar zo kunnen helpen of tips geven is dat toch mooi...........groetjes mirjam

    Comment


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door mirjam lamberts Bekijk Berichten
      oke,succes dr mee.......laat je nog wel even horen hoe t verder gaat........ben benieuwd......amazones zijn pittige vogels en als we elkaar zo kunnen helpen of tips geven is dat toch mooi...........groetjes mirjam
      Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte en ik hoop dat ik alleen maar goed nieuws mag brengen!!

      Comment


      • #48
        Hallo allemaal,

        Ik wil jullie graag laten weten dat het nog steeds goed gaat met Kibo...
        Hij is eindelijk begonnen met eten uit zijn eerste foerageeerspeeltje te halen. Dus denk dat dit ook op goede weg is.
        Alleen heeft hij de afgelopen 3 dagen last van parings/broeds gedrag, waardoor hij al enkele schreeuwbuien heeft gehad. Maar ik verlaat gewoon telkens de ruimte als hij het doet. En als hij bij mij komt dansen zet ik hem terug op de kooi of zijn staander.

        heel veel groetjes

        Comment


        • #49
          Wat klinkt dat goed zeg alleen dat paren en schreeuwgeluid zijn wel minder.
          Misschien dat iemand je hierover nog een tip mee kan geven.
          Liefs Trixie en

          Comment


          • #50
            heey,super dat t goed gaat en hier schreeuwt lorre momenteel ook weer wat vaker.....broedsheid....verveling.....zeg t maar????........heb vandaag de hele kooi verandert en lorre even lekker buiten gezet en later onder de douche gedaan,toen even meegeblert met muziek en nu heerlijk zitten suffen op de kooi en ik een kop koffie.........blijf erbij dat amazones echt bezig gehouden moeten worden en moeten worden geprikkeld.......dat merk ik tenminste wel bij lorre......groetjes mirjam en de gaaien

            Comment


            • #51
              Ik heb me echt al gek zitten zoeken naar hoelang die broed/paartijd duurt... Maar helaas nog niets gevonden :-)

              Comment


              • #52
                whahaha.......volgens mij zijn daar ook niet echt richtlijnen voor.......gewoon doorgaan met wat je al doet en maar hopen dat t snel voorbij is..........groeten mirjam

                Comment


                • #53
                  zo heftig.. en vervelend,
                  ik heb het ook meegemaakt, ik had eerst 1 amazone, die bleef vreselijk schreeuwen als ik wegliep.
                  negeren hielp ook niet, plantenspuit vind ik echt een slecht idee aangezien ik mn vogels ''douche'' met een plantenspuit en ze niet zeiknat onder de douche zet.
                  Ik heb het zo gedaan, een amazone erbij, begin is lastig, want ze moeten natuurlijk wennen.
                  heb ze allebei in een aparte kooi naast elkaar gezet en elkaar aantal dagen laten wennen,
                  toen ze rustig waren heb ik ze los gelaten, het klikte al meteen tussen die 2.
                  ze is nu veel rustiger, maar wanneer der 1 gaat schreeuwen gaan ze nu allemaal schreeuwen..
                  blijft toch een papegaai en aangezien amazone's nogal lekker luid zijn.............
                  ik zou toch even kijken, een papegaai erbij is misschien wel leuk.. maar misschien kunnen ze wel helemaal niet samen en dan zitje straks met de gebakken peren dat ze elkaar niet mogen, of de een het gedrag van de ander overneemt.
                  Wanneer mijne nu schreeuwen hang ik een niet te donkere deken over de kooi heen, niet helemaal, maar over de zeikanten en bovenkant zodat ze alleen naar buiten kunnen kijken vanaf de voorkant.
                  bij mij helpt het! en wanneer ze lief zijn geweest krijgen ze ook weer aandacht!

                  Ik hoop dat je er wat aan heb.. iedereen heeft zn eigen manier natuurlijk, kwestie van uitproberen
                  succes en ik blijf je forum volgen!
                  Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X