Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Antonia68;283837 wrote: Zoveel gezondheidsproblemen had hij niet, hij ging overgeven nadat hij een andere soort pellets kreeg. Zijn nierwaarden waren op dat moment erg hoog.
Dit was enkele dagen later weer normaal en alle andere onderzoeken haalden ook niets uit. Om toch een mogelijke onsteking oid van de krop uit te sluiten kreeg hij medicatie, waarna hij heel veel ging drinken die avond.
De volgende ochtend vond ik hem in een plas water dat tijdens/ na zijn overlijden naar buiten was gekomen.Als je dus iets neerzet, zet het dan goed neer en compleet.
Ik kan over jouw overleden ara ook zoveel verhalen vertellen wat het had kunnen zijn, maar ik ben er niet bij geweest dus laat ik dat.
Zou jij ook eens moeten doen.
Pfff je bent weer vermoeiend.
Uit jouw berichtgeving uit die tijd een paar zaken op een rijtje.
Let wel het gaat uit mijn geheugen, dus durf ik niet te beweren dat alle details nog aanwezig zijn.
Je had enkele sterfgevallen en ernstig zieke vogels , constateert werd door de va volgens je eigen verhaal KDS.
Sneu zat en dat gun ik niemand.
Vervolgens krijgt je ara allerlei gezondheidsproblemen , die je ara op het randje brachten en zelfs in de ic van bastiaanse. Allemaal volgens je eigen verhalen , niet die van mij.
Overigens via iemand anders bevestigd door Bastiaanse.
Geconsteert werd nierfalen (gevolg dus en geen oorzaak), laat dat nu net 1 van de aanwijzingen zijn voor kds. Wel ga je terwijl je volgens zeggen kds in je bestand hebt vrolijk naar wandeldagen , wat ik al als zeer onverstandig beschouw zonder besmettingen in je bestand , maar met vermoedens van kds naar andere wandelaars zelfs misdadig mag worden gevonden.
Vervolgens gaat de ara door aan een slok water ,oftewel verdrinkt in zijn drinkwaterbakje, komt voor de neutrale lezer niet erg geloofwaardig over.
Verder over de geelvleugelara van mij waar je kennelijk iets over wilt suggereren.
Dit was een jonge aankoop van een week of 6,7 van mij , en elke aankoop wordt bij ons altijd onderzocht en getest door een vogelarts.
In dit geval door Hedwig v/d horst, tijdens het bloedafnemen krijgt de vogel een hartaanval en sterft , uit de autopsie bleek dat de aorta volledig doorgescheurd was en de eindconclusie was een aangeboren hartafwijking.
Ondanks die uitslag is op de andere gekende ziektes nog wel getest , allemaal negatief.
De verkoper heeft naar aanleiding van de autopsie met ons de zaken naar behoren opgelost.
Denkelijk dus wel een enorm verschil met jouw situatie .
Heb je twijfels over mijn verhaal staat het je natuurlijk volkomen vrij dit te controleren bij zowel Hedwig als bij de verkoper (niet de kweker) de heer Hermann Wiechmann.
Voor de rest nogmaals ik gun niemand een ernstige besmettelijke ziekte in zijn/haar bestand dus ook jou niet. Zelfs nu nog steeds niet , daar ben ik nu eenmaal te veel liefhebber voor.
Het enige waar ik in jouw geval commentaar op heb/had dat je imo niet serieus genoeg bent omgegaan met de mogenlijke gevaren.
Daar mee wil ik alleen zeggen , dat al is er een klein vermoeden van een besmetting kan er maar 1 serieuse reaktie zijn en dat is de mogelijke problemen isoleren en zeker niet wandeldagen bezoeken al heeft de meegenomen vogel op dat moment geen sypmtomen.
De vogel kan weldegelijk besmet zijn en anderen besmetten en dat mijn beste Antonia vind IK onverantwoordelijk gedrag,
mvg Frank
Francapapegaaien;283872 wrote: Pfff je bent weer vermoeiend.
Uit jouw berichtgeving uit die tijd een paar zaken op een rijtje.
Let wel het gaat uit mijn geheugen, dus durf ik niet te beweren dat alle details nog aanwezig zijn.*1...Je had enkele sterfgevallen en ernstig zieke vogels , constateert werd door de va volgens je eigen verhaal KDS.
Sneu zat en dat gun ik niemand.
Vervolgens krijgt je ara allerlei gezondheidsproblemen , die je ara op het randje brachten en zelfs in de ic van bastiaanse. Allemaal volgens je eigen verhalen , niet die van mij.
*2...Overigens via iemand anders bevestigd door Bastiaanse.
*3...Geconsteert werd nierfalen (gevolg dus en geen oorzaak), laat dat nu net 1 van de aanwijzingen zijn voor kds. *4...Wel ga je terwijl je volgens zeggen kds in je bestand hebt vrolijk naar wandeldagen , wat ik al als zeer onverstandig beschouw zonder besmettingen in je bestand , maar met vermoedens van kds naar andere wandelaars zelfs misdadig mag worden gevonden.
*5...Vervolgens gaat de ara door aan een slok water ,oftewel verdrinkt in zijn drinkwaterbakje, komt voor de neutrale lezer niet erg geloofwaardig over.Verder over de geelvleugelara van mij waar je kennelijk iets over wilt suggereren.
Dit was een jonge aankoop van een week of 6,7 van mij , en elke aankoop wordt bij ons altijd onderzocht en getest door een vogelarts.
In dit geval door Hedwig v/d horst, tijdens het bloedafnemen krijgt de vogel een hartaanval en sterft , uit de autopsie bleek dat de aorta volledig doorgescheurd was en de eindconclusie was een aangeboren hartafwijking.
Ondanks die uitslag is op de andere gekende ziektes nog wel getest , allemaal negatief.
De verkoper heeft naar aanleiding van de autopsie met ons de zaken naar behoren opgelost.
Denkelijk dus wel een enorm verschil met jouw situatie .
Heb je twijfels over mijn verhaal staat het je natuurlijk volkomen vrij dit te controleren bij zowel Hedwig als bij de verkoper (niet de kweker) de heer Hermann Wiechmann.Voor de rest nogmaals ik gun niemand een ernstige besmettelijke ziekte in zijn/haar bestand dus ook jou niet. Zelfs nu nog steeds niet , daar ben ik nu eenmaal te veel liefhebber voor.
Het enige waar ik in jouw geval commentaar op heb/had dat je imo niet serieus genoeg bent omgegaan met de mogenlijke gevaren.
Daar mee wil ik alleen zeggen , dat al is er een klein vermoeden van een besmetting kan er maar 1 serieuse reaktie zijn en dat is de mogelijke problemen isoleren en zeker niet wandeldagen bezoeken al heeft de meegenomen vogel op dat moment geen sypmtomen.
De vogel kan weldegelijk besmet zijn en anderen besmetten en dat mijn beste Antonia vind IK onverantwoordelijk gedrag,mvg Frank
*1, ik had maar 1 sterfgeval
*2, speel dan nu ook open kaart, ben nieuwsgierig, volgens mij heeft ook een vogelarts zwijgplicht en kan dit soort uitlatingen niet doen achter mijn rug om
*3, nierfalen is (mogelijk) te behandelen niet te genezen, dit was een acuut geval en binnen enkele dagen weer normaal
*4, de ara en de zieke vogel en zijn kooigenoten zaten niet in dezelfde ruimte, ara zat binnen en de rest buiten
*5, of een ander het gelooft of niet boeit me niet, ik heb het rapport in handen en weet wat erin staat, of wil je nu ook suggereren dat de betreffende arts mis gesneden heeft ?
Je kan me aan de schandpaal blijven proberen te nagelen, maar denk je dat ik zo blond ben, de va mij zomaar twee ara's en twee amazones laat aanschaffen zonder iets te zeggen, en ik gewoon de vogels koop als ik zo'n risico zou lopen ?
Ik geloof dat jij nu toch echt een beetje doorslaat in je KDS trauma.
Het verhaal van Jack speelde 2,5 jaar terug en nog steeds moet je het overal wéér aanhalen.
Op dit moment gaan er verhalen over zieke/overleden ara's, ken mensen die hun ara ook bij dezelfde kweker vandaan hebben, ik heb ze geinformeerd, zij doen er weinig mee omdat hun ara niet ziek toont.
Ze zetten niks op een forum al komen ze er dagelijks ..... dat is pas gevaarlijk, omdat je het dan niet eens weet.
Ik ben altijd open geweest met alles omtrent mijn gaaitjes, maar door dit soort aanvallen en opmerkingen zijn mensen wel even 3 keer gaan nadenken voor ze iets neerzetten.
Dus wat heb je nu bereikt hiermee ..........
1 Lieg niet het waren er een stuk of 3-4 een amazone , aratinga en ara zo iig uit mijn hoofd en volgens mij ook nog een aga
2 Hoeveel open kaart wil je het hebben ik heb je toch alle vrijheid gegeven te informeren bij Hermann
3 Nogmaals nierfalen heeft een oorzaak en is alleen een gevolg.
4 prima , heb trouwens nog gezien dat je je ara bij je overleden amazone had.
5 tja wat jij wilt geloven ik vind het best.
Nee ik heb geen trauma , maar juist jij begint weer over en kennelijk is het voor jou dan heel gek dat ik antwoord.
Ooit wel eens van de natuurkundige wet gehoord "aktie is reaktie"?
Met het laatste ben ik het volkomen eens , helaas is in dit wereldje eerlijk erg weinig voorkomend en zou je juist de kwekers die correct omgaan met dit soort zaken moeten waarderen ipv elke keer op zo'n domme manier aan te vallen,
mvg Frank
trouwens als je mijn post aanhaalt gelieve deze aan te halen zoals door mij gepost en NIET bewerkt door je aub.
Daarmee doe je de discussie vertroebelen en dat lijkt me zeker in dit geval niet gewenst,
mvg Frank
Antonia68
het verslag van frank over het overlijden van zijn jonge geelvleugel is de waarheid.
en ik ben bang dat jij kds heel zwaar onderschat.
als je bij bastiaansen ben praat er daar maar eens mee over wat meer voorkom papegaaienziekte of kds.wel bij papegaaien .parkieten is een ander geval.
en wat kds betreft heel veel kwekers zwijgen over dit probleem.bang dat ze hun jonge niet meer verkocht krijgen .
en veel kwekers laten dode vogel niet onderzoeken wat de oorzaak was.vooral de goedkopere soorten niet .
ik kan er genoeg over vertellen maar ik kan het niet goed op papier verwoorden daar moet je voor bij frank zijn die kan het perfect.
niet dat ik hat altijd met frank eens ben .maar dat hoef ook niet om toch met elkaar respectvol om te gaan.
Francapapegaaien;283875 wrote: 1 Lieg niet het waren er een stuk of 3-4 een amazone , aratinga en ara zo iig uit mijn hoofd en volgens mij ook nog een aga
2 Hoeveel open kaart wil je het hebben ik heb je toch alle vrijheid gegeven te informeren bij Hermann
3 Nogmaals nierfalen heeft een oorzaak en is alleen een gevolg.
4 prima , heb trouwens nog gezien dat je je ara bij je overleden amazone had.
5 tja wat jij wilt geloven ik vind het best.Nee ik heb geen trauma , maar juist jij begint weer over en kennelijk is het voor jou dan heel gek dat ik antwoord.
Ooit wel eens van de natuurkundige wet gehoord "aktie is reaktie"?Met het laatste ben ik het volkomen eens , helaas is in dit wereldje eerlijk erg weinig voorkomend en zou je juist de kwekers die correct omgaan met dit soort zaken moeten waarderen ipv elke keer op zo'n domme manier aan te vallen,
mvg Frank
*1 De amazone waar jij het nu over hebt was van voor die tijd en had een aangeboren nierafwijking, ofwel, sinds al heel lang. Verbaasde me niet want hij kreeg op zijn vorige adresje elke week wel een chippie, en dat 5 jaar lang, kreeg pinda’s naast zijn eten, en kwam eigenlijk al met aspergillose schimmel hier.
De aratinga was degene die ziek was, bij hem zaten idd 2 aga’s en nog een aratinga. Een van de aga’s was ontsnapt waarna de andere niet meer wilde eten en ook overleed. De andere aratinga is nooit wat mee mis geweest, is destijds verhuisd en veel later door twee pyrrhura’s afgeslacht.
*2 Open kaart ging mij niet om jouw ara, maar ben wel benieuwd aan wie Bastiaansen mijn zaken heeft verteld en dus wie het aan jou heeft doorverteld.
*3 Heb ik reeds uitgelegd. Er was bij onderzoek na overlijden ook niks mis met de nieren bij de ara.
*4 Klopt niet wat Flurry overleed in maart en Jack kwam hier toen Flurry al was overleden.
*5 Of je het best vindt of niet, denk dat Dorrestein het toch net iets beter weet dan jij.
Dat je antwoord geeft is op zich niet zo gek nee, maar wel dat je na 2,5 jaar nog steeds op bijna elk bericht op zoveel mogelijk forums nog steeds hierover begint.
Jij bent degene die elke keer het hardst aanvalt.
Ik kan me nog goed herinneren dat het één van de goeie, kundige kwekers ook is overkomen dat er een ziekte is binnengeslopen. Daar ga je toch ook niet keer op keer tegen tekeer hoe fout hij wel niet is geweest.
Sommige dingen overkomen je, en soms is het geluk tegen je, is niet altijd te wijten aan iets of iemand.
wiechmann;283877 wrote: Antonia68
het verslag van frank over het overlijden van zijn jonge geelvleugel is de waarheid.
en ik ben bang dat jij kds heel zwaar onderschat.
als je bij bastiaansen ben praat er daar maar eens mee over wat meer voorkom papegaaienziekte of kds.wel bij papegaaien .parkieten is een ander geval.
en wat kds betreft heel veel kwekers zwijgen over dit probleem.bang dat ze hun jonge niet meer verkocht krijgen .
en veel kwekers laten dode vogel niet onderzoeken wat de oorzaak was.vooral de goedkopere soorten niet .
ik kan er genoeg over vertellen maar ik kan het niet goed op papier verwoorden daar moet je voor bij frank zijn die kan het perfect.
niet dat ik hat altijd met frank eens ben .maar dat hoef ook niet om toch met elkaar respectvol om te gaan.
Beste Wiechmann
Ik onderschat het KDS probleem helemaal niet. Ik probeer zoveel mogelijk erover te lezen en de ontwikkelingen te volgen.
Ik vind het alleen ook niet erg respectvol als iemand mij keer op keer blijft aanvallen, terwijl ik mijn uiterste best heb gedaan. Kheb mij ara laten onderzoeken, vond ik veel belangrijker dan (wat mijn zoon graag wilde) hem laten opzetten.
Als ik dan de uitslag van zo'n rapport niet zou moeten vertrouwen, wat dan nog wel ? Dan heeft onderzoek toch ook geen zin ?
Dit is inmiddels allang een gesloten zaak, dus het hoeft niet meer opgerakeld te worden.
Ik geloof ook echt niet, als Bastiaansen twijfelt over de zaak, hij mij gewoon twee nieuwe ara's zou laten aanschaffen en ook nog eens twee amazones, waarvan 2 vogels van hem komen ? Hij zit heus niet zo met zijn vogels in zijn maag dat ie ze maar weg doet aan wie hij ze kwijt kan.
Ook hij heeft een hart voor zijn vogels en die van een ander.
je hoef bastiaansen bij mij niet te verdedegen.als er iemand hart voor zijn praktijk en zijn hobby heeft is hij het wel.
als je aan mij mening twijfel vraag dan bij peter maar wat voor persoon ik ben.
maar als je frank is een keer persoonlijk ontmoet en met hem praat .zal je over de persoon frank echt wel anders denken.
{schrik niet als je hem zie:D }
gr hermann
Ik heb Frank al lang in het echie gezien en kort gesproken :rolleyes:
Wij liggen elkaar niet en dat mag ook, alleen niet op deze manier.
Volgens mij hebben wij elkaar ook een keer ontmoet, bij Bastiaansen ?
Ik moet zeggen dat ik daar ook wat uit geleerd heb, ik ben ook wel weer
zo dat ik adviezen mee naar huis neem en het niet laat voor wat het is,
al zou je dat niet denken als je mijn berichten lees 😉
zou kunnen dat we elkaar daar gezien hebben .
en als jij en frank elkaar niet liggen ja dan hou het al snel op .
Mensen
Laten we het hier maar verder bij laten. Standpunten zijn zo wel duidelijk. Anders gaat men alleen maar in herhaling vallen.
Henk
www.mijnkaketoes.nl
Ik kan me nog goed herinneren dat het één van de goeie, kundige kwekers ook is overkomen dat er een ziekte is binnengeslopen. Daar ga je toch ook niet keer op keer tegen tekeer hoe fout hij wel niet is geweest.
Sommige dingen overkomen je, en soms is het geluk tegen je, is niet altijd te wijten aan iets of iemand.
Iemand die nadat hij een ziekte heeft gekregen , een hele zware beslissing heeft genomen , zijn vogels heeft afgestaan voor onderzoek en daar eerlijk over was? Die persoon ?
Klopt die heb ik zelfs nog geholpen met advies en een vogel.
Het grote verschil tussen jou en hem ?
Wat dacht je van adequaat reageren en niet als een dwaas met zieke vogels proberen anderen in de problemen te brengen.
Jij vertelt zelf in die tijd "ow al mijn vogeltjes gaan dood aan kds " , vind niet iedereen mij zielig en gaat vervolgens wel met een vogel naar die wandelingen.
Zie je nu nog het verschil niet?
Maar ik ben nooit tegen jou te keer gegaan maar jij tegen mij, ik zal het gewraakte stukje nog eens opsporen en dan kan iedereen zich daar een mening over vormen.
Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je constante gemekker hoe naar ik tegen je doe , je doet het jezelf aan,
mvg Frank
Francapapegaaien;283996 wrote:
Iemand die nadat hij een ziekte heeft gekregen , een hele zware beslissing heeft genomen , zijn vogels heeft afgestaan voor onderzoek en daar eerlijk over was? Die persoon ?
Klopt die heb ik zelfs nog geholpen met advies en een vogel.Het grote verschil tussen jou en hem ?
Wat dacht je van adequaat reageren en niet als een dwaas met zieke vogels proberen anderen in de problemen te brengen.Jij vertelt zelf in die tijd "ow al mijn vogeltjes gaan dood aan kds " , vind niet iedereen mij zielig en gaat vervolgens wel met een vogel naar die wandelingen.
Maar ik ben nooit tegen jou te keer gegaan maar jij tegen mij, ik zal het gewraakte stukje nog eens opsporen en dan kan iedereen zich daar een mening over vormen.
Voor de rest ben ik wel klaar met jou en je constante gemekker hoe naar ik tegen je doe , je doet het jezelf aan,mvg Frank
Ooh wat een geweldige vent ben je zeg, zal je dan wel wat opgeleverd hebben.
Fijn .
Die uitspraak heb ik nooit gedaan en heb me nooit zielig gevonden, niet na de dood van mijn gaaien niet na de dood van m'n zusje en niet na de dood van m'n ma.
Jouw vind ik een zielig ventje, door maar te blijven zoeken hoe je mij kan pakken.
Ik heb me nooit vanuit het niets tegen jou uitgelaten, dus draai de zaken niet om.
zou het gekibbel op kunnen houden:confused: begint een beetje vervelend te worden:(
[SIGPIC]http://www.papegaaienforum.nl/image.php?type=sigpic&userid=7115&dateline=1287826198[/SIGPIC]
beste mensen,
ondanks de waarschuwing van mij en de waarschuwing van henk draaijer vinden frank en antonia het toch nodig om beide zeeer persoonlijk te worden dus zit er niets anders op als deze topic maar te sluiten of dit tijdelijk is en of er nog sanctie's volgen zal worden overlegt in het mod team.
en bedankt
