Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
mag ik mij even voorstellen,ik ben wilma ,en ben voor de eerste keer op het forum.ik heb een grijze roodstaart van 8 jaar en zijn naam is koos.ik heb hem al vanaf baby,tje,hij fluit het a.team,heb je even voor mij van frans bouwer,de dikke en de dunne,melodie van de hema,hij blaft.roept de honden bij naam hij roept dan timber,kom op hup hup hup af. hij doet ook koolmeesjes merels mussen kanariepietjes enz na.en alle mobiele en gewone telefoons.hij is wel heel eenkennig want hij is alleen bij mij op zijn gemak en bij mijn zoon die mag hem ook koppie krauwen nu zou ik heel graag nog een grijze roodstaart erbij nemen ,maar ik weet helemaal niet hoe ik dat moet aanpakken,is er iemand die mij advies kan geven?
Hallo Wilma,
Prachtig wat jullie Koosje allemaal kan.
Jammer dat hij wat eenkennig is maar grijze roodstaarten hebben daar echt wel de neiging toe.
Om iets tegen de eenkennigheid te doen zou degene die wat minder geaccepteerd wordt wat meer met de vogel kunnen gaan trainen, bijvoorbeeld clickertraining.
Een tweede papegaai erbij... leuk idee!!
Maar realiseer je wel dat het best mogelijk is dat het helemaal niet gaat klikken tussen beide papegaaien en dat er dus een redelijke kans bestaat dat je ze in twee aparte kooien moet houden.
Ikzelf heb naast Mac (toen ruim 2 jaar) Timo (toen 14 weken) gezet.
Inmiddels ruim 12 weken verder zijn het nog geen vriendjes. Mac loopt nog steeds weg van Timo.
Ze zitten in 2 jockkooien naast elkaar die overdag open gaan. Soms gaat Timo op bezoek bij Mac, maar dan is Mac alweer snel weg en kruipt dan maar in Timo's kooi. Ze worden samen gedouched en ze zitten ook vaak samen op één speelboom. Maar spelen met elkaar doen ze echt niet!!!!
Nu heb ik Timo voor 2 dagen naar een andere kamer verhuisd en ik hoop dat ze elkaar zo erg zullen missen dat zodra ze weer bij elkaar komen het feest wordt.
Maar dat is nog afwachten dus.
Opvallend is dat Mac veel stiller werd toen Timo erbij kwam, ofschoon we er echt op toegezien hebben dat hij beslist niet minder aandacht van ons kreeg.
Timo, die momenteel boven in de logeerkamer zit, eet uit protest nauwelijks van zijn pellets.
En nu Mac weer alleen zit begint hij weer véél meer te babbelen.
Verder heb ik ook nog ergens gelezen dat de vriendschap ook na een heel lange tijd (ruim een jaar) nog kan komen, dus we houden de moed er maar in.
Mac en Timo zijn beide grijze roodstaarten.
Groet,
Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
Hallo,
Inmiddels zitten Mac en Timo weer bij elkaar.
Voorlopig gaat Mac Timo nog steeds uit de weg... dus het experiment is mislukt.
Wellicht had ik ze langer uit elkaar moeten zetten... maar voorlopig doen we dat niet want het was toch wel zielig voor Timo.
Groet,
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
Ik heb hetzelfde probleem.Iik heb een tamme vrouw ,sinbad, praat als de beste.
Nu heb ik er een natuurbroed man bij sinds een week.
In t begin zat het vrouwtje er boven op,maar nu sinds een dag of twee vind ze m wel interesant.heb een stuk gaas als afscheiding geplaast.
Tevens een zitstok door t gaas gestooken op dezelfde hoogte wel dubbel gaas gebruikt.Nu zitten ze toch veel naast elkaar,door t gaas spelen ze n beetje met elkaar.
Durf ze nog niet bij elkaar te zetten!
Ik zou eerst de grijze laten sexen door middel van veer analize.
Heelmakkelijk .Kijk op gendica .nl naar gelang de uitkomst man of vrouw kijken,of er een man of vrouw bij moet .Ik advizeer wel een jongere te nemen ivm aanpassingsvermogen. groetjes oscar.
Een erbij
Ik heb hetzelfde probleem.Iik heb een tamme vrouw ,sinbad, praat als de beste.
Nu heb ik er een natuurbroed man bij sinds een week.
In t begin zat het vrouwtje er boven op,maar nu sinds een dag of twee vind ze m wel interesant.heb een stuk gaas als afscheiding geplaast.
Tevens een zitstok door t gaas gestooken op dezelfde hoogte wel dubbel gaas gebruikt.Nu zitten ze toch veel naast elkaar,door t gaas spelen ze n beetje met elkaar.
Durf ze nog niet bij elkaar te zetten!
Ik zou eerst de grijze laten sexen door middel van veer analize.
Heelmakkelijk .Kijk op gendica .nl naar gelang de uitkomst man of vrouw kijken,of er een man of vrouw bij moet .Ik advizeer wel een jongere te nemen ivm aanpassingsvermogen. groetjes oscar.
Mac en Timo samen in een kooi
Gisteren was het zover, na twee maanden naast elkaar in twee kooien en overdag steeds bij elkaar heb ik uiteindelijk maar besloten de knoop door te hakken.
Vriendjes zijn het niet maar die paar schijngevechten die ze zo nu en dan houden is ook niet zo erg.
Dus, de grote kooi van boven gehaald...ingericht en de twee grijsjes erin.
Kooi de hele namiddag en avond gesloten gehouden en 's-nachts doek erover.
Wonder boven wonder... maar drie kleine schijgevechten, geen bloed... en rust toe het doek erover lag.
Alleen fluiten en praten is wel wat minder geworden.... zal wel weer komen hoop ik.
Groet,
Frans
fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p
