Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hey iedereen.
Ik werk zelf op de dierenambulance en weet dat er op dit moment een ziekte heerst onder vogels.
Deze ziekte heet draainekziekte.
Weet iemand of deze ziekte ook schadelijk is voor agapornissen?
Groeten
Robert
Draainekziekte wordt veroorzaakt door een virus die hersenvliesontsteking kan veroorzaken bij slangen en vogels (waaronder ook papegaaien en parkieten) geloof ik.
Dus het lijkt me zeker ook gevaarlijk voor aga's.
Als je een geval bent tegengekomen lijkt het me een verstandig idee om deze zorgvuldig te ruimen en daarna uitgebreid te douchen voordat je weer in contact komt met gezonde vogeltjes.
:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:
hey prowma,
bedankt voor je snelle reactie!
ben gelukkig zelf nog geen geval tegengekomen, maar weet nu dat als dit wel gebeurt wat ik kan doen om te voorkomen dat er iets met mijn aga gebeurt!
Super bedankt!
Robert
Is deze ziekte ook schadelijk voor de mens?
Nee, maar er zijn wel andere varianten van dat virus die wel schadelijk zijn voor de mens.
:agapornis-roseicollPHOENIX :agapornis-roseicoll:grijze-roodstaart:KAREL:grijze-roodstaart:
