Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

is hij ziek?

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
929 Bekeken
(@jacko)
Berichten: 5
Actief lid
Topic starter
 

Ik heb Jacko nog maar 2 weken, hij is nog jong. hij is zeer levendig en fluit heel veel. Sinds 2 dagen vliegt hij rond maar gisteren kwam hij al niet meer uit zijn kooi, hij maakt zich wat dikker en slaapt veel.. Er liggen veertjes op de grond. Zou hij al aan het ruien zijn of is het wat anders?


 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:12
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
 

Weet je hoe oud hij/zij is ?

Tussen de 6 en 9 maanden oud, gaan ze in de jeugtrui.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:30
Astrid74
(@Astrid74)
Berichten: 896
Eervol lid
 

Iets meer info graag; leeftijd, wat voor voeding krijgt hij, is hij in de rui?


:oranjekuif-kaketoe2Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha :kaketoe::blauwgele-ara:Max, Tica, Rheia, Loki:groenvleugel-ara:

 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:31
(@jacko)
Berichten: 5
Actief lid
Topic starter
 

EJM;326813 wrote: Weet je hoe oud hij/zij is ?

Tussen de 6 en 9 maanden oud, gaan ze in de jeugtrui.

Hij kwam nog maar uit zijn nest als ik hem ging halen, dus ik schat 1.5 maand ofzo, zeker niet ouder...
Hij maakt geluiden met zn bekje, net alsof er zand tussen zit... Het is de 1e maal dat ik het hoor..
Hij krijgt grid, eiervoeding en gewone voeding.


 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:47
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
 

Als hij zit te knarsen, is een goed teken, dat betekend dat hij zich op zijn gemak voelt, dus ik zou me niet te veel zorgen maken.
Zit hij ook op 1 poot ? dat is ook goed.
Krijgt hij s'avonds aan een stuk door ononderbroken 12 uur slaap ? want dat hebben ze nodig, dus doe hem niet pas om 23.00 uur naar bed, als je al weer om 09.00 uur op staat of nog eerder.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:52
(@jacko)
Berichten: 5
Actief lid
Topic starter
 

EJM;326817 wrote: Als hij zit te knarsen, is een goed teken, dat betekend dat hij zich op zijn gemak voelt, dus ik zou me niet te veel zorgen maken.
Zit hij ook op 1 poot ? dat is ook goed.
Krijgt hij s'avonds aan een stuk door ononderbroken 12 uur slaap ? want dat hebben ze nodig, dus doe hem niet pas om 23.00 uur naar bed, als je al weer om 09.00 uur op staat of nog eerder.

Ja hij zit op 1 pootje. Ik zal nog een dag afwachten en mocht hij morgen nog zo zijn, ga ik naar de dierenarts, kben niet gewend dat hij niet fluit en constant slaapt en zich dik maakt...


 
Geplaatst : 3 juli 2012 12:56
Astrid74
(@Astrid74)
Berichten: 896
Eervol lid
 

Is zijn ontlasting ook anders dan anders? Slaapt hij wel met zijn kopje tussen zijn vleugels? Is het rond dezelfde tijd dat hij zo zit te suffen? Want gaaien houden een siesta slaapje in de middag. Eet hij nog goed? Zie je dat hij meer drinkt dan anders?


:oranjekuif-kaketoe2Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha :kaketoe::blauwgele-ara:Max, Tica, Rheia, Loki:groenvleugel-ara:

 
Geplaatst : 3 juli 2012 13:00
(@jacko)
Berichten: 5
Actief lid
Topic starter
 

Astrid74;326820 wrote: Is zijn ontlasting ook anders dan anders? Slaapt hij wel met zijn kopje tussen zijn vleugels? Is het rond dezelfde tijd dat hij zo zit te suffen? Want gaaien houden een siesta slaapje in de middag. Eet hij nog goed? Zie je dat hij meer drinkt dan anders?

zn ontlasting is hetzelfde. Hij slaapt met zn kopje tussen zn vleugels, af en toe niet. Hij is al ganse dag zo, da's niet van zn gewente.. Hij drinkt niet meer, hij eet gewoon... Misschien is hij oververmoeid van die 2dagen uit te vliegen?


 
Geplaatst : 3 juli 2012 15:31
annekebijouke
(@annekebijouke)
Berichten: 297
Betrouwbaar lid
 

Dan denk ik dat hij een beetje moe is! Zou mij geen zorgen maken!


Haiko :roseicoll-Oranje3: Loeke :roseicoll-aqua: Bobke :agapornis-fischeri: en Coco :agapornis-fischeri:

 
Geplaatst : 3 juli 2012 21:40
(@jacko)
Berichten: 5
Actief lid
Topic starter
 

annekebijouke;326845 wrote: Dan denk ik dat hij een beetje moe is! Zou mij geen zorgen maken!

We zijn nu 2 dagen verder en Jacko blijft hetzelfde, wie kan me raad geven? kben echt ten einde raad, de dierenarts zei enkele dagen afwachten maar mn geduld geraakt op.... ocharme dat beestje...


 
Geplaatst : 5 juli 2012 21:24
Joseetje
(@Joseetje)
Berichten: 541
Prominent lid
 

Veel bol zitten is niet goed, als het mijn vogel was zou ik voor de zekerheid naar de dierenarts gaan. Of beter nog: een vogelarts.
Succes!


:blauwgele-ara: Nikki
:dwergara-arasevera2 Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

 
Geplaatst : 5 juli 2012 21:30
Deel:

Scroll naar boven