Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Agapornis en zijn gedrag

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
666 Bekeken
(@Roosje87)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

Zondagmiddag was de tuindeur open en was mijn agapornis er vandoor gegaan. Na vele pogingen hem terug te halen kwam hij maar niet en vloog steeds verder weg. Gisteravond was hij opeens in de straat en ik hoorde zijn gefluit. Ik ben direct naar buiten gegaan en riep zijn naam. Hij zag mij en kwam vliegend naar mij toe. Ik was dol gelukkig nam hem direct mee naar binnen. Gaf hem zaad en water en at en dronk veel.

Mijn vraag is dan ook: Sinds hij terug is ziet hij er moe en verward uit (dat is opzicht logisch), maar hij ziet er dik (opgezet) uit en hij zit alleen maar in zijn fleece puntzakje te slapen. En als hij eruit is en op mijn vinger/schouder zit dan houdt hij elke keer een voetje binnen. Kan het zijn dat er wat mis is met zijn voetje?

Weet iemand hoe dat komt?

Graag advies aub.


 
Geplaatst : 25 juni 2013 10:15
Lievelorelollypop
(@Lievelorelollypop)
Berichten: 16
Aanwezig lid
 

Hij heeft zich misschien bezeerd of iets verkeerds gegeten?
In ieder geval, ik zou er zo snel mogelijk mee naar een vogelarts gaan.
Als je aan je vogeltje ziet dat er iets mis is, is het hoognodig dat je hulp zoekt voor de kleine!


:agapornis-fischeri: Yuki (maart 2012)
:roseicoll-Oranje2: Yip (mei 2013 - februari 2015)

 
Geplaatst : 25 juni 2013 11:30
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
 

Ik denk dat hij heel erg vermoeid is door het avontuur 😉


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 25 juni 2013 12:10
(@Roosje87)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

Lievelorelollypop;350842 wrote: Hij heeft zich misschien bezeerd of iets verkeerds gegeten?
In ieder geval, ik zou er zo snel mogelijk mee naar een vogelarts gaan.
Als je aan je vogeltje ziet dat er iets mis is, is het hoognodig dat je hulp zoekt voor de kleine!

Kan ik daarvoor ook gewoon bij de dierenarts terecht?


 
Geplaatst : 25 juni 2013 14:21
(@Roosje87)
Berichten: 3
Actief lid
Topic starter
 

Antonia 1968;350845 wrote: Ik denk dat hij heel erg vermoeid is door het avontuur 😉

Dat denk ik ook. Want hij komt wel uit de kooi en haalt nu weer zijn kattenkwaad uit wat hij voorheen ook deed. Ik denk dat die tijd nodig heeft om het even allemaal te bezinken.
Want ik heb zijn pootje bekeken en ik zie niet dat het gebroken is en ook geen wond. Ik zag trouwens dat hij gewoon met dat pootje zich zelf krabt tijdens het schoonmaken van zichzelf.


 
Geplaatst : 25 juni 2013 14:23
Deel:

Scroll naar boven