Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Paringsdans??

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
1,216 Bekeken
(@Liefhebber Agaporis)
Berichten: 7
Actief lid
Topic starter
 

Ik heb Rico nu un jaartje en hij is al tam en echt een heel leuk beestje. Sinds een paar maanden gaat ie steeds vaken een soort paringsdans doen heb ik het idee. Eerst deed die dat af en toe eens. Maar nu doet ie het elke avond als we hem uit zijn kooi halen. Hij gaat dan een geluid maken met zijn snavel en wapperen met zijn vleugels, hij loopt dan de hele tijd heen en weer van schouder naar schouder en maakt af en toe een rondje om zichzelf en krapt aan zijn kopje. Ik weet dus niet precies wat dit is maar ik vond het op een paringsdans lijken. En ja soms als je een staartje in hebt gaat die daarop zitten en met zijn vleugels wapperen alsof ie iets wil nemen zegmaar. Ik wist toen ik Rico kocht ook niet wat voor geslacht het was maar heb nu het idee dat het een mannetje is. Weten jullie of dit gedrag oke is? en wat kan ik eraan doen bijvoorbeeld.


 
Geplaatst : 20 november 2012 20:28
Broertjes
(@Broertjes)
Berichten: 405
Prominent lid
 

Lijkt er zeker op...
Op het forum zitten een paar kenners op dit gebied..wacht daar eens op..
voor je zelf zou je een DNA test kunnen laten doen om geslacht te bepalen..
Een aga alleen moet kunnen,mits genoeg aandacht...anders zul een koppel moeten 'maken' (voorstander van)

suc6


 
Geplaatst : 22 november 2012 19:56
Deel:

Scroll naar boven