Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

aga bijt

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
901 Bekeken
 DNA
(@DNA)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

mijn nichtje haar agapornis bijt dus als je met je hand de kooi ingaat en komt zelfs naar je toe om je te bijten ze heeft t beesje dus gekocht in een dierenwinkel (had nog gezegt niet doen ) die natuurlijk had gezegd dat hij tam was maar word er nu natuurlijk een beetje moe van dat tie bijt terwijl ze m tog echt wel genoeg aandacht geeft.
hoe leer ik t af


 
Geplaatst : 25 november 2012 21:57
(@Lejah)
Berichten: 1540
Beroemd lid
 

Moet jij het afleren terwijl de aga van je nichtje is?
Ik weet niet of dat werkt.

Maar verder is dat vrij algemeen gedrag. Als je je iets in het gedrag van de aga verdiept kom je dit snel tegen.
Een aga ziet zijn/haar kooi als zijn/haar territorium en zal dat verdedigen.
Tam maken van een aga gaat buiten de kooi vaak beter.
Soms kan het helpen een opstapstokje te gebruiken om de aga in de kooi te laten opstappen en daarmee eruit te halen.

Het gebeurt zelfs dat aga-popjes buiten de kooi heel tam zijn en in de kooi bijten.

Dus aandacht geven heeft hier niet veel mee te maken.


 
Geplaatst : 25 november 2012 22:16
 DNA
(@DNA)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

haha ja ze is het zelf namelijk een beetje zat maar als ik het voor elkaar krijg wat vooruitgang te boeken en ze ziet dat dan inspireerd haar dat om er zelf ook weer voor tegaan.
ik zal inderdaad eens kijken of hij buiten de kooi ook bijt .
bedankt voor je reactie


 
Geplaatst : 25 november 2012 22:37
Deel:

Scroll naar boven