Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amazone schandalig gehuisvest in winkel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ik ben trots op jullie, zo zie je maar weer wat praten onder druk uit kan halen, meer dan de dieren bescherming kan doen blijkbaar
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

    Comment


    • #77
      Hoi hoi allemaal,

      Ik ben erg blij te horen dat de amazone een grotere kooi heeft. Ik zal jullie vertellen dat de amazone onwijs lief is. Tijdens mijn bezoek heb ik even met hem gespeeld terwijl de eigenaressen een klant aan het helpen was. Dit kon 3a4 keer tijdens ons gesprek. Linker oog gericht op de vogel en rechts op de kooi. Met een brok in de keel zetten ik het gesprek voort.
      Ik ben zeer blij dat de amazone nu in een grotere kooi zit met speelgoed, wilgentakken, enz.

      Dankzij jullie steun heb ik de gok gewaagd en is redelijk goed verlopen.

      Ik wil jullie ook namens Viv (mag ik nu zeggen, ik ken haar, hahahahahaha) bedanken voor jullie steun.

      Thanks en spreek jullie laterrzz

      Groetjes Ron

      Comment


      • #78
        Hoi Ron, en jullie allemaal natuurlijk

        late reactie van mij op jou bericht, maarre, jij mag dat zeggen hoor haha!
        Je hebt het ook goed gezegd want ik vind dat ook zo..

        ik ben echt nog erg blij, ik heb zo vaak aan de amazone gedacht de laatste maanden, en dan met een verdrietig gevoel.. elke keer als ik soms fons en fien effe langer alleen moest laten dan normaal en ik me daar zelfs al ooit schuldig om voelde dacht ik aan de amazone, hoe zielig hij er daar bij zat en dat fons en fien het gewoon mega goed hebben..

        Vooral nu weer met die extra sluitdagen voor de winkels ben ik blij dat hij in ieder geval die dagen dat hij daar alleen zit een beetje afleiding in zijn kooi heeft..

        we hebben niet alles bereikt maar wel veel verbetering..ik had hem heel graag met jou mee naar huis zien gaan, dat was voor hem echt paradijs geweest.. maar ja.. het is al wat toch?

        Groetjes!!
        https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

        Comment


        • #79
          Geweldig dat jullie dit bereikt hebben, petje af hoor!
          Het heeft duidelijk toch indruk gemaakt op de verkoopster.
          PHOENIX KAREL

          Comment


          • #80
            inderdaad echt top!
            dit is een geweldige start van wat jullie berijkt hebben, zo zie je dat je met geduld en niet door die verkoopster uit te schelden veel meer kan berijken.
            echt goed!
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

            Comment


            • #81
              Even snel tussen de drukte in haak ik hier nog even op in.
              Zoals ik al eerder in het topic hierover gemeld heb en de tip gegeven heb heb ik het vermoeden dat deze mensen van vogels weinig tot geen verstand hebben.
              En menen dat het allemaal goed is wat ze doen.
              In het gesprek met Ron(rico, paco,pipo123) is dat duidelijk naar voren gekomen.
              Wilgentakken goed en noodzakelijk voor een papegaai???....heb ik nog nooit gedaan..
              Belletje in kooi waar ie zo dol op is, hij speeelt er altijd mee.....
              Eten wat altijd opgaat enz enz.

              Ik ben hartstikke blij dat er zoooveeel energie in gestoken is om deze mensen wat meer wegwijs te maken op het gebied van een papegaai huisvesten.
              En ze heeft de adviezen dus duidelijk ter harte genomen.
              Wat aarzelend nog, maar dat zie je vaker.
              Meestal weten zulke mensen niet beter dat dat papegaaien/amazones in een kooi zitten met een belletje. Niet elk mens is zo "gek en gestoord" als wij allemaal die inmiddels door het gaaaienvirus besmet zijn.
              Ook ik heb 28 jaar geleden een papegaai op eenzelfde wijze gehuisvest, in de veronderstelling dat dat zo hoorde.
              Boeken schreven het, de winkel vertelde het en van internet en computer was toen nog geen sprake. Ik ging ervan uit dat het diertje gelukkig was met zijn belletje in de kooi en zijn vliegrondjes door de kleine huiskamer.
              Zo zat immers elke papegaai in die tijd, men wist niet beter.

              Als nu, na het gesprek met Ron, waar hij een dikke pluim voor verdiend, blijkt dat de amazone de nieuwe speeltjes leuk vind, dat knagen en slooopen leuk is, dat een grote kooi leuk is......gaat ze wellicht méér uitdagingen aan.
              Gaan wellicht eens snuffelen in een boek, op internet of elders.
              Wie weet hoe goed deze start is naar een nieuw leven voor deze amazone.
              Ik hoop het voor hem, voor de eigenaar van ganser harte.

              Wie weet, als Vivian nog eens in de winkel komt, en een gesprekje aangaat over de nieuwe kans voor deze vogel.
              Wie weet hoe dit trieste verhaal van een eenzame verwaarloosde papegaai in een veel te kleine foute kooi toch kan eindigen in een heeel gelukkig HAPPY END voor alle partijen.

              Toos.

              Comment


              • #82
                Toos,

                bedankt voor die veer, maar zonder jullie steun had ik deze trip niet gemaakt. Het is een druppel op de bekende gloeiende plaat, maar toch. We hebben wat bereikt met ze allen en dat geeft ons een goed gevoel.

                Groetjes Ron

                Comment


                • #83
                  Is er nog nieuws te melden over de zielig gehuisveste amazone.
                  Heeft de eigenaar naar de wijze woorden van Ron geluisterd?
                  Of is het nog steeds helemaal hopeloos?

                  ik ben nieuwsgierig hoe het metde amazone gaat.....

                  Toos.

                  Comment


                  • #84
                    Is er geeen nieuws meer te melden over de schandalig gehuisveste amazonepapegaai???????

                    Comment


                    • #85
                      Hoi hoi,

                      zoals mijn laatste post heb ik verteld dat hij inderdaad een beter geschikte kooi heeft gekregen met speelgoed en wilgentakjes.. Meer kan ik niet meer doen helaas, Ron en ik wilden hem samen kopen en dan zou hij bij Ron wonen maar dat wilde ze helaas niet..
                      Maar goed, perfect is het natuurlijk nog niet maar wel een mega verbetering ten op zichte van hoe het eerst was!

                      Ik ben nadat ze de veranderingen heeft door gevoerd nog 2 keer weesten kijken, ik moet dan na sluitingstijd van de dierenwinkel gaan omdat ikzelf ook een winkel heb en ik zie dat hij er echt happyer uitziet maar ik blijf het triest vinden elke dag voor de etalage staan en geen 1 avond gezelschap..

                      Ik heb er daarom bewust voor gekozen, nu ik toch niet meer nog meer kan doen om niet meer te gaan kijken om mezelf niet meer te pijnigen.. kan er om blijven janken.. Maar ik moet het positieve ervan in blijven zien dat hij in ieder geval uit dat kl*te kooitje is..
                      Ik denk dat er zoals hij nu zit er veel meer zitten, ik moet dat accepteren dat niet iedereen hetzelfde is zoals ik en zoals velen hier..

                      Groetjes Viv
                      https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                      Comment


                      • #86
                        Misschien even een stomme gedachtengang hoor, ik ken natuurlijk verder de situatie totaal niet, maar je zegt dat het zielig is dat hij 's avonds alleen zit.
                        Ik denk dat toch veel mensen met een papegaai werken waarbij de papegaai de hele dag alleen thuis is. Deze vogel heeft denk ik de hele dag aandacht van het personeel en bezoekers van de winkel en zit 's avonds even alleen waarna hij gaat slapen en als hij wakker word er weer mensen om hem heen zijn ???
                        Chester en Samba
                        Yoda en Navy

                        Comment


                        • #87
                          Hoi Arasavera,

                          Daar heb je wel een punt. Als er nou nog op zondag iemand naar het beestje komt kijken, zit de vogel er niet heel slecht bij. Tenminste, als de winkel een beetje gezellig is.
                          Ik kende ooit een blauwgele ara in een Amsterdamse koffieshop. Dat beest had in mijn ogen een geweldig goed leven. Mooie klimtakken voor het hele raam, zelf de keuze tussen zon, schaduw, rust en drukte, en niet in de rook (dat gebeurde in een andere ruimte). En wat je ook vindt van koffieshops, ze zijn IEDERE dag open en ze gaan 's avonds vroeg weer dicht.
                          Als je daar kwam en je vergat de vogel even aandacht te geven, werd je regelmatig letterlijk teruggeroepen door Koning(in) Ara
                          Groetjes,

                          Fran - benieuwd of iemand deze ara kent
                          Twitteren is voor vogeltjes
                          Maar voeg ons rustig toe op je Hyves, http://franniearnold.hyves.nl

                          Comment


                          • #88
                            Ik heb het deel van de discussie over de partij van de dieren appart gezet van dit topic. Dit omdat dit toch een ander onderwerp is, al heeft het natuurlijk ook raakvlakken met dit topic. Toch om de boel duidelijk te houden gekozen om het in een nieuw topic te zetten.
                            Het topic is hier te vinden: https://www.papegaaienforum.nl/off-to...ssie-pvdd.html
                            Chester en Samba
                            Yoda en Navy

                            Comment


                            • #89
                              Ja aan de ene kant is het ook wel zo, maar hij staat niet echt gezellig in de loop in de winkel. het ging mij ook meer om de kooi waar hij inzat en dat is in principe opgelost. de rest is mijn persoonlijke mening en ben ik van bewust dat ik daar niets aan kan en hoef te doen. Ik weet ook dat er zoveel meer gaaien zijn die heel veel alleen thuis zijn.. in principe te doen vind ik als je dan maar wel als je thuis komt het beestje aandacht geeft en hem er zoveel mogelijk uithaalt. Dat gebeurt in die winkel volgens mij nooit. Er werkt maar 1 persoon daar en die moet werken, 1op 1 met de vogel is dan moeilijk. Ik ben zelf toch iemand die niet snapt dat je een papegaai neemt om hem heel de dag in een kooitje te stoppen en er verder weinig mee doet. ik vond elke avond al om zes alleen in een donkere stille winkel zitten toch zielig. Ook de extra sluitdagen is hij er alleen. Zowiezo de hele Zondag.
                              Ik neem onze Fons en Fien daarom ook elke dag mee naar mijn zaak, ik ben daar open van 10;00 tot 22;00 en zelfs daar zijn ze heel de dag los, hebben 2 kooien en een speelboom daar. Als ik zelf niet werk en ik moet weg, laat ik ze daar aangezien mijn personeel er net zo gek mee zijn als ik.. Op zondag ben ik gesloten en zijn ze met mij thuis of ik neem ze met mooi weer mee naar de camping..
                              Als ik mijn gaaien niet mee naar mijn werk kon nemen, zou ik er niet aan begonnen zijn persoonlijk.
                              Maar goed dat is mijn mening.. Ik zeg niet dat iedereen het moet doen als ik natuurlijk, ik ben in de gelukkige positie om het zo te kunnen doen natuurlijk.
                              https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                              Comment


                              • #90
                                Bedankt voor de update Vivian.
                                Je hebt voor jou gevoel er nog geen goed gevoel aan.
                                Het belangrijkste is dat de vogel er weer een stuk beter bijzit dan voor jullie bezoek.
                                Dat heb je dan mooi wel gewonnen....ook al had je heeel graag anders gezien
                                Ik denk dat er voor iedereen persoonlijk andere grenzen liggen in het houden van huisdieren.
                                Je hebt méér dan je best gedaan Vivian.

                                Enne....BTW.... super dat jij de mogelijkheid hebt dat je gaaien mee kunnen naar je werk en dat ie veel aandacht krijgen van de medewerkers.
                                Ik kan ze helaas niet meenemen. Terwijl ik toch weer wat meer werk dan toen ik de gaaien aanschafte. Soms gaat dat nou eenmaal zo.
                                Ik stel en pas mijn grenzen daar op aan.
                                Soms voel ik me schuldig daarover en denk ik dat ik ze tekort doe.
                                Maar als ik dan zie wat ik wel met ze doe ten opzichte van weer andere gaaien, dan weet ik zeker dat mijn papegaaien het nog niet zo slecht hebben.

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X