Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amazone schandalig gehuisvest in winkel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Amazone schandalig gehuisvest in winkel

    Hallo allemaal,

    Ik ga hier ook even mopperen en graag zou ik ook jullie advies of ik hier nog iets aan kan moet en/of kan doen.

    Een aantal weken geleden ben ik voor iemand anders zijn hond op zoek gegaan naar een nieuw goed adres ( ik had hier ook een oproep staan) Deze hond is inmiddels goed geplaatst gelukkig en daar gaat dit verhaal ook niet over maar door dat ik overal voor die hond briefjes ben gaan hangen met de oproep ben ik veel dierenwinkels afgegaan om ook daar briefjes op te gaan hangen.

    Zo ook in een dierenwinkel bij ons in het dorp waar ik nog nooit geweest was.
    Wat ik daar gezien heb laat mij nog steeds niet los. Er zat echt een behoorlijk grote amazone papegaai in die winkel, zo schandalig slecht gehuisvest dat ik er echt van geschrokken ben.

    Hij zat in zo'n piepkleine ronde gouden kooi met verticale spijlen, kon hij echt niet in klimmen, hij had 2 stokken waarvan hij op de bovenste niet eens rechtop kon zitten omdat dat niet past. hij had 1 armzalig belletje in zijn kooi hangen en 2 stoffige kleine vieze etensbakjes waar vies water inzat en wat schilletjes van zaad.
    Ik kon er wel om janken maar was zo verbaast dat deze medewerkster die mij hielp zo medelevend was over de hond waar ik voor kwam dat ik niets ervan gezegd heb op dat moment. Dat is eigenlijk niets voor mij, normaal zou ik meteen commentaar geven maar nu heb ik niets gezegd en ben gegaan. Ik heb er thuis een week mee rond gelopen en ben nog eens op Zondag langs gereden om te kijken of hij er dan ook alleen zat, en dat was helaas ook zo.

    Ik heb daarop besloten deze mensen een brief te schrijven, in de hoop dat ze er iets mee doen. Ik heb mijn naam en adres gewoon vermeld in deze brief omdat ik hoopte op verweer of mischien een verklaring waarom zo ( kan me geen enkele reden voorstellen maar toch) Ik heb helaas niets vernomen van hen. Ik ben afgelopen Zondag weer eens langs gereden en de arme schat zat daar nog stik alleen in dat vreselijke kooitje voor het raam.. Ik heb echt een potje staan janken voor die etalage.

    Wat zou ik nog kunnen doen? Heeft het bellen naar de dierenbescherming nut denken jullie?

    Onderstaand de brief welke ik naar hen gestuurd heb een aantal weken geleden en waar ik dus geen antwoord op heb gehad.

    Wat zouden jullie doen?

    --------------------------------------------------------------------------

    Geachte heer/mevrouw,


    Ik benader u op deze manier omdat mij iets van het hart moet en ik hoop van harte dat u zich door mijn brief niet direct alleen maar aangevallen voelt maar hopelijk openstaat voor suggestie’s .

    Ik doe dit op deze manier omdat ik u niet voor het blok wil zetten in uw winkel , waar mogelijk klanten mee luisteren.

    Ik ben namelijk een aantal weekjes geleden bij u in de winkel geweest, ik kwam daar met mijn vriendin om te vragen of ik daar een schriftelijke oproep mocht ophangen omdat ik een nieuwe oplossing voor iemand anders zijn hond aan het zoeken ben. Ik heb aan de mevrouw achter de kassa het verhaal uitgelegd en zij heeft mij heel vriendelijk geholpen en was ook zichtbaar aangeslagen over het trieste verhaal over de desbetreffende hond.

    Ik ben zelf namelijk een hele grote dierenvriend, heb zelf 3 honden en 2 papegaaien.. maar sowieso voel ik mij altijd geroepen om voor alle dieren op te komen, zo ook voor deze hond.

    Aangezien ik zag dat de mevrouw ook aangedaan was over de hond, weet je dat ook zij een dierenvriend is, ook omdat je natuurlijk in een dierenwinkel werkt of zelfs eigenaar van bent, dat weet ik natuurlijk niet. Vandaar dat ik mijzelf eigenlijk ook enorm verbaasde toen ik verder rond keek ik de winkel en daar een amazone papegaai aantrof waarvan ik werkelijk geschokt was hoe hij gehuisvest is in jullie winkel!

    In mijn ogen en mijns inziens is dit ook een feit, zit hij in een veel te kleine kooi en ook nog eens met verticale spijlen, die niet geschikt zijn om te klimmen, ik zag 2 stokken waarvan als hij op de bovenste zit, hij bijna moet bukken om de bovenkant niet te raken. Hij heeft 1 belletje in zijn kooi, ben toch van mening dat een papegaaieneigenaar op de hoogte moet zijn dat een papegaai geprikkeld moet worden met speelgoed en deze ook het liefst regelmatig te wisselen om de verveling tegen te gaan.
    U moet u eens voorstellen dat zo’n beestje dag in dag uit, jaar in jaar uit, alleen maar op een stok moet zitten, Hoe ongelukkig kan je zijn!

    Ook vind ik het vreemd dat u als eigenaar van een dierenwinkel niet beter nadenkt over uw voorbeeldfunctie naar klanten toe, mensen moeten vooral niet gaan geloven dat dit de juiste manier is om je papegaai te huisvesten en mee om te gaan.

    Een papegaai is een zeer ondernemend en intelligent dier maar moet daar ook de kansen voor krijgen om deze te uiten.

    Ik ben nog een keer op Zondag langs uw winkel gereden en zag daar nog de arme schat in dat veel te kleine kooitje alleen in de winkel zitten, dit gaat mij echt enorm aan mijn hart.

    Vandaar dat ik u nu zo op deze manier benader, en ik hoop echt dat u hierover zou willen nadenken.
    OF hij verdient een betere kooi, OF hij verdient een beter baasje.
    Ik weet ook niet of hij voor de verkoop is of dat hij bij jullie hoort, maar zo hoort het in ieder geval niet.

    Ik kan me voorstellen dat u uw reactie of uw verweer zou willen geven en dat zou ik ook prettig vinden.

    Nogmaals, ik reageer op wat ik heb gezien en ik hoop dat u mij kan overtuigen dat dit niet het enige is in het leven van deze papegaai, en nogmaals ik bedoel het goed, ik wil u niet hiermee aanvallen maar u erover laten nadenken of het beter kan, de dieren hebben voor henzelf geen stem waarmee ze voor zichzelf kunnen opkomen, ik wil hiermee alleen maar de stem laten gelden voor uw amazone papegaai.

    Met vriendelijke groet,

    Vivian

    U kan mij ook mailen als u dat wens,
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

  • #2
    hoi Vivian

    ik ben met stomheid geslagen als ik jou verhaal lees. je hebt het super netjes gedaan, de brief is perfect. als de amazone er nu nog zit moet je echt de dierenbescherming bellen. als ik je verhaal lees heb ik het idee, ik haal die vogel op. het nadeel in deze is, dat ik zelf 4 supertammen gaaien heb en de amazone niet ken. de mevrouw in de winkel is echt geen dierenvriend maar ruikt geld. zelf ook zoiets meegemaakt bij onze eerste gaai. na 9 dagen lag hij dood in de kooi. we hebben de winkel aangeklacht maar vergeefs. vervolgens enkele weken lang folders opgehangen met een foto van de overleden papegaai op de winkelruit. gaf wel een goed gevoel moet ik zeggen.

    ga vooral door met je actie en laat ff weten hoe het verder gaat.

    gr Ron

    Comment


    • #3
      Hoi Ron,

      Nee, die dame die daar werkt is zeker geen dierenvriend anders zou ze dit niet toestaan..( ik wilde de brief niet te aanvallend maken omdat mensen dan juist helemaal niet meer willen nadenken of ik misschien wel gelijk zou kunnen hebben) vind het ook zo raar dat ik geen reactie krijg, als ze vind dat ze het goed doet dan zou ik me willen verdedigen.. daaruit blijkt dat ze geen tegen woord heeft en dat vind ik nog erger aangezien er ook nog geen veranderingen zijn aangebracht.

      Ik denk dat het de "huispapegaai" is trouwens, ze verkoopt verder geen dieren en ook bij de amazone was geen info.

      Daarom, hij is volgens mij gedoemd daar heel zijn leven te zitten als ik niet iets doe.

      Ik heb zelf ook 2 edels, heb het er al heel druk mee want neem hen iedere dag mee naar mijn werk en dat is al best een gesleep haha.

      Ik ga deze week nog eens kijken en dan bel ik gewoon de dierenbescherming.

      Ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand inderdaad net op zoek was naar een amazone , het is volgens mij een blauwhoofd. Ook al is hij niet voor de verkoop, denk dat wanneer je aangeeft hem te willen kopen dat ze het dan doen.

      gerem..

      Vivian
      https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

      Comment


      • #4
        Ik vind je brief netjes en ik vind het ontzettend goed dat je er wat aan wilt doen!
        Misschien was het wel een idee geweest om eens wat meer vragen te stellen. Wie weet zit hij iedere dag maar een uurtje in die kooi of is het een tijdelijke oplossing, ik zeg maar even wat. Als dat het geval is dat voelen die mensen zich aangevallen en reageren ze niet.
        Ik zou er eens naar toe gaan en dan wat meer vragen stellen.
        Echt goed van je hoor!

        Comment


        • #5
          Nou ik denk niet dat het iets tijdelijks is, er ziteen nu toch al een aantal weken tussen en hij zit er nog in. En waarom hem een uurtje per dag in zo'n klein kooitje zetten als er een beter alternatief voor de rest van de dag zou zijn. Ik zou onze Fons en Fien er nog geen uur inzetten al was het voor straf.

          Ik denk eerder dat ze de kooi mooi vinden als accessoire ofzo, het lijkt echt zo'n antieke die andere voor de show ZONDER echte papegaai in huis zetten zeg maar.

          Het is echt zo'n vogelkooi uit teken films zoals Tweety weet je wel zo'n rond gebogen verticale gouden tralie. Echt afschuwlijk. nu ik dit aan het typen ben zie ik het beeld van die lieverd in dat KL*te kooitje gewoon weer op mijn netvlies. Ga er weer achteraan hoor, kan dit niet over me heen laten gaan alsof er niets aan de hand is.
          https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

          Comment


          • #6
            helaas zijn er nog niet duidelijke regels over de huisvesting dus de dierenbescherming kan hier niets aan doen, tenzij de papegaai geen eten / drinken heeft maar als hij dat wel heeft kunnen ze niets. Er schijnt wel in de buurt bij Rotterdam zoiets als de dieren politie te zijn (sinds kort) wellicht weten zij of hier iets aan gedaan kan worden.

            Maar als deze dame een winkel heeft zal ze vast niet blij zijn met negatieve publiceit is het niet een idee om daar iets mee te doen?

            Chapeau voor je aanpak!
            Last edited by EstherV; 09-03-10, 19:25.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Hoi Viv,
              Je hebt het geweldig gedaan met die brief, Ik had allang deze mevrouw de huid vol gescholden.
              En ik begrijp dat de dierenbescherming er niet veel aan doet, behalve als de papegaai geen eten en drinken heeft.
              Maar ze kijken niet naar een te kleine huisvesting zonder speeltjes.

              Ik wens je erg veel succes !!
              Tammie

              Comment


              • #8
                Ik vind de brief ook heel goed opgemaakt, niet te aanvallend maar toch heb je laten weten dat het zo niet kan en er betere mogelijkheden zijn.

                Ik denk dat als je hulp gaat inroepen je 1 ding in je achterhoofd moet houden.
                Eerst informeren bij politie en allerlei instellingen zonder de naam van de winkel of de zin "dieren winkel bij ons in het dorp/stad" te noemen.
                Wanneer de mevrouw controle/bezoek krijgt kan het zijn dat ze de papegaai meteen ergens anders onderbrengt na dit bezoek, en dan kan je hem dus helemaal niet meer vinden.
                Nu weet je tenminste waar hij zit.

                Comment


                • #9
                  petje af hoor voor die brief , klasse !! , maar goed dat ik niet weet waar die winkel is anders ff binnen gestapt en ze de huid vol gescholden , ben dus ook reuze benieuwd hoe dat af gaat lopen , en idd , eerst even info verzamelen voor je echte stappen gaat ondernemen hoop dat het je gaat lukken om dat scheetje te redden heel veel successs
                  Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                  Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                  Bedankt voor onze mooie Jaren


                  Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                  http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                  http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben trots op je dat je dit doet.
                    Het is gewoon zielig dat dit gewoon gebeurt, en zoals je omschrijft zij moeten een voorbeeld funkie hebben voor andere mensen, maar je ziet vaak zat dat mensen in dierenwinkels, eigenlijk er echt geen verstand van hebben hoe ze met dieren om moeten gaan, of ze zien het als handels waar, of hebben er echt geen verstand van.
                    Ik denk dat jij er nooit iets zal kopen.
                    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
                    Gerrit Visser

                    Comment


                    • #11
                      Hele nette brief,die je geschreven hebt
                      Ik zou de dierenambulance bellen of anders de lokale tv inschakelen
                      Als laatste kan je ook nog sbs6 hart van nederland inschakelen

                      heel veel succes

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou toch eerst even afwachten wat er met je brief gebeurd voordat je er allerlei instanties gaat bij halen.
                        Eerst maar eens kijken of ze er wat mee doen...
                        Chester en Samba
                        Yoda en Navy

                        Comment


                        • #13
                          hoi Vivian,

                          hoe is het met de amazone, het verhaal laat me niet los. misschien is het wat om eens een bezoekje te brengen aan de winkel. niet om de boel uit te schelden maar gewoon eens praten. ik ben best bereid om dit te doen. gezamenlijk of anders ga ik wel alleen. misschien weet de winkeleigenaar ook niet wat hij met de amazone aan moet??
                          ik denk dat de vogel beter af is bij het n.o.p.
                          het is zomaar een idee vanuit mijn kant.
                          wat vind je ervan, of heeft iemand anders nog een idee waar we wat mee kunnen doen???

                          mvg Ron en zijn birds, pipo, paco, rico en dino

                          Comment


                          • #14
                            Hoi Ron,

                            Wil eigenlijk vandaag even langs rijden om zeker te zijn dat hij nog hetzelfde zit, en dan wil ik eventueel toch de inspectie dierenbescherming bellen, maar ik ben bang dat inderdaad zij weinig kunnen doen als hij wel eten krijgt.

                            Ik vind het geen probleem als jij langs wil gaan, misschien dat ze het dan serieuser gaan nemen als meer mensen aangeven dat dit niet kan. Waarschijnlijk ziet zij de ernst er niet van in en vind ze mij gewoon een zeur ofzo.

                            Ik heb zelf ook een zaak in hetzelfde dorp en ben ook bang dat er met modder op en neer gaat worden gegooid, blijft een dorp waar veel mensen elkaar kennen. Vandaar ook mijn niet te boze brief meteen.

                            Maar goed, als het om het welzijn van dat arme beesje gaat, interreseert mij het helemaal niets wat er over mij gezegd wordt hoor. maar wilde het eerst netjes proberen op te lossen. Op het moment dat ik de inspectie langs stuur weet zij toch direct dat het van mij afkomt. maakt me ook niet uit, ik heb niet voor niets mijn naam vermeld in de brief en heb haar de kans gegeven er eerst iets aan te doen of zichzelf te verdedigen, ze heeft tot nu toe geen van beide gedaan dus wordt het wel tijd voor een nieuwe stap.
                            Als je wil weten welke winkel precies en waar, kan ik je dat via pm doormailen.
                            Vind het wel fijn dat ik hier steun heb, Veel mensen in mijn omgeving zijn niet zo erg betrokken, ze zeggen wel dat ze het zielig vinden maar bemoeien ho maar. Kun je toch niets aan doen wordt er gezegd en durven niets of vinden het blijkbaar niet erg genoeg.

                            ga vaniddag even kijken en laat het wel weer weten.

                            Groetjes
                            https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

                            Comment


                            • #15
                              hoii,

                              ik heb het hele verhaal een beetje op afstand gevolgd, maar wat is dit sneu voor die amazone!
                              toch denk ik dat het héél goed is om de dierenbescherming te bellen en dat ze een bezoekje brengen aan de winkel..
                              ook al levert het niks op, die eigenaar weet dan wel dat je het niet bij alleen de brief laat zitten.
                              tja, wat kan je verder doen...
                              die mensen gaan uitschelden of iets in die richting werkt natuurlijk helemaal niet, volgens mij..
                              ik hoop dat het allemaal goed gaat komen!

                              succes.
                              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X