Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

wanneer kan je de jonge kuikens vastpakken?

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
3,103 Bekeken
(@sTIMpie)
Berichten: 36
Vertrouwd lid
Topic starter
 

Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik een jong vogeltje en als ik geluk heb worden het er 3.
Nu is mijn vraag wanneer kan je zo'n jong vogeltje oppakken?
Even voor de duidelijkheid ik ben niet steeds vanplan om het jong die nu nog heel klein is veel uit het nest te halen.
Maar het gaat meer om het tam maken en heb hier en daar gelezen dat je ze dan vanaf jong vaak in je hand moet nemen.


 
Geplaatst : 28 maart 2011 09:15
(@kevingo)
Berichten: 1
New lid
 

zelfde vraag voor mij!

We hebben er nu 3 van ongeveer 3dagen oud.. Ik heb ze nog niet gepakt of iets uit angst dat de moeder iets met ze doet of verwaarloost..

Wat kun je nu het beste doen om ze tam te krijgen?

groetjes,
Kevin


 
Geplaatst : 10 april 2011 10:28
shivas
(@shivas)
Berichten: 1374
Beroemd lid
 

als je de jongen wil pakken i.v.m. tam maken kan dat wel een paar weken wachten hoor.
zo met een week of 4 a 5 kan je ze soms eens pakken zodat ze aan je hand en geur wennen.
ik lees hier op het forum dat dat het beter is om je handen eerst door het voer te halen, zodat die geur aan je handen zit.
langzaam aan je handen laten wennen, maar dat hoeft dus echt niet nu al.


 
Geplaatst : 10 april 2011 18:48
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Ik ken mensen die de kleintje al vanaf dag één eruit halen (heel kort maar), maar ook die wel eerst een paar weken wachten. Het ligt ook heel erg aan de ouders. Of ze tam zijn, erg beschermend enz. Als je denkt dat de ouders de kleine zouden verstoten en kan je beter wachten. Net wat Shivas zegt, vogeltjes van 4 a 5 weken oud kun je ook goed tam maken. Je kunt jezelf natuurlijk ook al 'voorstellen' aan de kleintjes zonder ze te pakken. Gewoon tegen praten en dicht in de buurt zijn.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 10 april 2011 20:02
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Mensen die de vogels ringen nemen ze dus vanaf dag 9-10 al in de hand.

mvg


 
Geplaatst : 16 april 2011 17:19
Tutu
 Tutu
(@Tutu)
Berichten: 101
Waardevol lid
 

Ik haalde de twee kleintjes eruit toen ze bijna niet meer kaal waren.. *zoekt foto* ...

En ietsjes later liet ik pa en ma ook uit de kooi en kwamen ze erbij zitten:

...

Dit is inmiddels alweer drie jaar geleden 😀


:agapornis: Groetjes van Didi en Lou:agapornis-geel:
Blog: Adorable Colors Website: I Heart Cake

 
Geplaatst : 16 april 2011 22:23
Deel:

Scroll naar boven