Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plotseling een papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
    Het is natuurlijk niet alleen de tijd die van invloed is op het bederf/gisten van het fruit.
    De rijpheid van het fruit alsmede de temperatuur spelen een grote rol in deze en het spreekt voor zich dat bakjes regelmatig verschoond worden.

    Dank je voor je antwoordt
    nu weet in dat...ik geef meer groente dan fruit en check vaker
    de bakjes maak ik elke avond schoon.

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
      Als fruit gaat gisten kan je dat ruiken.
      En als een vogel goed in conditie is kan dat geen kwaad.
      Juist als je pellets gaat geven wat dus echt niet goed is voor een edel (edels horen alleen fruit, groenten bloemen en bloesem te eten) krijg je dus dit soort problemen. Wat een dierenarts ook zegt ze hebben echt geen benul wat een papegaai moet eten. De opleiding van dierenartsen wordt gesponsord door de pellet fabrikanten en ze kunnen dus ook geen fatsoenlijk advies aangaande voeding geven.( AL denken ze van wel)( In al de jaren van de opleiding krijgen ze wel 1 uur over voeding van papegaaien en dit uur wordt alleen besteed aan het voeren van pellets om de sponsor tevreden te stellen)
      Dat je edel zoveel eet duid op een energetische ondervoeding door verkeerd en dood voer (pellets).
      De oorzaak van het zuur ruiken uit zijn bek is een krop ontsteking veroorzaakt door verkeerd voer.
      Een kuur met nystatine gevolgd door vit A na de kuur zou alle problemen op moeten lossen.
      Dat voer gaat gisten en of zuur wordt in de krop duidt op verkeerd voer hoogstwaarschijnlijk bij de vorige eigenaar.


      PS hoe weet de dierenwinkel dat de vogel 40 jaar oud is.

      Ik heb een kaketoe van 70 Jaar (Bewezen door middel van foto's) en je ziet geen verschil met zijn pop van 9 jaar oud.
      beste Aad,
      tja de leeftijd was inderdaad erg stom..
      bij de vogelarts konden ze aan de hand van zijn ring gelijk vaststellen dat hij 8 jaar is en geen 40 zoals ze in de winkel zeiden.
      maar ben in schok over pellets ..hij krijgt veel vers voer maar miet ik dus ophouden met pellets ?
      of is er speciaal droog voer voor edels ?
      hij eet nu na een paar maanden bij mij nog maar een derde van wat hij eerst at.en hij lijkt gezond en blij te zijn.hij heeft geen infectie meer volgens de va en hij ruikt ook niet meer zuur .

      Comment


      • #18
        Geef alleen groenten en fruit en straks als er bloesem is van fruitbomen kan je dit ook geven.
        Let wel op dat het niet bespoten is.
        Onrijpe graszaden e.d. is ook goed.
        Je kan het fruit in stukjes geven met de pitten er nog in.


        Koop dit boek en je weet alles over edels http://eclectusbook.com/
        Last edited by aadje; 15-02-17, 08:43.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
          Geef alleen groenten en fruit en straks als er bloesem is van fruitbomen kan je dit ook geven.
          Let wel op dat het niet bespoten is.
          Onrijpe graszaden e.d. is ook goed.
          Je kan het fruit in stukjes geven met de pitten er nog in.


          Koop dit boek en je weet alles over edels http://eclectusbook.com/
          super!ik ga het gelijk bestellen

          Comment


          • #20
            :-)

            Hallo,

            normaal ben ik geen voorstander van "zomaar" een papegaai kopen, maar gezien de schrijnende omstandigheden kan ik je alleen maar applaudiseren! Het feit dat je hier "durft te vragen om advies" versterkt alleen maar mijn vermoeden dat je een verantwoordelijke "ouder" zal worden, mijn complimenten!

            Naast alle bovenstaande adviezen zou ik je nog mee willen geven dat je papegaai nu vooral een poosje rust kan gebruiken.. laat je maatje even aclimatiseren, en bijkomen van de zware jaren waar hij uit kwam laat m lekker genieten in/op zijn nieuwe paleisje, en begin na de zomer rustig aan met trainingen en truuks leren, heel belangrijk dat je maatje wel zn hersens blijft gebruiken!

            En belangrijker nog.. hoe is het nu?? Heb je bovenstaande boek ook echt gekocht, en had je er wat aan?? ik ben zeer benieuwd!

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X