Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plotseling een papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Plotseling een papegaai

    Beste mensen,
    een maand geleden ging ik via marktplaats een vaas ophalen bij iemand toen ik daar een edelpapegaai aantrof.het huis zag er vies uit en er liepen kleine kinderen rond die rocky oppakten en rondjes lieten draaien terwijl het duidelijk was dat hij dat echt niet leuk
    vond.toen ik toen ik daar iets over zei vertelde ze me dat rocky ook
    op marktplaats stond voor 650 euro en dat hij 2 jaar oud is.
    hij had geen boom of kooi en ze vertelde me dat hij in bed sliep.
    ik ben gaan pinnen en heb hem mee genomen..misschien niet zo slim maar ik
    vond het zo zielig!ik heb vaker op halsband parkieten gepast dus dacht het komt wel goed.in ieder geval weg uit die woning.gelukkig zijn we veganist en hadden we dus veel
    groente en fruit in huis.de volgende dag ben ik naar een papegaaien winkel geweest en heb een boom gekocht en goed voer.daar werd me verteld dat hij heel verkeerd was gekortwiekt en....dat hij gemiddeld 40 jaar oud is!!!mijn liefde groeide onmiddellijk met 1000
    procent!wat heeft die arme ziel allemaal mee gemaakt?ik heb nachten lang wakker gelegen nadenkend of ik het wel goed deed ..van alles gelezen en nu wat relaxter waardoor ik meer kan genieten van mijn prachtige papegaai.mijn drie honden vinden het nog raar maar alles valt nu beter op
    zijn plek.
    ik heb alleen wat vraagjes:
    hij ruikt vaak zuur uit zijn mondje(wat baby's ook hebben)zou hij maag problemen hebben?de eerste 2 weken at hij zooo veel!!!nu is hij kieskeuriger en eet hij rustiger .
    ik ga in april 2 weken op
    vakantie,weet iemand een adres waar rocky heen kan waar hij niet in een kooi moet maar op zijn boom kan en veel
    aandacht krijgt. Liefst omgeving Amsterdam maar dat maakt niet veel uit.
    groetjes en alvast bedankt

  • #2
    Hoi welkom

    Als de vogel zuur ruikt uit zijn snavel zou ik zsm naar een vogelarts gaan,
    dit kan duiden op een ontsteking of ander probleem in de keel oid.
    Ik raad je aan echt naar een vogelarts te gaan en niet naar een eerste beste
    dierenarts..

    Aan een volwassen vogel kan je niet zien hoe oud hij is, hooguit, als hij bijv
    mankementen heeft dat een arts daar een schatting over kan doen.

    Succes
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Heel erg bedankt voor je reactie!
      Ik ga morgen naar een vogelarts.
      heeft u misschien een tip over een goede in noord Holland ?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
        Heel erg bedankt voor je reactie!
        Ik ga morgen naar een vogelarts.
        heeft u misschien een tip over een goede in noord Holland ?
        Dierenkliniek IJburglaan
        artsen
        Rob van Zon en
        Carreen Loriaux
        IJburglaan 983
        1087 EN Amsterdam
        020-4161435
        Spoed: 06-40279286
        of 06-40276387 tot 21.00
        www:dierenkliniekijburglaan.nl
        Plusdierenkliniek Saendelft
        Christel Baltus
        Kaaikhof 32
        1567 JP Assendelft
        088-3437343
        www.plusdierenklinieken.nl
        bovenstaande heb je denk ik wel wat aan.
        Ik ken ze alle 3 en zijn behoorlijk kundig. Niet wachten tot na het weekend hoor, echt morgen bellen.
        Groet Ria

        Comment


        • #5
          Hoe is het afgelopen? Ben benieuwd wat de uitkomst is van de VA.

          Comment


          • #6
            Ja ik ook. We leren van feedback krijgen

            Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
              Ja ik ook. We leren van feedback krijgen

              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

              Inderdaad!

              Comment


              • #8
                Reactie va

                sorry late reactie...!
                de arts ontdekte dat hij een schimmel infectie had..
                te veel fruit gegeven
                dus twee weken medicijnen gegeven en alleen groente en pallets
                nu is het over maar hij blijft plukken alsof het nog jeukt ..denk dat het ondertussen een gewoonte is
                maar verder gaat het super goed..hij lijkt blij

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
                  sorry late reactie...!
                  de arts ontdekte dat hij een schimmel infectie had..
                  te veel fruit gegeven
                  dus twee weken medicijnen gegeven en alleen groente en pallets
                  nu is het over maar hij blijft plukken alsof het nog jeukt ..denk dat het ondertussen een gewoonte is
                  maar verder gaat het super goed..hij lijkt blij
                  Wist niet dat het van teveel fruit kon komen.
                  vervelend dat ie blijft plukken. Enig idee hoe dat komt?

                  Comment


                  • #10
                    Niet goed genoeg schoongehouden denk ik.
                    fruit is nat en kan al snel schimmelen als dat te lang blijft liggen.
                    Denzo Chica

                    Comment


                    • #11
                      Niet goed genoeg schoongehouden denk ik.
                      fruit is nat en kan al snel schimmelen als dat te lang blijft liggen.

                      correcte vaststelling, maar een overvloed aan te rijp fruit zou ook zeer zeker een mogelijkheid kunnen zijn.
                      Probleem is alleen dat huidige bezitter daar niets aan kan/kon doen, maar wel met probleem zit en ik hoop dat vogel snel hersteld zonder verdere gevolgen.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                        correcte vaststelling, maar een overvloed aan te rijp fruit zou ook zeer zeker een mogelijkheid kunnen zijn.
                        Probleem is alleen dat huidige bezitter daar niets aan kan/kon doen, maar wel met probleem zit en ik hoop dat vogel snel hersteld zonder verdere gevolgen.


                        Goed om in het achterhoofd te houden. Hoop ook dat de vogel snel hersteld en dat alles weer goedkomt

                        Comment


                        • #13
                          Fijn om feedback te krijgen.
                          ik deed het er in de ochtend in en voor het slapen gaan rond 20 uur haalde ik eruit wat er nog in was.meestal niet veel.
                          maar toch te lang en te veel.hij at zooo veel de eerste twee weken en ik bleef maar voeren..maar waarschijnlijk was het stress eten
                          nu gaat het goed alleen het plukken wat hij toen is gaan doen blijft hij jammer genoeg doen.
                          ben wel van alles aan het proberen dus hopelijk komt er een oplossing
                          groetjes luna en rocky

                          Comment


                          • #14
                            Het is natuurlijk niet alleen de tijd die van invloed is op het bederf/gisten van het fruit.
                            De rijpheid van het fruit alsmede de temperatuur spelen een grote rol in deze en het spreekt voor zich dat bakjes regelmatig verschoond worden.
                            ik weet niet alles maar doe mijn best

                            Comment


                            • #15
                              Als fruit gaat gisten kan je dat ruiken.
                              En als een vogel goed in conditie is kan dat geen kwaad.
                              Juist als je pellets gaat geven wat dus echt niet goed is voor een edel (edels horen alleen fruit, groenten bloemen en bloesem te eten) krijg je dus dit soort problemen. Wat een dierenarts ook zegt ze hebben echt geen benul wat een papegaai moet eten. De opleiding van dierenartsen wordt gesponsord door de pellet fabrikanten en ze kunnen dus ook geen fatsoenlijk advies aangaande voeding geven.( AL denken ze van wel)( In al de jaren van de opleiding krijgen ze wel 1 uur over voeding van papegaaien en dit uur wordt alleen besteed aan het voeren van pellets om de sponsor tevreden te stellen)
                              Dat je edel zoveel eet duid op een energetische ondervoeding door verkeerd en dood voer (pellets).
                              De oorzaak van het zuur ruiken uit zijn bek is een krop ontsteking veroorzaakt door verkeerd voer.
                              Een kuur met nystatine gevolgd door vit A na de kuur zou alle problemen op moeten lossen.
                              Dat voer gaat gisten en of zuur wordt in de krop duidt op verkeerd voer hoogstwaarschijnlijk bij de vorige eigenaar.


                              PS hoe weet de dierenwinkel dat de vogel 40 jaar oud is.

                              Ik heb een kaketoe van 70 Jaar (Bewezen door middel van foto's) en je ziet geen verschil met zijn pop van 9 jaar oud.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X