Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hallo,
mijn agapornis kiki heeft zelf 3 eitjes gelegt.. ze liggen warm in het broedhokje en kiki zit er wel gewoon constant op.
na anderhalve week/2weken ben ik eens gaan kijken of er wat te zien was,
ik zag een luchtkamertje en een zwart vlekje, en wat adertjes lopen in het eitje.
Nu heb ik 3 andere eitjes van een vriendin erbij, die zijn rond dezelfde periode gelegt.
ik heb er een B opgeschreven met een potloodje zodat kze uit elkaar kon halen.
Toen kiki uit de hok / kooi was om zich te wassen en te poetsen heb ik even snel de eitjes uit het hokje gehaald, en ben gaan kijken of ik al wat zag.
Het viel me op dat de eitjes van de vriendin van mij haar aga's zwaarder waren en wat groter dan kiki haar eigen eitjes,
ik ben nogmaals gaan kijken, en zag dat de eitjes die eerder gelegt waren van kiki, niet zo vol zaten?
Ik vond het vreemd omdat ik toch zag in de 1ste anderhalve week/2weken dat er aderen door het eitje heen liepen, en deze zijn weg,
ook zijn de luchtkamers groter, en het lijkt alsof ze maar half vol zitten.
De eitjes van de vriendin van mij haar 'vogeltjes die zijn wel bevrucht dat weet ik 99% zeker.
Ik heb eens uitgerekend wanneer kiki haar eitjes uit zouden moeten komen,
23 dagen is het normaal had ik gelezen, maar maximaal 25 dagen?
Dan zou het 1ste kuiken aanstaande zaterdag uit moeten komen.. dit betwijfel ik zwaar.
Als deze eitjes ook onbevrucht zijn zijn ze dan nog te jong om te paren?
ze zijn beiden met de hand opgevoed en zijn anderhalf jaar oud, maar kiki heeft hiervoor ook al eitjes gelegt en die waren helemaal leeg.
Ishet normaal dat ze half vol zijn?
heb ik een vergissing gemaakt dat ze bevrucht waren en toch niet bevrucht zijn?
Zoja hoe kan het dan dat de eitjes wel aderen en donkere plek hadden?
en zijn ze onbevrucht zullen er dan ooit wel vruchtbare eitjes komen aangezien ze vaak eitjes legt?
Ik hoop dat iemand me hier wat meer informatie over kan geven.
ik heb veel verstand van het grootbrengen met de hand van vogels, maar heb nog nooit een koppeltje gehad!
Mvg, Cassandra
:love: Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco :love:
Het kan zijn dat ook jouw eitjes bevrucht waren maar op vroeg staduim afgestorven. En als je de eitjes ongeveer gelijktijdig heb samen gelegd met de eitjes van je eigen vogel dat zullen ze ongeveer gelijktijdig uitkomen. Mogelijks wel om de dag.
mvg
joselito;319879 wrote: Het kan zijn dat ook jouw eitjes bevrucht waren maar op vroeg staduim afgestorven. En als je de eitjes ongeveer gelijktijdig heb samen gelegd met de eitjes van je eigen vogel dat zullen ze ongeveer gelijktijdig uitkomen. Mogelijks wel om de dag.
mvg
Beste Joselito,
heel erg bedankt voor het berichten..
ik zal even 2 foto's meesturen,
ikzag ook dat mijn eitjes wat doffer waren dan die van mijn vriendin, die zijn glad!
ik snap er niks meer van!
De een is half leeg, de ene nog leger, en de ander wat voller!
wat vreemd allemaal!
ik zag toch echt adertjes lopen, of worden dit miniatuur kuikens? :p0:
mvg!
:love: Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco :love:
