Eindelijk mijn eers...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Eindelijk mijn eerste bevruchte eitjes!!

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
738 Bekeken
(@hoessiie)
Berichten: 28
Vertrouwd lid
Topic starter
 

Hallo agapornis lief hebbers.

Ik heb een korte vraag, ik wist al dat mijn koppel agaporniden eitjes legde, paar maanden terug waren ze nog onbevrucht, ik had gelezen op internet hoe je daar achter kwam, door middel een ei te pakken en voor een lamp te houden, als de ei doorzichtig is, en je kan er zowat doorheen kijken zijn ze onbevrucht.
Vandaag had ik een van de 7 eieren gepakt, en precies het zelfde gedaan, dus ik zag dat eentje onbevrucht was, dus ik dacht dan zijn die andere eitjes dat ook,
maar ik ging verder met de 2de ei, en plotseling zag ik dat het wat donkerder was, dus de andere zijn allemaal bevrucht, dus er zit een jonkie in!! Daar was ik zo blij om,
ik legde de het broedekastje weer terug, en mijn agapornis ging er direct weer in, maar is het zo als je die eitjes in je hand houd, en terug er in legt, gaat de agapornis er dan verder op broeden? of houd zij daar mee op? En komen ze dan wel uit?

Bedankt!


 
Geplaatst : 30 december 2012 21:16
(@stefan77)
Berichten: 342
Betrouwbaar lid
 

ze gaat gewoon verder broeden en ze komen ook gewoon uit.
tenminste, als je de eitjes er natuurlijk maar eventjes uit hebt gehad en geen dagen.

en trouwens, als je eitjes al reeds een paar maanden oud zijn, dan zijn ze nu denk ik donker van kleur omdat ze verrot zijn
een eitje hoort namelijk rond een dag of 22 al uit te komen.


 
Geplaatst : 30 december 2012 21:33
(@hoessiie)
Berichten: 28
Vertrouwd lid
Topic starter
 

stefan77;339927 wrote: ze gaat gewoon verder broeden en ze komen ook gewoon uit.
tenminste, als je de eitjes er natuurlijk maar eventjes uit hebt gehad en geen dagen.

en trouwens, als je eitjes al reeds een paar maanden oud zijn, dan zijn ze nu denk ik donker van kleur omdat ze verrot zijn
een eitje hoort namelijk rond een dag of 22 al uit te komen.

Bedankt voor je reactie ja, dat dacht ik ook, maar volgens mij, zijn ze niet paar maanden oud, want ik wou het ei open breken, kwam er bloed uit? weet je hier iets van??


 
Geplaatst : 30 december 2012 21:49
(@stefan77)
Berichten: 342
Betrouwbaar lid
 

je zegt zelf een paar maanden geleden hadden ze eitjes gelegd en deze heb je geschouwd ??

als je een bevrucht ei openbreekt (bloed) heb je nu dus een potentieel kuiken vermoord ......


 
Geplaatst : 30 december 2012 22:03
Deel:

Scroll naar boven