Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

kaketoe wassen

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,643 Bekeken
(@dominique1986)
Berichten: 0
New lid Gast
 

:oranjekuif-kaketoe2
hallo

ik heb een kaketoe van ongeveer 10 weken oud maar ik zou graag willen weten vanaf wanneer kan ik hem in de douche doen want hij is op het moment zo vies en zou hem graag willen afspoelen.
wie kan er mij daar antwoordt op geven?

groetjes dominique


 
Geplaatst : 30 augustus 2008 14:59
wing lady
(@wing lady)
Berichten: 421
Betrouwbaar lid
 

hallo dominique,

wanneer hij goed in de veren zit mag hij gedouchd worden , je kan al wel eens beginnen met een plantenspuit hem een beetje te vernevelen, nog niet te nat maken , dan begint hij zich zelf te poetsen .
Wel altijd warm water gebruiken .

groetjes


tel wat je hebt , niet wat je mist .

:oranjekuif-kaketoe2 Luna , Zazou:rose-kaketoe: :blauwgele-ara: Yara :groenvleugel-ara:Charlie

en Christel

 
Geplaatst : 30 augustus 2008 23:09
(@moluccensis)
Berichten: 0
New lid Gast
 

Dat is erg leuk,onze kleine geelkuif neem ik mee onder de douche,niet te harde straal,en lekker warm,niet te warm,maar gewoon een temperatuur van ongeveer 22graden,ze vind het zo heerlijk,en slaat haar vleugels uit,en gaat helemaal voorover hangen,en ze wil er ook niet meer onder weg haha

Groetjes


 
Geplaatst : 7 september 2008 08:39
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

dominique1986;145938 wrote: :oranjekuif-kaketoe2
hallo

ik heb een kaketoe van ongeveer 10 weken oud maar ik zou graag willen weten vanaf wanneer kan ik hem in de douche doen want hij is op het moment zo vies en zou hem graag willen afspoelen.
wie kan er mij daar antwoordt op geven?

groetjes dominique

Hallo Dominique

De kaketoe mag je inderdaad gerust nat maken zodra deze goed in de veren zit.
Is de vogel wat ouder dan kan je deze ook flink nat maken.

De meeste kaketoes zijn wel in voor een lekkere douche.

Het is vaak een lust om te zien hoe de kaketoes die in een buitenvoliere gehouden worden kunnen genieten van een fikse regenbui.

Zelf heb ik geen kaketoes maar grijze roodstaarten en deze zitten bijna dagelijks lekker buiten in de tuin.
Daar kunnen ze naar behoefte een plaatsje in de zon of in de schaduw zoeken.

Schijnt het zonnetje en de temperatuur is 17 graden of hoger dan geef ik ze vrijwel altijd een lekkere douche met koud water uit de tuinslang.
Ze genieten het volop en aaneensluitend laten ze zich lekker opdrogen in de zon.
Bij heel warme dagen sproei ik ze soms wel 3 tot 4 keer nat.

Groet, Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 12 september 2008 09:20
Deel:

Scroll naar boven