Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Theedoektherapie 🙂

19 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
2,611 Bekeken
(@Diana DJ)
Berichten: 857
Eervol lid
Topic starter
 

Hallo allemaal,
Ik zal hier een aantal foto's plaatsen over de theedoektherapie :p is echt lachuuh als je ziet hoe mijn kroelkip erin zit. je zou em zo in een wagen kunnen leggen als baby. maar het werkt!!!! de vogelarts zal tevreden zijn als ik een checkup laat doen :p hij heeft zo een half uurtje op me schoot gelegen tis een droppie hoor die ko en hij spind als een poesje, je zou zeggen dat ti dan boos is maar als hij echt niet wil gildd hij harder 😀 ik ben ook eens benieuwd of het voor jullie ook werkt die theedoek :grijze-roodstaart-p ik hoor het graag van jullie 😉 groetjes van ko


Diana DJ [SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 16 augustus 2007 07:59
(@KokoBlijleven)
Berichten: 34
Aanwezig lid
 

Theedoek

Hallo Diana,

Hoe lang heb je er over gedaan om hem zover te krijgen?? Ik ben net 2 weken bezig en Goochem speelt wel met de theedoek, maar blijft er echt niet onder liggen! Zijn eerste prioriteit is "los" komen, daarna zien we wel weer verder. Als hij "op" de theedoek zit heeft hij er geen last van, maar hij wil eigenlijk sowieso overal "op" (tafel, mij, kooi)..

Groetjes,

Goochem & Bianca.


 
Geplaatst : 16 augustus 2007 09:49
(@Diana DJ)
Berichten: 857
Eervol lid
Topic starter
 

hallo bianca ik heb er niet zolang overgedaan. ik heb em ook laten friemelen en ik heb de theedoek gewoon op schoot gelegt ben em gaan aaien en heb de theedoek over ko gelegt. tis blijkbaar een makkelijke gaai mijn ko hihihi maar wel leuk om te horen Bianca dat je er mee bezig bent 🙂 veel succes


Diana DJ [SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 16 augustus 2007 12:00
(@Canon)
Berichten: 169
Waardevol lid
 

Leuk dat et wil 😀
jammergenoeg doen de foto's et niet..


 
Geplaatst : 16 augustus 2007 17:46
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

KokoBlijleven;56667 wrote: Hallo Diana,

Hoe lang heb je er over gedaan om hem zover te krijgen?? Ik ben net 2 weken bezig en Goochem speelt wel met de theedoek, maar blijft er echt niet onder liggen! Zijn eerste prioriteit is "los" komen, daarna zien we wel weer verder. Als hij "op" de theedoek zit heeft hij er geen last van, maar hij wil eigenlijk sowieso overal "op" (tafel, mij, kooi)..

Groetjes,

Goochem & Bianca.

Hallo Goochem en Bianca,

Twee weken vind ik al vrij lang... de vogel moet toch langzam gewend zijn aan de theedoek.
Maak er een spelletje van, klap de doek wat over hem heen do dat je gaai er weer onderuit kruipt... een soort kiekeboe-spel.

Later leg je de doek over hem heen en houdt je hem heel even vast over zijn ruggetje, laat hem dan weer gewoon gaan.
Iedere keer weer een stapje verder.... gewoon die doek over zijn koppie...moet lukken.

Groet,

Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 16 augustus 2007 18:51
(@arienino)
Berichten: 18
Aanwezig lid
 

theedoek therapie

ik moet er nog mee beginnen,hoop dat het lukt ,pino is 10 jaar ,maar kan je hem nog tam maken ,,hij was afgedankt door zn baasjes 4 stuks ziekig he,hij is harstikke lief hoor gr b gr:grijze-roodstaart-p


 
Geplaatst : 22 december 2010 23:33
francien1987
(@francien1987)
Berichten: 262
Betrouwbaar lid
 

ik doe met kido ook de theedoek terapie 2x op een dag als hij gewasen is en hij vind het echt fijn want valt er steeds na een kwatiertje in slaap.
en word er ook eht stukken rustiger van en hangt niet zo veel meer aan 1 persoon.


ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

 
Geplaatst : 23 december 2010 12:56
francien1987
(@francien1987)
Berichten: 262
Betrouwbaar lid
 

maar had nog een vraagje. zo als de meste weten is mijn kidio flink geplukt gaat gelukig veel beter nu maar is nog lang niet voledig weer in de veeren. maar om dat hij het buiten echt heerlijk vind maar het nu door dsat hij nog geen voledig verenkleed heeft nu te koud is. kwam de gedachte op zeten om hem leker in een handoek in te paken en met het kopie er boven uit hem lerker in een soort buideltje te dragen. zo dat hij toch weer mee kan met zijn faforiet de hond uit laten. maar is dit een slim idee of heeft iemand hier ervaring mee?
hoor graag de voors en tegens.


ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

 
Geplaatst : 23 december 2010 13:11
Sammie
(@Sammie)
Berichten: 98
Waardevol lid
 

theedoek/handdoek

Hoi Allemaal,

Sammie is inmiddels al weer ruim 3 jaar en altijd na het douchen moet ik haar afdrogen met de handdoek.
Ze vindt het niet echt erg, maar zolang ze er helemaal onder zit gaat het goed. Zo knip ik haar vleugels ook meteen.(vind ze niet leuk)
Maar zoals op de foto's die ik hier zie hoef ik het niet te proberen hoor dan hakt ze er rustig op los en als ze me kan grijpen doet ze dat ook.
Op haar rug hoef ik haar ook niet te leggen, want dat gaat ze onthouden en ze neemt wraak terug hoe dan ook. Zelfs na een paar dagen.
Afdrogen met de handdoek over haar heen gaat goed, maar verder heb ik haar NOOIT kunnen krijgen en ben dus ook maar gestopt.
Op zich is ze heel erg lief, maar ik kan momenteel echt merken dat ze in de peuberteit zit echt vrezelijk.
Maar ik vind het super dat er toch nog grijsjes zijn die dit helemaal geweldig vinden en zo dan voor een lange tijd lekker op schoot kunnen liggen.

Groetjes van Sil en :grijze-roodstaart-p Sammie.


 
Geplaatst : 24 december 2010 20:39
francien1987
(@francien1987)
Berichten: 262
Betrouwbaar lid
 

hee hee
ja puberende gaaitjes zijn echt soms om achter het behang te plaken maar ach bedenk het duurt eventjes en gaat weer over


ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

 
Geplaatst : 28 december 2010 20:59
Sammie
(@Sammie)
Berichten: 98
Waardevol lid
 

Theedoek/Handdoek

Hoi Hoi,

Nou als dit Sammie's puberteit is vind ik het niet echt leuk, maar ik ben blij dat ik het wel door heb wanneer ze vals wordt/is.
Ze knijpt met haar ogen en worden ovaal.
Wat ik me wel afvraag is wanneer het over is (hoe lang duurt de puberteit bij grijsjes).
Want eten en drinken geven gaat toch steeds moeilijker.
En daarbij denk ik niet dat ik Sammie ooit zo ver krijg met de handdoek.
Eerst maar elke dag afwachten in wat voor stemming ze is en hopelijk gaat de puberteit snel over.
Ik hoor graag jullie menig.

Groetjes van Silvia en Sammie


 
Geplaatst : 28 december 2010 21:54
francien1987
(@francien1987)
Berichten: 262
Betrouwbaar lid
 

geloof 3 tot 6 maanden. maar spreek me gerust tegen als ik het mis heb


ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

 
Geplaatst : 28 december 2010 22:02
(@suusie86)
Berichten: 24
Aanwezig lid
 

Ik ben sinds enkele dagen ook bij onze vogel met de handdoek therapie begonnen, ik heb hem nu zo ver dat hij op de handdoek blijft staan en stukjes kaas ( is hij helemaal gek op) aanneemt, zo probeer ik hem een beetje vertrouwd te maken met de handdoek, ondertussen strijk ik met een punt van de handdoek over zijn hoofdje en rug, maar dit vind hij niet fijn, dit probeer hij te ontwijken. Ik ben benieuwd naar de andere ervaringen, het lijkt me geweldig om straks net zulke foto's te kunnen maken als aan het begin van dit topic!


 
Geplaatst : 29 december 2010 09:26
francien1987
(@francien1987)
Berichten: 262
Betrouwbaar lid
 

even wat fotos van mijn kido tijdens de theedoek terapie


ik lees prima maar schrijfen lukt me een stuk minder goed ben namelijk woordblind.
dus mocht ik iets geschreefen heben en je komt er niet goed uit meld het mij gerust. en ik leg het je uit..

 
Geplaatst : 2 januari 2011 19:38
(@suusie86)
Berichten: 24
Aanwezig lid
 

Wat een prachtige foto's Francien! Wij komen nog steeds niet verder dan spelen met de punt van de handdoek en ik merk wel dat Frits steeds minder reageert als ik met de handdoek over zijn rug strijk...


 
Geplaatst : 4 januari 2011 22:25
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven