Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een tweede papegaai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een tweede papegaai?

    Voor wie er over denkt een tweede papegaai aan te schaffen verwijs ik jullie naar het volgende artikel dat ik geschreven heb.
    Hoop dat van nut is!

    harecodierenvriend.nl/een-tweede-papegaai-kopen

  • #2
    Goed artikel, ben het er volledig mee eens!!
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

    Comment


    • #3
      Dat is altijd fijn te horen! Opmerkingen zijn ook van harte welkom, want we blijven leren van elkaar.

      Comment


      • #4
        Ja, daar dacht ik later nog over; persoonlijk vindt ik het geen goed idee, om van 2 dezelfde soorten, verschillende geslachten te gebruiken. Zeker met witte kaketoes kan dit een probleem worden als ze broedrijp zijn/worden.
        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

        Comment


        • #5
          Ik heb zelf een jendaya parkiet(man)en een bonte boer(pop) die al een aantal jaren dikke vrienden zijn.Gewoon leuk om te zien zoals dat gaat.
          Ik heb ook een grijze roodstaart erbij,ze zitten met zijn drieen los in de kamer op de javaboom en de kooien.
          Toch ben ik op zoek naar nog een grijze roodstaart om als gezelschap te hebben voor de roodstaart die ik nu al heb.Voor mijn gevoel doe ik er goed aan om haar een soort genoot als gezelschap te geven.Ik wil er dan wel een man bij zetten,ik ben er alleen nog niet uit of ik dan een net zelfstandige of al een wat oudere zal aanschaffen.
          Jaco is nu 5 jaar oud en ik weet niet wat het beste is qua leeftijd om erbij te nemen.

          Gr.Arie

          Comment


          • #6
            dirk jan .is een goed artikel.waar ik me perfect in kan vinden.

            Comment


            • #7
              arie .leeftijd hoef geen rol te zijn ik heb hier een grijze die 60 jaar bij mensen in huis heb gezeten .nu bij 2 jonge vogels bij mij in huis zitten en dat gaperfect.
              dt zijn een ara nobilis en een roestkopje

              Comment


              • #8
                Wat betreft de kaketoes ben ik het met je eens, Astrid. Ook ik zelf had twee witkuif kaketoes in de huiskamer en later in de winkel. De man was een aantal jaar ouder en hoewel hij naar de omgeving een geweldige vogel bleef, werd hij te opdringerig naar het vrouwtje. Ik denk dat dit bij de grote kaketoe soorten ook bij kwekers veel voorkomt, zelfs al heeft een kweekpaar al jongen groot gebracht, kan de bom nog barsten... Andere soorten heb ik in de verschillend mogelijke samengestelde koppels gezien waarbij man/vrouw heel goed gaat, ook op ouder leeftijd wanneer ze geslachtsrijp zijn. Onder twee vogels van het zelfde geslacht heb ik al zoveel 'homofiele' relaties zien ontstaan, ook zij gedragen zich dan duidelijk als man/vrouw terwijl ze dat niet zijn.
                Misschien persoonlijk en ik kan het daarom niet zo goed onderbouwen, maar mijn voorkeur zou man/vrouw of vrouw/vrouw zijn.

                Comment


                • #9
                  Hihi, ik heb ook 2 lesbootjes gehad hier in huis, dat waren 2 blauwgele ara's

                  Ga je het artikel nog aanpassen mbt. de kaketoes??
                  Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                  Comment


                  • #10
                    Hahaha zijn er naast mij nog meer gekken die twee grote witte kaketoes in de huiskamer willen ?

                    Nee, ik denk dat ik het artikel zo laat. Ik ben sowieso persoonlijk heel erg voorzichtig om een grote kaketoe aan te prijzen als huiskamer vogel. Mocht iemand dat wel willen geloof ik nog steeds dat twee vogels gelukkiger samen zijn, dan alleen. Met inderdaad het risico dat het fout kangaan.

                    Het artikel gaat over het houden van meerder papegaaien in de huiskamer in het algemeen. Wanneer iemand concreet een (tweede) papegaai aanschaft en dit doet bij de betere kweker of speciaalzaak, ga ik er vanuit dat ze samen ieder geval individueel bekijken.

                    Over iedere soort of papegaaien-groep apart is er nog zoveel te vertellen. Daar licht ik mijn klanten graag persoonlijk over in.

                    Comment


                    • #11
                      Ja, ik ben zo'n gek. En ik heb wel een Molukken en een witkuif in de woonkamer, maar niet samen in 1 kooi, dat gaat niet goed komen De rest van de kaketoes zit lekker buiten
                      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                      Comment


                      • #12
                        ja astrid en die molluken is geschift hihihi.

                        Comment


                        • #13
                          Dat heeft 'ie van Paul
                          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                          Comment


                          • #14
                            ik zeg niets

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X