meyer papegaai same...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

meyer papegaai samen zetten met

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
3,783 Bekeken
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
Topic starter
 

Hallo.
Mijn ouders en zusje hebben een meyerpapegaai van nu ongeveer 4 jaar oud. Nu zouden ze voor hem graag een maatje erbij willen nemen. Idee is dan wel om ze samen in 1 kooi te houden. Hun oog is gevallen op een bonte boer.
De meyer is tam dus de bonte boer zou dit ook moeten zijn.
De meyer is een mannetje.
Nu willen ze graag weten wat het meeste kans op succes zou geven. Een mannetje erbij of juist een popje? En een jonge vogel of 1 van zijn leeftijd.
Ik weet niet of het kan maar het is niet de bedoeling dat ze gaan kweken.

Wie heeft er wat tips voor ons???


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 25 september 2013 07:58
Xcodd
(@Xcodd)
Berichten: 810
Eervol lid
 

arasevera;355885 wrote: Hallo.
Mijn ouders en zusje hebben een meyerpapegaai van nu ongeveer 4 jaar oud. Nu zouden ze voor hem graag een maatje erbij willen nemen. Idee is dan wel om ze samen in 1 kooi te houden. Hun oog is gevallen op een bonte boer.
De meyer is tam dus de bonte boer zou dit ook moeten zijn.
De meyer is een mannetje.
Nu willen ze graag weten wat het meeste kans op succes zou geven. Een mannetje erbij of juist een popje? En een jonge vogel of 1 van zijn leeftijd.
Ik weet niet of het kan maar het is niet de bedoeling dat ze gaan kweken.

Wie heeft er wat tips voor ons???

man en pop en man met man kan beide wel.
je kan beter een jong vogeltje nemen dan een wat oudere...
mij is ooit wijs gemaakt dat als je een oudere vogel heb en een jongere erbij zet, de kans groter is dat bijv. je meyer het jonge beestje wil gaan verzorgen en verdedigen.

als ik het fout heb mag t gecorrigeerd worden.
succes!

Gr. Marcel


:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica

 
Geplaatst : 26 september 2013 00:12
jeroen234
(@jeroen234)
Berichten: 65
Vertrouwd lid
 

Tja het is altijd een gok
Ik heb een 10 jarige meyer man en zins kort een 2 jarige bonteboer man
Buiten de kooi gaat alles goed maar samen in 1 kooi kan niet dan blijven ze vechten
Hoop dat je meer geluk heb

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4


Snoopy Cookie kiki Simba

 
Geplaatst : 26 september 2013 15:00
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
Topic starter
 

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!
Ik zal het doorgeven aan de familie, ik hoop dat ze zo een maatje kunnen vinden voor de meyer 🙂


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 3 oktober 2013 21:44
Deel:

Scroll naar boven