Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn senegal papegaaitje Denzo.
Soms doet hij enorm krijsen in zijn kooi tijdens dat hij vasthoudend aan zijn stokje heel hard met zijn vleughels wappert.
en als hij niet op een stok zit doet hij het springend.
Is dit een soort van aandacht vragen of is hij nou gewoon eenmaal een gestoord raar afrikaans vogeltje dat een steekje los heeft zitten in zijn kleine koppie.
Hij heeft vaker vreemd gedrag waar we heel vaak om lachen.
Het is niet continu en doet verder gewoon zijn ding en is heel actief, dus of hij wat mankeerd is niet van hem af te zien in ieder geval.
Wat denken jullie, is dit herkenbaar?
of zeg je ga maar even langs de vogelarts xD
Gr, Marcel
:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica
Hoi
Heel herkenbaar onze Jake is net zo'n zot, alleen het krijsen doet hij niet tijdens zijn gekke 5 minuten, als hij dat doet kun je ook beter niet bij hem in de buurt komen de kans dat hij dan naar je hapt (hakt) is heel groot, dat hebben zowel wij als het popje Rosy al mogen ervaren.
Dit heeft hij overigens ongeveer 2 tot 3x per week hangend of zittend op een stok of aan de tralies hangend, maar ook buiten de kooi komt het incidenteel voor bijv. hangend aan de gordijnen.
Zijn ogen staan dan ook heel wild, wij zeggen ook wel eens tegen elkaar, dat het in zijn bovenkamer niet helemaal spoort!:rolleyes:
Groetjes Julia
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.
althea61;363904 wrote: Hoi
Heel herkenbaar onze Jake is net zo'n zot, alleen het krijsen doet hij niet tijdens zijn gekke 5 minuten, als hij dat doet kun je ook beter niet bij hem in de buurt komen de kans dat hij dan naar je hapt (hakt) is heel groot, dat hebben zowel wij als het popje Rosy al mogen ervaren.
Dit heeft hij overigens ongeveer 2 tot 3x per week hangend of zittend op een stok of aan de tralies hangend, maar ook buiten de kooi komt het incidenteel voor bijv. hangend aan de gordijnen.
Zijn ogen staan dan ook heel wild, wij zeggen ook wel eens tegen elkaar, dat het in zijn bovenkamer niet helemaal spoort!:rolleyes:Groetjes Julia
Haha ja idd, ik negeer het ook altijd hoor tot hij weer rustig is...
hij bijt dan ook wel maar gelukkig niet hard als hij wild is.
Ik heb me heel vaak laten bijten bijna tot bloedens aan toe (dus net niet) ik denk dat hij daar van geleerd heeft dat hard bijten dus geen zin heeft.
Wel een fijn voordeeltje bij Denzo.
Leuk om te lezen dat het allemaal zo herkenbaar is het vreemde gedrag van sommige vogeltjes haha
:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica
Ons meyertje doet dit ook.
Gelukkig krijst hij er niet bij...komen nu hij zo klein is alleen nog piepjes uit.
Maar dat fladderen is heel herkenbaar.
Of ondersteboven gaan liggen op de bodem met 1 poot vasthoudend aan de tralies, iets aan het klooien met de kranten op de bodem....ook zo een raar gezicht.
Marie-Louise en Kippie
Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:
Dit is heel herkenbaar. Mijn boertje doet dit ook tijdens haar gek kwartiertje. Ik vraag haar dan altijd of ze weer springboontjes gegeten heeft, krijg dan een flitsende blik terug waarna ze weer wild fladderend en krijsend aan 1 pootje ergens ondersteboven aan bungelt of als een kaatsballetje over de bank stuitert. En een paar minuten later is de bui over en is ze weer de liefste meid van de hele wereld en komt ze kroelen in het putje van mijn nek. Mijn schatje !
ja leuk he ^^
:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica
