Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
hoi
ik ben al lang niet meer hier geweest. maar mijn valkje is in de eerste rui. het valkje is van 11-07-2012. wij zijn nieuwsgierig of het al te zien is of het een mannetje of vrouwtje zal zijn. misschien is het nog niet te zien. het valkje fluit graag en doet zelfs een fluitje al na. wie o wie heeft een idee. maakt niet uit als het fout gezegd wordt we zijn blij met hoe het valkje is mannetje of vrouwtje.
Groetjes Mel en Pino
hoe is het valkje rustig of praatjes.
Hoi!
Ik heb het idee dat het een popje (vrouwtje) is, omdat de washuid rozig is.
Als ze wat ouder zou worden kleurt het bruiniger.
Als het een man is, kleurt de washuid blauw.
Ik zie er nog niets van blauw in, en het lijkt me dat als het een man was, dat deze nu wel al blauwig zou zijn.
Ik denk dus een popje, het is trouwens wel een schatje!
Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne :grijze-roodstaart:
Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/
chaaaahr;343628 wrote: Hoi!
Ik heb het idee dat het een popje (vrouwtje) is, omdat de washuid rozig is.
Als ze wat ouder zou worden kleurt het bruiniger.Als het een man is, kleurt de washuid blauw.
Ik zie er nog niets van blauw in, en het lijkt me dat als het een man was, dat deze nu wel al blauwig zou zijn.
Ik denk dus een popje, het is trouwens wel een schatje!
Dit is bij grasparkieten zo! niet bij Valken! 😉
je moet kijken naar het "masker"(maar dat is ook niet bij iedere mutatie)
als hij/zij de rui gehad heeft moet je opletten of er meer gele veertjes int gezicht(masker) komen..krijgt hij een masker ist eenman..krijgt ze geen masker en blijft het zo..is een vrouw... 😉
hoi lady. hij is lekker rustig hij fluit leker. het is leuk om nieuwsgierig te zijn. ik denk dat we nog ff geduld moeten hebben totdat de rui helemaal klaar is.
maar allemaal dankje wel voor het antwoord.
Groetjes Mel en Pino
Oh meen je dat!
Haha stom zeg, dacht echt dat dat ook bij valkparkietjes!
Bedankt voor de verbetering! :p0:
Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne :grijze-roodstaart:
Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/
Als deze foto is gemaakt NA de volledige rui, zou ik zeggen dat het een popje is.
Wildkleur Mannen hebben een geel masker.
Mijn valk dames zien er exact hetzelfde uit 🙂
Veel plezier met je valkje
Foto van 1 van mijn dames (5 jaar)
hoi lanny
ons valkje is bezig met de eerste rui.
wat een leuke valk.
Groetjes Mel en Pino
Naar aanleiding van je foto, zou ik nu zeggen dat het een dame is.
Mocht er in/na de rui een geel masker ontstaan is het een man. Maar lijkt me vrij onwaarschiinlijk.. anders zou dat nu al redelijk te zien moeten zijn.
Je kunt het ook een beetje bekijken naar aanleiding van het gedrag.
Een man kan vooral in zijn jongere jaren toch vrij "Macho" zijn, popjes zijn daarintegen veel rustiger en ook minder "praatlustig".
Ook kun je een kijken onder de staartveren. Bij wildkleur popjes zie je een "visgraat" patroon, en bij mannen is het vrij egaal.
..Popje...;)
[SIGPIC][/SIGPIC]
