Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • broeden

    hallo allemaal, wie kan me helpen.
    heb sinds begin dit jaar een koppeltje prachtrosella`s, overgenomen van iemand. de rosella`hebben al 1x eerder een nesje hebben gehad. nu is mijn vraag:
    het vrouwtje zit overdag de hele dag in haar broedhok, maar s`avonds en s`nachts niet.
    het mannetje voert haar wel, maar we hebben ze niet zien paren. zou ze nu eitjes/jongen hebben of niet???zal het verstandig zijn om te gaan kijken, want wil ze eigenlijk ook niet storen.

    wie kan me helpen???

  • #2
    hallo Martijn,

    ik zal proberen je te helpen.

    je zegt de pop zit s`avonds en s`nachts niet op het nest doet de man dit wel dan?

    en ja niet willen storen je zult toch ooit eens moeten kijken of er eieren zijn en of er jongen zijn,want als er jongen zijn zul je toch ook dagelijks eivoer mogen verstrekken dus.

    het beste is ook om de vogels er aan te laten wennen dat je controlle uitvoert dus elke dag kijken tot er eieren liggen en dan op de helft van de broedtijd nogmaals zodat je kunt zien hoeveel eieren er bevrucht zijn en dan 2 dagen nadat de jongen moeten uitkomen kijk je weer en als er dan jongen zijn dus meer eivoer en naar mate de jongen groeien ook meer zaad geven en als zover is en je wilt ringen zijn de ouders ook gewent aan je controlle zodat dit ook geen probleem zal mogen zijn.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      hoi,

      nee het mannetje gaat niet in het hok....wel hebben we vanavond per toeval gezien dat ze aan het paren waren.... denk dat het dan wel verstandiger is om even te wachten met kijken, of is dat geen probleem.
      misschien dat je nog ander tips hebt, we zijn nog maar "net "bezig met deze vogels.
      in ieders geval bedankt voor de reactei.

      gr martijn

      Comment


      • #4
        Hoi Martijn,
        Het zou ideaal zijn wanneer je de kooi zo inricht dat je zonder de eventueel broedenden vogel te storen toch in het nestblokje kan kijken.
        Verder heel veel succes gewenst.
        Groet, Frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          nieuwe ontwikkelingen

          hoi,

          we hebben dinsdag gezien dat onze rosella`s hebben gepaard en sinds vrijdag zit het vrouwtje ook s`nachts in het broedhok. we hebben vandaag gekeken, en de vogels waren vrij rustig, dus hadden echt mazzel. er lagen 4 eitjes in.

          kan het dan zijn dat er nog meer eitjes komen?? en hebben jullie nog meer tips qua voeding??? of andere tips waar we extra om moeten denken nu??we geven ze sowieso vogelvoer en zonnebloempitten en ze krijgen elke dag wel iets van fruit.

          we hopen wat te horen
          fijne paasdagen

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X