Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Voeding

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is toyah, ik ben nieuw hier. Ik heb 2 rosella`s een blauwe pennant en een pracht rosella. Ik vroeg me af wat het complete voedingsschema van de rosella inhield. Mijn kleinste rosella is altijd al een beetje zwak geweest maar ik heb toch het gevoel alsof ze niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Ze is erg bleek zelfs voor een pop. Ter informatie ze zijn nu 13 weken, dus ik weet niet of ze nog bij hoort te kleuren.

    Alvast bedankt!

  • #2
    ja ze kleuren nog bij.... Maar daarvoor hebben ze wel voldoende beweginsruimte en goede voeding nodig. met name bij jonge Rosella's is het belangrijk dat ze gevarieerd eten krijgen. 1 keer per dag een stukje groente of fruit ter grote van je je duim. Anders krijgen ze darm problemen. Ei voer en grit en maagkiezel mag ook niet ontbreken en moeten net als vers water constant binnen bereik zijn van de vogels.

    Maar voor vogels is het ook goed om wat moeite te doen voor wat eten, daarom is het ook goed om van die kluif stokken met zaden (hoe het die dingen eigenlijk) in zaat stengels etc. Maar dit is per vogel 1 keer in de week meer dan voldoende.

    Ik weet niet of je ze voor huikamer vogel of voor buiten hebt, maar zorg dat ze voldoende beweginsruimte hebben. Zeker met 2 rosella's kan het voorkomen dat ze erg agresief tegen elkaar zijn. Het is dan belangrijk dat ze de ruimte hebben.

    heel veel suc6 met deze leuke vogels.

    groet Sam
    Groet Sam,

    Comment


    • #3
      hoi Sam

      ik wil even kwijt dat ik nog nooit zo'n mooie grijs blauwe rossela als die van jou heb gezien
      echt prachtig

      heb je nog meer foto's van hem?

      Comment


      • #4
        ja hé?!?

        Dankje, Wij vinden hem zelf ook erg mooi, ik zal snel wat meer foto's er op zetten.

        Maar buiten mooi is hij ook erg leuk en lief. Alleen is hij nu een beetje zijn grenzen aan het verleggen. Constant is hij opzoek, loopt veel over de grond en wil graag even naar buiten.... en soms ook lekker tegen draads,

        Maar heel leuk!!!!
        Groet Sam,

        Comment


        • #5
          haha ja grenzen verleggen en altijd maar op ontdekkingstocht dat is idd heel herkenbaar

          is erg schattig

          alleen 1 nadeel van het gewandel door het huis, zijn de vele poepjes, echt overal!! ik hoor daar niemand over
          maar ja, je merkt gewoon hoe heerlijk het voor je rosella is als hij de vrijheid heeft

          maar hoe heb je hem zover gekregen dat hij naar buiten gaat zonder weg te vliegen? heb je een soort lijntje?
          want vliegen kunnen ze als de beste, zelfs het kortwieken weerhield mijn rosella er niet van om te vliegen!

          Comment


          • #6
            Ja inderdaad die ontdekkings tochten veroorzaken een hoop mest....! Ja en zindelijk maken heeft ook zo zijn nadelen met zelfs verhalen met dood als gevolg. Dus dan maar schoonmaken.

            En daarbij het slopen, mijn afstnadsbedieningen, knopjes van me laptop, telefoon kabel, ipod kabel, gordijnen, planten en ga zo maar door. Overal heeft hij zijn sporen na gelaten.

            Maar ja hoe heb ik hem zo ver gekregen. Het is begonnen met in huis lopen. Kijken of hij een beetje op mij schouder blijft zitten. Daarnaast natuurlijk beide vleugels wieken en veel lopen in huis. Op een gegeven moment merkten ik dat Guus buiten zijn vertrouwde omgeving alleen mij vertrouwde. Daardoor kon ik met hem het hele huis door, en later ook de tuin, zonder hij mijn schouder verliet.
            In de Tuin een mooie klim boom van wilgen takken gemaakt en dan ik lekker zonnen en hij op boom. En ik heb wel eens gelezen dat Rosella's niet van volle zon houden. Nou Guus zoekt het juist op..... echt leuk om hem te zien genieten.
            Extra stimulans om te blijven waar hij is door een zaad stengel. En zo lang ik maar in de buurt bleef ging het goed. in "de schrik van me leven" zie je dat het ook keer bijna mis is gegaan maar dat weerhoud ons er niet van. Na wat weken ben ik auto loze routes gaan bewandelen met Guus op mijn schouder. En later ook naar winkel straten. En inmiddels ga ik ook stukjes met hem fietsen. Als het flink regent gaat hij soms even naar buiten en dan sta ik er bij met een plu. hij vind dat helemaal geweldig!

            Ja Guus fladert wel van me weg, als de omgeving vertrouwt is. maar zodra het een onbekende omgeving is blijft hij trouw bij me.

            Echt heel leuk.....

            Ik er nog wat foto's op zetten
            Groet Sam,

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X