Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steeds tammer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Steeds tammer..

    Hoi

    Het is wat stil geworden hier dus daar ben ik weer even..
    Met Casper gaat t goed hij word steeds tammer en nee ik heb hem nog niet gewiekt ik twijfel er nu ook wel aan hij is toch wel redelijk tam nu.
    de enige plek waar die wat vervelend is ..is in de kooi..
    Ik hoop van jullie weer te horen .. !!
    Alles goed met Guus ..., Sam..

    Groeten en graag tot snel..

    Willemien
    sigpic

  • #2
    Wat leuk weer eens wat te horen,

    Ja met Guus alles OK, hij komt nu niet zoveel buiten, waait een beetje veel...! Maar geniet wel van alle kerst versiering, dat is allemaal machtig mooi natuurlijk.

    Verder is het wel een echt slopertje, alles wat hij in zijn snavel krijgt word getest op snavel bestendigheid. met name draadjes moeten het ontgelden.

    Maare een heerlijke vogel met veel vrijheid en een lekkere eigen wil...

    groetjes Sam
    Groet Sam,

    Comment


    • #3
      Hoi Sam

      Ja ... ik ken het .. Casper zet z'n snavel ook overal in als het ff kan.
      Ik moet em echt in de gaten houden nu met de kerstboom best link .
      Met Sinterklaas heeft tie van de goede sint een mooi speeltje erbij gekregen voor in z'n kooi mooi houten kleurig ding..
      Deze heeft ie al veel bewerkt, hij kan er lang mee bezig zijn ha ha .

      Groeten Willemien
      sigpic

      Comment


      • #4
        Billy pennant

        Hallo allemaal,
        ik heb een pennant rosella genaamd billy, die tevends ook wel van slopen houd, en sinds vandaag zijn hele staart kwijt is mede dankzij dit karaktertrekje van de soort. Ik heb gelezen op internet dat vogels alleen in de rui gaan als de dagen korter worden, en aangezien de dagen vanaf 21 december alleenmaar langer worden maak ik me een beetje zorgen of de staart van mijn billy wel weer aan groeit voor volgend jaar.

        Weten jullie hier iets meer over? Alvast bedankt allemaal!!

        Groetjes Toyah

        Comment


        • #5
          Hoi

          Een maandje terug ongeveer was Casper ook in de rui.. ik weet zo niet of dat gebeurd als de dagen korter worden eigenlijk zou kunnen ?
          In september heeft Casper zijn hele staart verloren toen ie in een vliegenvanger vloog (plakrol aan plafond) .. eens en nooit weer dus.
          Het duurde ongeveer 8 weken voor zijn staart er weer aan zat ..
          Als jou Billy goed gezond eet komt t vanzelf weer goed, je zou als extra BEAVITA kunnen gebruiken dit is verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak.
          Dit is een multivitamine speciaal voor de rui en zorgt voor een mooi verenpak . Deze druppels in flesje doe je in zijn water 2 a 3 druppels (zie verpakking).
          Dit raadde de dierenwinkel aan .. nou het heeft uitstekend geholpen je kunt het gewoon doorgebruiken.
          Casper ziet er heel goed uit en het heeft echt gewerkt.
          Hij is happy en zit weer goed in zijn vel.
          Even een vraagje... Op welke manier verloor hij zijn staart ?

          Groeten Willemien
          sigpic

          Comment


          • #6
            Sam

            Veren groeien idd heel snel aan. zeker het kort wieken heb ik een week taak aan gekregen.

            Maar ze staart is hij nog niet kwijt geweest. Maar wel duidelijk verschil in lengte...

            Maar ze staart groeit wel weer aan, maar ik heb dezelfde vraag hoe raakte hij hem kwijt????

            En hoe verder??? huisvesting, wat voor mutatie??? en wat voor vogel, een gezellige binnen vogel of ook wel buiten????

            heerlijke vogels zijn het....
            Groet Sam,

            Comment


            • #7
              Billy

              Bedankt voor jullie reactie,
              maar billy en felix krijgen gewoon harrison`s bird food met palmolie er doorheen, palmnoten als extratje en zonnatura producten erbij. Dus goede voeding hebben ze wel . Dan, hoe hij zijn staart is verloren: ik was mijn nieuwe bank in elkaar aan het schroeven en overal stonden dus de onderdelen, en billy dacht: goh laat ik daars een gaan kijken, hij landde op 1 van de leuningen van mijn zware en nog niet zo stabiel staande bank. Waarbij zijn staart tussen de leuning en zitting kwam te zitten. Al goed hij helemaal in paniek, krijsen en trekken, stort dat gedeelte van de bank om met billy er nog aan vast. Althans billy zijn staart.. hij is alleen de lange pennen kwijt al het dons heeft hij nog. Ik denk dat zijn veren hebben losgelaten omdat hij gestrest was. Hij was al in de rui en zijn veren zaten dus al los..

              Billy is een pennant rosella met een snufje strogele rosella er doorheen. Hij is Blauw met grijd en heeft een rose voorhoofd. Erg tam, sloopt graag . Dol op zijn vriendje felix (pracht rosella).

              groetjes toyah

              Comment


              • #8
                Hij komt zelden buiten aagezien hij pas 7 maanden oud is en ik er nog niet aan toe ben gekomen. Ze zitten in een montana kooi, finka playtop, beetje te hoog voor mijn smaak aangezien ik niet zulke lange armen heb om die kleine te vangen als het tijd is om naar bed te gaan. Hij is wel erg gezellig hoor :P zelf met de hand opgevoed dus ik ken hem door en door haha

                groetjes toyah

                Comment


                • #9
                  Staartpennen..

                  Hoi Toyah,

                  Zo te lezen krijgen je vogels goed voer dus das wel prima..
                  En de staart die zit er wel weer aan over een week of 8.., hij is nu wel wat minder stabiel dan ´met staart´ en vliegt erg laag bij de grond omdat zijn staart weg is.. kijk er even mee uit..dit heb ik aan Casper gezien..
                  Misschien komt hij niet vanuit vliegvlucht op de kooi maar klimt hij halverwege..

                  Groeten en succes ...

                  Willemien
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    zo fijn om te horen dat mensen toch een rossella tam krijgen.
                    met mijn prachtrossela lukt het niet en als ik eerlijk ben heb ik het opgegeven
                    heb dat beesje in een vlaag gekocht toen ze zeiden in de winkel da ie handtam was maar zijn karakter is erg veranderd. ik denk niet da hij zich amusseerd bij mij, hij begint al raar te kwetteren als ik maar in zijn buurt kom.
                    jammer maar nu moet ie in zijn kooi blijven....

                    Comment


                    • #11
                      Agressieve Rosella

                      Hoi

                      Wat balen hé van je vogel.. hij is toch waarschijnlijk niet vaak met mensen in aanraking gekomen als jong..
                      Misschien zat hij al een aardig poosje in die winkel en was zo gewend daar met andere vogels dat t ie bij jou niet kan aarden.
                      En... je moet niet altijd direct geloven wat ze in de winkel zeggen ze willen graag verkopen.
                      Je weet ook niet waar die vandaan is gekomen etc..
                      En handschoenen heb ik ook eens geprobeerd omdat Casper zo bijterig was ook maar dat werkte bij mij alleen maar averechts.
                      Je zou kunnen overwegen om em elders in een voliere met soortgenoten onder te brengen wellicht gaat dat beter.
                      Zo heb je er ook geen plezier aan...
                      Kijk eens rond op marktplaats of er kwekers zijn met jongen of i.d..maar ga niet naar de dierenwinkel .. je weet dan toch niet goed wat je koopt..
                      Het is ook beter dat de vogels geringd zijn dan weet je zeker hoe oud de vogel is.
                      Casper heb ik ook van Marktplaats en echt een goeie koop geweest..
                      Kijk rustig rond .. Ik hoor graag hoe t verder gaat..
                      Succes..

                      Groeten Willemien
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Hoi

                        Bij je andere topic had ik gelezen van de tips van de anderen..
                        Ik weet niet of je daar nog wat mee wild of al geprobeerd had..
                        Maar ik denk als t niet wil en je doet je best en je baalt ontzettend dan weet ik wel wat ik deed, toch iets anders proberen.

                        Groeten Willemien
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          wilde rosella

                          Mag ik vragen hoe oud jou rosella is en waar je hem precies vandaan hebt? is het wel een Pennant rosella? Ik zou het zoiezo niet opgeven want een rosella is echt een fijne vogel. Hij gromt omdat jij (waarschijnlijk) een beetje bang voor hem bent en dat voelt hij aan je spierspanning. Probeer je te ontspannen als je in zijn buurt bent en laat je zeker niet wegjagen! jij bent de baas in huis, hij moet dat alleen nog even door krijgen

                          groetjes Toyah

                          Comment


                          • #14
                            neen, het is een prachtrossella. en inderdaad heel mooie vogel
                            hij is een tweetal jaar nu denk ik. een mannetje

                            Comment


                            • #15
                              Wat leuk,

                              Wat leuk dat het rosella forum een beetje opleeft. en dan met name door mensen die ze als tamme huis vogels houden....

                              Leuk....

                              Ik zag op de foto een pracht en een pennant... zijn dit beide huis vogels??? Ik vroeg me direct af hoe deze gehuisvest zijn? in 1 kooi? Ik wil namelijk heel graag een amazonnen bij Guus (de rosella) maar door het temprament van het soort rosella ben ik daar nog wat afwachtend mee....

                              Inmiddels al bedacht dat ik zowiezo nog een jaar wacht maar orienteren en zoveel mogelijk te weten komen is altijd wijs denk ik...
                              Groet Sam,

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X