Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met mijn rosella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • probleem met mijn rosella

    Hallo

    wie kan mij vertellen wat ik moet doen met mijn pop, wat er aan de hand kan zijn. Ze heeft ca. 3 maand geleden haar staart verloren.
    tot op heden nog niet terug. (Normaal bij verlies van haar staart was het weer snel terug.) Nu gaat ze nog meer veren verliezen. ze kan op dit moment nauwelijks meer vliegen. ze wordt heel lelijk en ze was zo mooi. weet even niet wat ik hier aan moet doen. Wie o wie?

    Sannie

  • #2
    Als ik het zo lees ben ik bang dat je rekening moet houden met ergste , ik denk dat ze PBFD heeft ,een zeer besmettelijk dodelijk virus ,dat niet te genezen is.
    Wil je zekerheid kan je daar op laten testen, maar dat is wel duur.
    Het vervelende is als er nog meer kromsnavels bij zitten die ook ziek kunnen zijn.
    Dus mocht deze overlijden zou ik bij de man(ik neem aan dat het een koppel is) geen nieuwe pop plaatsen.
    De man verkopen zou niet netjes zijn vanwege het besmettingsgevaar voor iemand anders.
    Maar dat hangt natuurlijk af van in hoeverre je dat met je geweten kan verantwoorden.

    Mvg Frank

    Comment


    • #3
      Frank,

      dank je voor de reactie. ik was er al bang voor. ik zal haar apart gaan zetten voordat de rest in de voliere besmet raakt. als dat al niet gebeurd is. maar ik vraag me af hoe ze dat virus opgelopen heeft.

      Comment


      • #4
        heb nog een vraag

        zou een injectie van baytrill helpen?
        mijn man kan dat zo halen. we hebben nl.ook nog koi's. bij deze helpt het nl.wel.

        Comment


        • #5
          Pas op, ik zeg dat ik er bang voor ben , zekerheid heb je pas na een test op Pbfd.
          Als er meer kromsnavels zitten dan kunnen er meer besmet zijn ja.
          Incubatietijd(tijd tussen besmetting en daadwerkelijk ziek worden) kan oplopen tot 5 jaar , daarom is het ook zo'n rotziekte.
          Elke nieuwe aanschaf de afgelopen 5 jaar kan besmet zijn geweest en dit hebben doorgegeven.
          Openbaart de ziekte zich helpt niets ook geen baytrill , er is in het verleden geloof ik eens een incidenteel succes geweest met Metacam.
          Voor meer informatie daarover zou je eens met Hedwig v/d Horst contact op moeten nemen,

          mvg Frank

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X