Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een adoptie-Rosella, HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een adoptie-Rosella, HELP

    Hallo iedereen,

    Wij hebben - ietwat onverwacht - een Rosella van ± 1 jaar oud geadopteerd.
    De mensen bij wie hij vandaan kwam hadden er niet genoeg tijd voor en zodoende zat hij een groot deel van de dag met een doek over de kooi.

    Ik kón 'm niet laten zitten en heb hem nu in een mooie papegaaienkooi in mijn huiskamer geparkeerd...
    Nu heb ik al vier valkjes dus ik heb wel iets ervaring met kromsnavels maar verschil moet er natuurlijk wezen...

    Daarom de volgende vragen...

    1. Wat voor soort Rosella heb ik?
    2. Is het een Man of Pop.
    3. Verschilt deze vogel veel met valkparkieten qua behoeften (voer e.d.)
    4. Kan deze vogel samen met valkparkieten?

    De valkparkieten hebben beneden een hele ruimte voor zichzelf dus als e.e.a. niet samen zou gaan zal het ook geen probleem vormen...

    Hier een paar foto's van onze nieuwe aanwinst...











    Alvast bedankt voor jullie hulp...

    Groetjes Martha & vogelvolk

  • #2
    Volgens mij...


    Hoi hoi...Ik ben eens gaan "google" op internetpagina http://images.google.nl/images?hl=nl...art=20&ndsp=20 (pagina 2 links onderin)en daar vond ik een exemplaar die er op lijkt...
    Volgens mij heb je een Pracht Rosella oranje/rood en van het vrouwelijk gslacht.Maar zeker weten doen ik het niet.Iemand die er anders over denk...regaeren graag!
    Vriendelijke groeten van ons allemaal!

    Comment


    • #3
      Het is al lang geleden dat je dit bericht geplaatst hebt, dus waarschijnlijk heb je het antwoord ondertussen al wel. Maar je hebt een opaline/lutino, en dat noemen ze een rubino Pracht Rosella en zo te zien is het een vrouwtje.

      Ondanks dat je bericht al oud is, mar hoe is het nu met haar. Gaat het goed in combinatie met je valkparkieten?

      GR,
      Miranda

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X